کد خبر 271049
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به پیشنهاد رئیس‌دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی مبنی بر کمک مالی کشورش به منظور با‌ز‌سازی سوریه اعلام کرد که روسیه و ایران و چین از پس باز‌سازی‌ها بر خواهند آمد.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از روزنامه رای‌الیوم نوشت: منابع آگاه سوری در لبنان اعلام کردند که «ولادیمر‌پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار ۱۰ روز قبل خود با «بندر‌بن‌سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی خطاب به وی‌ گفت: اولویت مسکو در سوریه سرنگونی «بشا‌ر‌اسد» نیست بلکه هدف این کشور تنها پایان دادن به گروه‌های جهادی و تکفیری در سوریه است.

این منابع همچنین افزودند: پوتین در واکنش به پیشنهادی از سوی رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان مبنی بر کمک‌مالی کشورش به منظور باز‌سازی سوریه در ازای موفقیت مسکو در اقناع بشار اسد برای کناره گیری و عدم شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر‌گونه پروژه بازسازی در سوریه در آینده به دست هم‌پیمانان این کشور از جمله روسیه، چین و ایران انجام خواهد شد.

وی افزود: روسیه،ایران و چین از لحاظ امکانات مالی و توانایی‌های تکنولوژیک در سطوح بسیار بالایی قرار دارند و این امکان برای آنها وجود دارد که سوریه را به دوران گذشته بازگردانند.

پوتین همچنین بر ضرورت مشارکت همه گروه‌های معارض غیر جهادی سوریه در کنفرانس ژنو تاکید کرد.

این در حالی است که «عمران‌الزعبی» وزیر رسانه‌های سوریه روز گذشته (۲۴ آذر) با انتقاد شدید از عربستان سعودی، اختلافات بین این کشور و واشنگتن را ساختگی توصیف و عربستان را متهم اصلی حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم در سوریه دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس