کد خبر 271790
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

رئیس سازمان زندانها از کاهش زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری خبر داد و گفت: هم دولت و هم مجلس هرساله در لوایح بودجه، ارقامی را به عنوان کمک و تسهیلات در قالب وام های قرض الحسنه برای ارائه به زندانیان در نظر می گیرند.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در گفت و گو با فارس در خصوص وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری اظهار داشت: برای این گروه از زندانیان از ناحیه دولت، مجلس و قوه قضائیه راهکارهای مختلفی اتخاذ شده و استفاده از همین تدابیر در سالهای اخیر باعث شده تا تعداد زندانیان جرائم غیرعمد کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار و 500 زندانی جرائم غیرعمد در زندانها تحمل کیفر می کنند گفت: بخشی از تدابیر صورت گرفته از سوی قوه قضائیه به بررسی وضعیت اعسار محکومان مالی مربوط می شود تا از این طریق کسانی که واقعاً تمکن مالی ندارند با تقسیط بدهی از زندان آزاد شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی در مجلس مطرح است که با اصلاح این قانون، ورودی به زندانها در ارتباط با محکومیت های مالی کاهش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور کمکهای مردمی و مساعدت های خیرین را از جمله راه های کمک به محکومان مالی عنوان کرد و افزود: هم دولت و هم مجلس هرساله در لوایح بودجه، ارقامی را به عنوان کمک و تسهیلات در قالب وام های قرض الحسنه برای ارائه به زندانیان در نظر می گیرند.

وی در ادامه افزود: البته این به آن معنا نیست که رقم زندانیان جرائم مالی به صفر می سد، چرا که ما محکومانی داریم که اموال خود را مخفی کرده‌اند و استحقاق مساعدت ندارند، این گروه به لحاظ تقصیر در کار و تمکن مالی باید در زندان بمانند تا در ارتباط با شناسایی، مزایده و فروش اموال آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت تلاش ما کاهش آمار زندانیان جرائم مالی است و بدون شک با ابلاغ و اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی شاهد کاهش زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس