این جملات را بارها و در اشکال مختلف از شبکه من و تو دیده ایم: «اگر زنی تصمیم بگیرد که آگاهانه حجاب داشته باشد و خودش را از دنیا نامرئی کند! این آدم، آدم دانایی نیست!! این خانم، خانم دانایی نیست!! خانمی نیست که بخواهد در جامعه نقش مؤثری داشته باشد!!»

به گزرش گروه فرهنگی مشرق به نقل از جام، همزمان با اوج گرفتن حملات علیه پوشش برقع در فرانسه، شبکه من و تو در اقدامی همسو، زنان مسلمان را نادان خطاب کرد.


این جملات، القائاتی است که به صورت 24 ساعته مدام بر سر جامعه زنان ایرانی آوار می شود، مهمان فمنیست شبکه من و تو مدعی شد: «اگر زنی تصمیم بگیرد که آگاهانه حجاب داشته باشد و خودش را از دنیا نامرئی کند! این آدم، آدم دانایی نیست!! این خانم، خانم دانایی نیست!! خانمی نیست که بخواهد در جامعه نقش مؤثری داشته باشد!!»


وی در ادامه توهین هایش افزود: «یک متر پارچه، دو متر پارچه هیچ زنی را از هیچ بلا یا خشونتی محفوظ نمی کند.»

 

به نظر می رسد اینکه مهمان فمنیست شبکه من و تو زن مسلمان را متهم به نداشتن نقش موثر در اجتماع می کند ناشی از یک طرز تفکر غلط است. مخالفان حجاب همواره سعی کرده اند جریانات جاهلانه و ظالمانه ای را به حجاب نسبت دهند تا راحت تر بتوانند آن را زیر سوال برند اما ضروری است بدانیم هدف از حجاب در اسلام فقط پوشاندن زن از تماس با نامحرم و ممانعت از خودنمایی اوست نه پرده نشین کردن و از اجتماع دورکردن وی.

 

صورت ظاهری بحثی که آنها مطرح می کنند این است که آیا زن باید پوشیده باشد یا عریان؟ خانه نشین باشد یا آزادانه در جامعه حضور یابد؟ حال آنکه بحث در واقع درباره آزادی زن نیست بلکه سوال درست این است که آیا باید زن و بهره گیری های مرد از او رایگان باشد؟ اسلام با این مساله مخالف است نه با آزادی و حضور مثبت و سازنده زنان در جامعه.

 

اما در پاسخ به دیگر توهین خانم فمنیست شبکه من و تو که مدعی است " یک متر یا دو متر پارچه نمی تواند مانع از هیچ بلا یا خشونتی باشد" باید گفت گرچه تحقیقات میدانی این ادعا را رد می کند و ثابت می کند که بین پوشش مناسب زنان و مساله امنیت رابطه مستقیمی وجود دارد و بطور مثال زنانی که از پوشش مناسب تر برخورداراند امنیت بیشتری دارند اما باید توجه داشت که علت حجاب اسلامی عدم امنیت زن نیست آنگونه که وی می پندارد و اساسا چنین علتی برای حجاب در منابع اسلامی ذکر نشده است. بله مساله امنیت و عدم آن می تواند از نتایج التزام به حجاب و عدم پایبندی به آن باشد.

 

بر خلاف همداستان شدن شبکه من و تو با دولت فرانسه، بسیاری از نهادهای حقوق بشری با اعتراض به اقدام غیردموکراتیک دولت فرانسه آن را نقض حقوق اولیه هر شهروندی دانسته اند. این مساله آنچنان چهره فرانسه را مخدوش کرده است که عده ای با تردید به این شعار می نگرند که فرانسه دیگر "مهد دموکراسی" است.

از سوی دیگر این شبکه همواره بحث انتخاب لباس و نوع پوشش را امری شخصی و سلیقه ای می داند حال چطور شده است بر خلاف آن، حکم می کند و تحمل حجاب زنان مسلمان را ندارد تحمل و مدارایی که خود از شعارهای اصلی یک جامعه سکولار است.

 بعلاوه بر اساس آزادی و دموکراسی غربی، از ابتدایی ترین حقوق هر شهروندی، انتخاب نوع پوشش است. با این اوصاف به راحتی می بینیم این شبکه های مدعی دموکراسی خواهی با حجاب برخوردی سلبی داشته و به تخطئه آن می پردازند اما در مواجهه با کسانی که کاملا برهنه در جامعه ظاهر می شوند به تبلیغ آن می پردازند و آن را منطقی و منطبق با خواست انسان ها می خوانند.

ای کاش مهمان فمنیست شبکه من و تو به اندازه فرناندا لیما، مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014 که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید ایرانیان قرار گرفته شهامت داشت و در پاسخ به انتقادات ایرانیان که پوشش او را مانع از تماشای مستقیم این مراسم دانسته بودند، صادقانه می گفت: هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند. مهمان و عوامل من و تو هم محصول همان فرهنگ انگلیسی هستند، فرهنگی که برهنگی را حق زن می داند. حقی که او را در مقابل مردان، خلع سلاح کرده است اما پوشیدگی را ناشی از نادانی می بیند!

 

آشکار شدن یک تضاد و تناقض در گفتار و رفتار شبکه من و تو

تعجب نکنید عکس فوق متعلق به یک زن مسلمان نیست بلکه یک زن زرتشتی است که کاملا بر اساس سنت های ایرانی خود را پوشانده و به عنوان مهمان شبکه من و تو به توضیح مراسم های زردشتیان می پردازد. در تصویر فوق وی خود را در لای نه یکی دو متر که در لابلای چندین متر پارچه پیچیده، این دو برنامه را کنار یکدیگر بگذارید و آن را تفسیر کنید چه نتیجه ای می گیرید. مگر جز این است که وی نیز دارای حجابی کامل است. اما در شبکه من و تو چه می کند، نه تنها مورد اعتراض واقع نمی شود بلکه دو مجری شبکه من و تو چنان با دقت به سخنان وی گوش می دهند که گویا اجرای برنامه یادشان رفته. پس علت چیست؟ دقیقا درست حدس زدید علت همان ضدیت با حجاب اسلامی و اسلام است که در اشکال مختلف در شبکه من و تو بروز و ظهور می کند. 

آیا برنامه ریزان شبکه من و تو جرات آن را دارند وی را هم نادان خطاب کنند و آنگونه که زن فمنیست درباره زنان مسلمان می گوید درباره او هم به زبان جاری کند. قطعا جواب منفی است.

گفتنی است برقع پوششی خاص است که تعداد کمی از زنان از آن استفاده می کنند و با آن صورت را می پوشانند. آنچه در اسلام واجب است پوشاندن تمام بدن به جز صورت و دست ها تا مچ است و برقع پوششی یا بر اساس احتیاط است و یا سلیقه ای که عده ای دوست دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس