خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی مدعی شد جیک سالیوان پنج بار با مقامات ایرانی به صورت محرمانه دیدار کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، آسوشیتدپرس ادعا کرده است: افراد مطلع اعلام کردند جیک سالیوان سال گذشته از مغولستان به صورت پنهانی به کشور عمان عزیمت و در آنجا با مقامات ایرانی دیدار کرده بود.
این خبرگزاری در ادامه مدعی می‌شود: این امر نشان می‌دهد که سالیوان به طور شخصی از مدت‌ها پیش در زمینه نزدیک شدن دولت آمریکا به جمهوری اسلامی فعالیت داشته است.
جیک سالیوان در اوایل سال میلادی کنونی از وزارت امور خارجه آمریکا به کاخ سفید منتقل شد.
مقامات ارشد دولت آمریکا پیشتر به آسوشیتدپرس گفته بودند که سالیوان و دیگر مقامات آمریکایی یک توافق هسته‌ای موقت بین ایران و گروه پنج به علاوه یک در ماه نوامبر گذشته مهیا کردند.
سالیوان 37 سال دارد. افراد نزدیک به سالیوان می‌گویند: وی فردی معتدل و عملگراست و روحیات وی انعکاس همان روحیاتی است که در باراک اوباما به چشم می‌خورد. همین مسئله به سالیوان کمک کرد که تیم منسجم سیاست خارجی را در کاخ سفید شکل دهد و اکنون به عنوان مشاور امنیت ملی جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، مشغول به کار است.
آسوشیتدپرس مدعی است: «در ماه مارس، یعنی هنگامی که هنوز یک ماه از آغاز به کارش در کاخ سفید می‌گذشت، جیک سالیوان به طور پنهانی و با یک فروند هواپیمای نظامی به عمان عزیمت کرد. این بار ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، نیز وی را همراهی می‌کرد. ویلیام برنز یکی از دیپلمات‌های بسیار مشهور آمریکا است. شمار اندکی از مسئولان ارشد ایرانی در عمان منتظر آنها بودند!»
تماس‌های سالیوان با ایرانی‌ها در سال 2012 و اوایل سال 2013 به طور عمده بر روی این موضوع متمرکز بود که آیا امکان حضور دوباره آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها در یک مکان وجود دارد یا خیر.
جیک سالیوان درباره نزدیک شدن‌هایش به ایران اظهار نظری نمی‌کند. او از مصاحبه درباره این موضوع نیز خودداری می‌ورزد.
سایت خبری مین پست بخش‌هایی از سخنرانی وی را در دانشگاه مینسوتا منتشر کرد. بنابر گزارش این سایت خبری، سالیوان در بخشی از سخنرانی خود گفته بود: «باید اتاق دیگری وجود داشته باشد، جایی در گوشه سالن، جایی که نشست واقعی در آن اتفاق می‌افتد، جایی که کارشناسان واقعی در آن گرد هم می‌آیند و تصمیم‌های واقعی را اتخاذ می‌کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    0 0
    حالا چه کسی میخواد اینو تکذیب کنه ؟! یا الله یا صادق ....یا الله .... تکذیب کُن !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس