کد خبر 27070
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹

بيش از ده هزار نفر روز شنبه در شهر بجايه در شمال شرق الجزاير عليه دولت اين کشور تظاهرات کردند.

به گـزارش مشرق، واحد مرکزي خبر به نقل از خبـرگزاري فرانسه از الجزيره نوشت: شرکت کنندگان در اين تظاهرات صلح آميز شعارهايي شبيه شعارهاي مردم تونس سر مي دادند. محمد اخروان از نمايندگان پارلمان الجزاير و عضو حزب "مبارزه براي فرهنگ و دموکراسي" در اين باره گفت يکي از شعارهاي مهم تظاهرات کنندگان، درخواست به وجود آمدن تغييرات بنيادي در رژيم الجزاير بود.

سعيد سعدي رهبر حزب "مبارزه براي فرهنگ و دموکراسي" و از سازمان دهندگان اين تظاهرات نيز گفت "در اين تجمع اعتراض آميز بيش از ده هزار نفر شرکت کردند. هر چند نيروهاي پليس در همه جا حضور داشتند، تظاهرات به آرامي برگزار شد و پايان يافت."

اين در حالي است که يک گروه حامي دموکراسي در الجزاير به نام "شوراي حمايت از حقوق بشر" نيز اعلام کرد قصد دارد در تاريخ دوازدهم ماه فوريه در الجزيره، تظاهرات جديدي را برگزار کند.

مصطفي بوچاچي رئيس "شوراي حمايت از حقوق بشر" در اين باره اعلام کرد اين تظاهرات پيشتر قرار بود در تاريخ نهم ماه فوريه برگزار شود، اما به منظور جلب حمايت بيشتر معترضان به ويژه کارگران و دانشجويان، اين تاريخ سه روز به تعويق افتاد.

"شوراي حمايت از حقوق بشر" الجزيره بخشي از گروه جامع‌تر "همکاري ملي براي تغيير و دموکراسي" است که هدف برکناري دولت اين کشور را پيگيري مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس