کد خبر 272615
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

گروه اخوان المسلمین مصر با انتشار بیانیه‌ای انفجار بامداد امروز در شهر المنصوره در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: گروه اخوان المسلمین مصر در واکنشی فوری به اولین اظهار نظر حازم الببلاوی نخست وزیر این کشور گفت: جای تعجب نیست که الببلاوی به عنوان عروسک دست نظامیان از خون مصری‌های بی گناه برای بیان اظهاراتی آتشین استفاده کند که هدف از آن خشونت و هرج و مرج و بی ثبات کردن بیشتر مصر است.

درپی وقوع انفجار یک خودروی بمبگذاری شده درنزدیک مرکز اداره امنیت شهر المنصوره در دلتای نیل در شمال مصر که ۱۴ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت، نخست وزیر این کشور گروه اخوان المسلمین را یک "سازمان تروریستی" خواند.

شریف شوفی سخنگوی حازم الببلاوی نخست وزیر مصر به خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گفت: الببلاوی تاکید کرد گروه اخوان چهره زشت خود را به عنوان گروهی تروریستی که خونریزی می کند و امنیت مصر را برهم می زند، نشان داد.

در انفجار بامداد امروز یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در نزدیک اداره امنیت شهر المنصوره در منطقه دلتای نیل در شمال مصر ۱۴ نفر کشته و دستکم ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه اخوان المسلمین در بیانیه خود تاکید کرد که این حمله را به شدیدترین لحن محکوم می کند و آن را به منزله حمله ای مستقیم علیه وحدت ملت مصر می شمارد.

گروه اخوان از زمان عزل محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به این گروه در سوم ماه ژوئیه گذشته توسط ارتش، با حمله امنیتی گسترده ای روبرو است که در جریان آن نزدیک به یکصد نفر کشته و هزاران نفر دیگر بازداشت شده اند.

این انفجار سه هفته پیش از برگزاری همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی مصر روی داد. این همه پرسی قرار است روزهای ۱۴ و ۱۵ ژانویه برگزار شود.

همه پرسی اولین گام در نقشه راهی است که ارتش بعد از عزل مرسی ترسیم کرد و هدف از آن ایجاد یک ساختار مشروع جدید با اتکا بر صندوق های رای گیری در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری است که قرار است در طول شش ماه آینده برگزار شود.

گروه اخوان المسلمین هفته گذشته تحریم همه پرسی درباره قانون اساسی جدید را اعلام کرد و حمزه الفروی سخنگوی ائتلاف حمایت از مشروعیت و مقابله با کودتا به رهبری اخوان اعلام کرد: ما هرگونه همه پرسی تحت حکومت نظامیان را نمی پذیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس