کد خبر 273050
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه راه بازگشت از این ظلم بزرگ به انقلاب عذرخواهی، ندامت و پشیمانی است، گفت: کسانی که فتنه سال 88 را به راه انداختند باید عذرخواهی کنند نه اینکه بر یک موضوع باطل ایستادگی داشته باشند.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه امشب (چهارشنبه) با حضور در مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار داشت: خداوند از کسانی که فتنه سال 88 را به راه انداختند نگذرد چراکه ظلم بزرگی به انقلاب اسلامی کردند.

وی با تأکید بر اینکه راه بازگشت از این ظلم بزرگ به انقلاب عذرخواهی، ندامت و پشیمانی است، گفت: باید عذرخواهی و اظهار ندامت کنند نه اینکه بر یک موضوع باطل ایستادگی داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: فتنه‌گران در انتخابات سال 88 فضا را به گونه‌ای جلوه دادند که دشمن فکر کرد جای پایی در نظام جمهوری اسلامی دارد بنابراین معتقدم که تنها راه بازگشت توبه، اظهار ندامت و عذرخواهی از ملت ایران و خداوند است.

حجت‌الاسلام رئیسی، تأکید کرد: انسان‌های شاخص‌ و متصل به انقلاب اسلامی باید مراقبت بیشتری داشته باشند؛ امروز تنها مقام معظم رهبری را می‌توان مفسر و مبین خط امام (ره) دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جهل اولین عامل دین‌گریزی در جوامع است، گفت: کسانی که در روز عاشورا و واقعه کربلا مقابل اباعبدالله‌الحسین(ع) ایستادند جاهل مزاحم بودند. بنابراین انسان اگر دچار جهل شود سخن حق را نمی‌پذیرد و این اصل نیازمند قرب زمانی نیست.

معاون اول قوه قضائیه افزود: جریان حاکم بر جهان و نظام سلطه یک جاهلیت مدرن را رقم زده است که این جاهلیت مدرن با ابزار علمی همچون زرادخانه بزرگ هسته‌ای اسباب نابودی بشریت را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود به اعتراض مردم بحرین اشاره و تصریح کرد: بحرینی‌ها می‌گویند که هر یک نفر باید یک رأی داشته باشد بنابراین چرا آنهایی که مدعی نظام دموکراسی بودند امروز نمی‌گذارند بحرین یک نظام دموکراتیک داشته باشد.

وی گفت: تکفیری‌های موجود در سوریه و فلسطین دارای ذهنیت‌های بسته هستند و نظام استکباری از این ذهنیت سوءاستفاده می‌کند بنابراین افرادی که به دست تکفیری‌ها مواد منفجره می‌دهند دارای تکنیک جاهلی هستند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: جهل‌زدایی در جهت علم و عمل صالح جامعه بشریت سبب بیداری فطرت‌ها می‌شود و با این بیداری امر به معروف و نهی از منکر اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه هدف استکبار القای واژه «نتوانستن» به جامعه بشری است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای مکتب انتظار است و کار این مکتب نیز القای امید به جامعه بشری است در حالیکه مکتب انظلام هدف دیگری را تعقیب می‌کند.

وی در پایان مسئولیت‌گریزی و تقلیدهای کورکورانه را دومین عامل دین‌گریزی برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سلطانی ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 2
    توبه هم کارساز نیست چون به اسلام و عظمت کشور اسلامیمان در دنیا ضربه سختی زدند که با هزاربار توبه هم نمیشود این هزینه های گزاف و خونهای ریخته شده را پاک کند.
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 1
    منافقان از کفار بدترند سران فتنه اعدام باید گردند
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 1
    توبه گرگ صفت ها مرگ است این ها جز با اعدام دل مردم را آرام نمی کند - حد خدارا برای این ها جاری کنید این ها طاقی و یاغی بودند حکم محارب مشخص است مردم انتظار دارند این جرثومه های پست را به اشد مجازات برسانید آقای رئیسی توبه در کجای قانون مجازات دلیل معافیت از مجازات است باید زیان دیده راضی شود آیا رضایت همه مردم اخذ شده از عمل زشت این ها - لذا جز اعدام هیچ مجازاتی دل مردم را آرام نمی کند و مایه عبرت طاغی و یاغی ها اشد مجازات مجرمین است مجازات حق زیان دیده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس