کد خبر 270575
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

فرناندا لیما مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014 که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید ایرانیان قرار گرفته بود در گفتگویی عنوان کرد:« هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند.»

به گزارش مشرق، هفته گذشته مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 برزیل برگزار شد و پس از اتمام قرعه کشی صفحه شخصی فرناندا لیما، مجری زن این مراسم، با واکنش گروهی از کاربران ایرانی فیس بوک مواجه شد.
یک روزنامه‌نگار ایرانی در خبرگزاری فرانسه گفتگویی با این مجری زن درباره این اتفاق انجام داده است که به نقل از کافه سینما می‌خوانید:

لیما در ابتدای گفتگوی خود گفت: در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین‌آمیز نسبت به آنها تغییر نکرده است. من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم.
این مدل و مجری معروف بزریلی افزود: من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و 15 سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم، در نتیجه معتقدم آماده مجری‌گری چنین برنامه‌هایی هستم. من بسیار خوشحال بودم که مجری‌گری برنامه بین‌المللی دیگری را بر عهده داشتم. برنامه‌ای که در سرتاسر جهان به نمایش در می‌آید و کار من بیشتر دیده می‌شود. این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود و البته فرصتی برای به چالش کشیدن خودم.

وی اضافه کرد: زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای «باهیا» هم بود.

لیما گفت: من لباسی را پوشیدم که از من خواسته شد. من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم می‌شد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود.

مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی برزیل افزود: من درمورد حملات و عذرخواهی ها شنیدم، البته شبکه‌های اجتماعی را خیلی دنبال نکردم. هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همان‌گونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است.
 
وی ادامه داد: معمولا اظهارنظرهای خشونت آمیزتر باعث جلب توجه بیشتری می‌شوند و این خود به گستاخی بیشتر منجر خواهد شد. اما من ترجیح می‌دهم فکر کنم انسان‌های بیشتری با قصد و نیت خوب و خوش قلب وجود دارند. کسانی که تفاوت را بین انسان ها به رسمیت می‌شناسند و با ذهنی بازتر و هوشمندانه‌تر از کسانی که حمله می‌کنند، به مخالفت و مناظره می‌پردازند.

لیما ادامه داد: در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین آمیز تغییر نکرده است. من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم و سعی می‌کنم هیچ کس را قضاوت نکنم تا خودم نیز مورد قضاوت دیگران قرار نگیرم.

وی گفت: من انتظار ندارم مورد عشق و علاقه همه قرار بگیرم، اما تلاش می‌کنم عاشق همه باشم و هر روز انسان بهتری نسبت به گذشته شوم. فرهنگ‌های مختلف و نقطه نظرات متفاوت همیشه زمینه‌ای برای گفتگو بین انسان‌هاست، گفتگو و مناظره پدیده‌ای «سلامت» است اما خشونت هیچ گاه اینگونه نخواهد بود.

مدل مشهور برزیلی تاکید کرد: من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم.

وی گفت: من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه «توپ طلا» آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 128
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حامد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 1
    این هموطنهایی که توهین کردن، یاد بگیرن.
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 2
    شرم آوره ... شرم آور.
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 1
    نه خانم جان ابدا نیازی به عذر خواهی نیست..اتفاقا همه دنبال سمت راست تلویزیونشون بودن شما را از صمیم دل زیارت کنند!!
  • امیرحسین سعیدی رضوانی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    مراسم توپ طلا رو با این اوصاف میشه دید ولی گمان نکنم صدا و سیما رغبتی به پخشش بکنه. زن مودبی است اما مومن نیست. می دونید فرق چی هست؟ این زن بسیار ادب کرد و ادب به رخ کشید اما در حرفاش مشاهده نشد که رغبتی بکنه و بفهمه چرا لباسش برای شیعیان زشت بوده و دیدگاه شیعیان چیس. امیدوارم به خاطر ادبش به راه دین حق- شیعه- گرایش پیدا کنه. در پایان اعلام انجزار شدید خودمو به خاطر کامنت های مستهجن یک عده ایرانی بی حیا اعلام می کنم
  • امین ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من که نفهمیدم منظور ایشون از این حرفها دقیقا چی بود بالاخره احترام به فرهنگها میذارند یا لباسی که میگن بپوشه رو به فرهنگهای مختلف ترجیح میدن !! درضمن اونهایی که به صفحه فیسبوک ایشون حمله کردن اصلا کار خوبی نکردن اما ایشون خیلی افتضاح تر از این حرفها هستن
  • اسمیگل ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کفاشیان:ما سعیمون براینه تعدادی چادر,پتو, فرش ,بخاری علادین .سماور وعروسک دارا وسارا برای ایشون وفرزندشون بفرستیم خلاصه از دلشون در میاریم,هه هه هه
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    سمت چپ بود
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    منظورتان مشخص نیست . ولی بدان واژه ها حرمت دارند؛ بخصوص واژه زیارت که جنابعالی برای این مجری به کار برده اید
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کجا عذرخواهی کرد؟ بابت چی؟ واقعا کجای این حرفا عذرخواهی بود؟ از اینا گذشته مگه مردم ما بابت لباسی که می پوشن از کسی عذرخواهی می کنن؟ یعنی الان بازیگرای سینمای غربی هم باعث حرکاتشون تو فیلما باید از مردم ما عذرخواهی کنند؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    رفیق شما اول برو چپ و راستتو یاد بگیر بعد بیا اظهارات موشکافانه کن.
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    لا اکراه فی الدین
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کسی که بفهمه این زنه چی گفته، حتما از این آبرو ریزی خجالت می کشه. وقتشه جامعه به یه بلوغ فرهنگی برسه. خیلی بچه ایم. دغدغه ها و دعوا هامون صف نون و چراغ قرمز و سبقت گرفتن از همدیگه است.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    "هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند" خیلی حرف توش هست ....
  • محسن ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    حاجی برنامت چیه؟ نکنه می خوای کل دنیا رو هم عقیده خودت بکنی؟؟ احیانا فکر نمی کنی؛دنیام حق داره یه عقیده برای خودش داشته باشه؟؟
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    چقدرجالب ایشون کجا معذرت خواهی کرد ?برعکس بی فرهنگی همه اونایی که تو صفحش بهش توهین کرده بودنو به رخمون کشید با این جملش "هرفردی محصول فرهنگی است که دران زندگی میکند" که یعنی هرکس بهش توهین کرده پس فرهنگ نداره ببین کارمون به کجا رسیده به خاطر بی جنبگی یه عده فیس بوک باز یه زن مدل این حرفهارو به ما میزنه !
  • بينامونشونها ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 0
    اينجور كارا فقط كار اين وهابيهاي پست فطرت است براي بدنام كردن ايران درست است كشور عزيز ما اسلامي است و مردم فهميش هم مسلمان ولي اينقدر كم فرهنگ نيستند مثل وهابيها و تروريستهاي تندرو القاعده كه در يك مراسم جهاني اينجوري اظهار نظر كنند چون مردم كشور اسلامي ما ايران خيلي خيلي با بعضي مسلمانان و وهابيها و سلفيهاي تكفيري و القاعده ايهاي بي دين و كفار تندرو فرق دارند اين كارا فقط و فقط كار بدخواهان نظام ايران و بدخواهان مردم شريف ايران است كه اين روزها ديگه دشمنان ايراني خارج نشين و دشمنان وهابي چه در داخل ايران و چه در خارج ايران كه بعضي از كشورهاي عربي هم بيشتر است به اوج خود رسيده و از هر كاري و از هر حربه اي ميتونند بر عليه ايران و مردمش استفاده ميكنند تا به زعم و به عقل خودشون تمام دنيا را بر عليه ما تجميع كنند كار اين پست فطرتهاست اصلا" شك نكنيد حالا شما و هر كسي كه ميتونه و به زبان لاتين مسلط است و ميتونه براي اين خانم در فيسبوك و غيره كامنت بذاره از زبان مردم عربستان اين كار را بكنيد بعد ببينيد چه مزه اي ميده .
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خانم فرناندا لیما! آیا با وجود توانایهای انسانی و مثبت عقلی که ادعا می کنید، باز هم معتقدید نمایش چیزی غیر از آن تواناییهای انسانی، بتواند شما را بین مردم جهان محبوب تر کند؟
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بدبختا به کجا رسوندن که اومده به عذرخواهی کردن افتاده بیچاره
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    حتما این سری چادر می پوشن این . و این هم نشان@
  • مهدی90085 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    نه بابا هموطن ما نبودند از یک ایالت دیگه اومده بودند خجالتشون نده
  • مهدی90085 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ای کاش میدونستم در کدام شهر زندگی میکنی شایدهم خوابی!!!
  • مهدی90085 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کسی متوجه نشد . . ازاون خواستند تا این لباس رو بپوشه . . .. اون غیر از یک مجری مدل هم هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خواهشا همه بیاییم اول به کارایی که میخواهیم انجام بدیم ، فکر کنیم که بعدا پشیمان نشیم . خودم رو هم جزء همه قرار دادم تا کسی ناراحت نشه از دست من
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ناشناس 14:49 باز هم نگاه بد و کج فهمی؟ او در پاسخ به نوع پوششش گفته هرکس محصول فرهنگی است که در آن زندگی می کند_یعنی لباسش،را با فرهنگ خودشان هماهنگ کرده. آنوقت تو این را به فرهنک غنی ایرانی اسلامی ما نسبت دادی شاید هم حرف دل خودت را زدی!! نفهمایی که حرف زشت زده اند ،اگر راست می گوییند و داعیه دین مداری دارند،سری به تاریخ اسلام بزنند و ببینند نعوذابالله توهین به شخصی در احادیث و روایات ما وجود دارد، برای تو و همفکرانت متاسفم
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    آقا محسن برنامه حاجی هیچی اما تصور میکنم برنامه خدا دقیقا همینه دنیا؟! رو هم نمیدونم یعنی چی ولی یادم نمیاد جایی تو قرآن این عقیده شما به رسمیت شناخته شده باشه. با توجه به اینکه مسلمونم و به اینکه قرآن وحی و از جانب خداست باور دارم قطعا انتظار نداری خودمو با عقاید تو که معلوم نیست از کجا در اومده تنظیم کنم. داری؟
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    است میگه.سمت راست تلویزیون بود که میشه سمت چپ بیننده.
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ولی درس عبرتی براش شد
  • اسمال ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    منظورش اینه که جامعه خودشون همه برهنه و سبک و جلف لباس میپوشن.
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    امیدواریم ایشان به دین اسلام مشرف شوند و دست از این جلف بازی ها در آورند و بدانند که مردم ایران خیرو صلاح ایشان را می خواهند.مردم ایران از هیچ راهی برای فریضه بزرگ نهی از منکر دریغ نکرده حتی اگر به قیمت آبرویشان تمام شود.
  • قسمتعلی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    همش زیر سر انگلیسیاست!!!
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    فقط شعار میدیم از همه دنیا هم بی ادبتریم هم بی فرهنگ تر فیسبوک رفتنمون هم مثل همه کار ها مون
  • ذوالفقار ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من میخوام بدونم این خانوم با بی عفتی و لختیش باید سرزنش بشه یا مردم ایران به خاطر اعتراضشون به این خانوم . عجب شما اسلامی دارین بابا
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    یعنی دمش گرم شستتون عقب مونده ها
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کاری که بعضی ها در صفحه شخصی اون بابا کردن خودش منکر بود
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    این ها با توجه به شغلشون دوست دارن همه رو راضی نگه دارن و البته هر اتفاق کوچکی رو جنجالی و رسانه ای کنن وگرنه بنظرم نه تنها در انتخاب لباس بلکه در موارد دیگر هم اختیاری از خودش نداره و تابع همون فرهنگ حرفه ای است که سعی کرده عمرش رو در آن صرف کنه فرهنگ حرفه ای که زن رو هر چه برهنه تر ببینه اونو بیشتر ستایش می کنه
  • پویا ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    مخاطب ذولفقار واقعا که عقب ماندهای یعنی انسان تا این حد میتونه سطحی باشه!!!تقصیر تو نیست تو شستشوی مغزی شدی...
  • Saani ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    حالا انگار چه برنامه مهمی بوده که نتونستن ببین در ضمن اگه اینطوریه به هر فاحشه ای باید فحش بدن آیا اینها که کامنت گذاشتن نمی تونستن با ادبیات درست از این خانوم انتقاد کنند؟؟؟ مگه مسلمونه و در ضمن خودش هم میگه بر اساس عرف این کار رو انجام داده
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    لا اکراه فی الدین "قد تبین رشد من الغی" چقدر باهوشی شما؟!
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    حالا خوبه فیس بوک فیلتره ... اگر نبود چی میشد ...
  • آشنا ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام .بابا بیدارشو.توهم که همه چیز قاطی مذهب می کنی؟مرگ بر آمریکا تمام شود شعار جدید مرگ بر سلفی است!یعنی همه مشکلات را به گردن مذهب بی اندازیم!یعنی اسراییل وآمریکا و... فراموش ....!!!به خودت بیا کمی فرهنگ را ببریم بالا.
  • متین ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    متاسفانه بقول استاد شهریار : فرهنگ ما فرهنگ جهالت فزودن است مأمور زشت بودن و زیبا نمودن است آیا لباس پوشیدن اون خانم غیر فرهنگی بود یا برخورد ایرانا؟ فقط ایرانیا بودن که با دید بد به اون خانم نگاه کردن پس چرا هیچ کشوری به لباس ایشون ایراد نگرفت
  • علی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ما یاد گرفتین با معیار سنجش خودمون همه دنیا رو بسنجیم و به فرهنگ ها ی دیگه احترام نذاریم... اون خانم فرهنگش به ان شکل اقتضا می کنه... چرا بعضی ها اینقدر خودخواه هستند... یکم اونایی که توهین کردند خجالت بکشند...
  • علی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    یاد بگیریم هرکسی مخالف نظر ما بود فحش ندیم کشور خودشه
  • نادر ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعا متاسفم برای خودم خدایی داره خندم میگیره این مطلبو مینویسم. میدونید چرا کم کم 200 سال از دنیا عقب هستیم. به خاطر فکر های پوچ یک سری آدم که توی این مملکت زندگی میکنن. بعد از قرعه کشی همه کشور ها تو این فکر هستن که چه طوری تو جام جهانی موفق بشن. ما دو هفته از قرعه کشی گذشته واقعا خنده داره داریم درباره لباس مجری زن مراسم قرعه کشی صحبت میکنیم. برید به حل خودتون گریه کنید.
  • شهاب افشار ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کشف کردی الان نابغه ؟
  • امین ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کافر همه را به کیش خود پندارد. البته منظورم این نیست که کسی کافره . ولی بهتره اینقدر کلی صحبت نکنیم.
  • اشکان ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    گاهی وقتها میام و وقت میگذارم و نظر هموطنهام رو میخونم و به حدی تاسف میخورم که دلم میخواد داد بزنم و بگم یه کم به خودتون بیاید... در شرع مبین اسلام که جای خود دارد ، در هیچ کجای قانون و هنجارهای ما گفته نشده که اگر کسی تبعه کشور ما نبود و فرهنگش با ما متفاوت بود ، باید به خواسته ما رفتار کنه ، شما واقعا" تا این حد کند ذهنید که این پیامهای بی ارزش رو میگذارید؟؟؟ شما اینقدر عقب مونده هستید... حق با صدا و سیماست و حق با مسئولینه .... شاید اگر ما در اتفاقات و شرایط مشابه فرهنگ و منش ایرانی رو به نمایش گذاشته بودیم ، این روزها صدا و سیما با تکیه به فرهنگ بالای ایرانی و درک صحیح از دین اسلام این تصاویر رو راحت پخش میکرد... این شما هستید که ثابت کردید ظرفیت دیدن هیچ چیزی رو ندارید... روی صحبتم با کسانی است که بجای گشتن بدنبال عیوب خودشون دیگران رو متهم میکنن... واقعا" متاسفم . نمیدونم اگه این روزها به خارج از ایران برم و یک خارجی ازم بپرسه چرا شما اینقدر عقب مونده اید که اون بلا رو سر مسی و بعدشم این همه توهین به مچری یه برنامه که کوچکترین آزاری به شما نرسونده بود ، کردید ، چه جوابی باید بدم... کاش کمی به این کارهائی که این روزها اعراب هم انجام نمیدهند و شما انجام میدهید ، فکر میکردید هموطنان ایرانی...
  • رضاپرسپولیسی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    چرا بابا کار خودمون بوده.این بی مزه بازیا فقط از ما بر میاد که عقده ای بار اومدیم
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    براي خودمون متاسفم . يك سوال ؟ اگر به ما اين همه فحش و ناسزا ميدادند حتي درست حاضر به عذر خواهي مي شديم؟ عمرا اگر عذخواهي مي كرديم . حال اون با تمام اين حرفها هم معذرتخواهي كرده و هم گفته كه يادگرفته و بهتر خواهد شد . ما بوديم بدتر هم ميكرديم . اي كاش ما هم در تمام رفتارهامون متعادل باشيم .و اي كاش فقط نام مسلمون بودن رو به يدك نكشيم .
  • محمد ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    یک مصاحبه صد درصد ساختگی و مزخرف بود.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    تو هم برو ....
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بابا مدل لباس اون به شماها چه ربطی داره آخه،جهان سومی ها
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ذوالفقار خان اعتراض! فحش ناموسی و تهدید به تجاوز را اعتراض می نامید.... واقعا که....
  • حسین 1400 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ذوالفقار جان این بنده خدا تو جامعه ای زندگی میکنه که کلا بی عفتی وجود خارجی نداره! یکم کلاهتو بده بالاتر! یک نگاهی به خیابونهای تهران بنداز! تا حالا چندین مدل و مانکن تو دنیا مسلمون شدن و این نشون میده که حرف حق رو هر کسی میتونه بپذیره! به نظر من پذیرش حق توسط ایشون در تک تک جملاتش مشهوده ولی برای هدایت کامل باید صبور باشی! فعلا برنامه توپ طلا رو داشته باش.
  • علیرضا ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اگه یک خانم مسلمان این لبس فرناندا را در یک میهمانی زنانه بپوشد کسی از او ایراد میگید ؟معلومه که نه.اونها هم تو فرهنگشون مجالس مشترک برگزار میشه چون اصلا جور دیگه ای براشون تعریف نشده.اون به فرهنگ خودش خیلی معمولی نه برهنه اما در شیک ترین صورت که شایسته مراسم باشه ظاهر شده.ما جای اینکه او را درک کنیم و محترمانه 30000 کانت بگذاریم که فرهنگ ما لباس در مجالس مشترک تعریف دیگری دارد شاید مسوله محترمانه تمام میشد. کلا یه چیز جالب اینه که از مراسم قرعه کشی با فرناندا در مراسم گروه بندی با مسی و ......خدا آخرش را به خیر کند
  • امید ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    من به این کار ندارم که لباس منشوری پوشیده یا نه تنها مساله ای که اینجا مدنظره "کسانی که توهین کردید،خواهشا ادب را یاد بگیرین."ادب چیز خوبیه نباید با بی ادبی بی فرهنگیتون را به همه نشون بدین.
  • حسین 1400 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ناشناس جان یادبگیر که حرف راست رو از هر کسی میشه یادگرفت! چه مدل باشه چه ...
  • اپلقاری ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    نیازی به لفاظی نیست.همه میدونیم توهین به هر کسی محکومه.باید در درجه اول آدم بود.لباس آدمیت نمیاره...
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    عجب تعطیلی هستی تووووووو
  • کوروش ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    انقدر بدبختیم که حتی یه مراسم قرعه کشی جام جهانی هم نمی تونیم از رسانه ملی پخش کنیم. مشکل ما اینه که هنوز قبول نداریم که بابا یه بخشی از این کره زمین فرهنگشون با فرهنگ ما ایرانی ها فرق داره. اگر چه شاید ما فکر کنیم فرهنگ ما برتر هم باشه ( من این جوری فکر می کنم) ولی اون فرهنگ هم هست. مردمان بسیاری هستن اون طور لباس می پوشند. طرف جزو فرهنگشه. ما چرا این واقعیت رو نمی تونیم بپذیریم آخه؟ اگه بپذیریم این واقعیت رو، این جور موارد پخش بشه. ما که نمی گیم ما هم مثل اونا بشیم. اونا اونجوری می پوشن ما هم پوشیده می پوشیم. بخدا زشته تحقیرآمیزه این رفتار هایی که با مردم می کنن مسئولیت فرهنگی ما. برعکس جواب میده. من دوست ترک دارم تو کانادا می گه از بس دولت های ما سکولار بودن 70 درصد زن های ما از روی اختیار حجاب میذارن یعنی حچاب رشد کرده. شما هر چیو بیا زور کن محدود کن بدتر میشه. خودتون ببینین الان وضع حجاب نسل جدید ما رو. والله دخترهای ایرانی خارج کشور پوشیده تر از داخل کشور هستن آرایش هم نمی کنن. جلوی پخش فرناندا لیماها رو بگیریم ملت حریص تر می شن میرن از ماهواره می بینن. حجاب با عفاف فرق داره به امام هشتم. ما به کی بگیم اینا رو آخه. تو این سی سال چقدر موفق بودیم ما. به قول محسن رضایی ما هیچ کار فرهنگی نکردیم. کار فرهنگی هم با زور و بگیر و ببند و اینا هم نخواهد شد برادر من نخواهد شد. اینا حرف های دل خیلی هاست.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ایشون باید حداقل حرمت تماشاگران مسلمان کل دنیا رو رعایت می کرد و به قول عادل فوق ...عمل نمی کرد این حد از عریانی اسمش معرفی فرهنگ نیست ...اگر فرهنگ رد لخت شدن بود که حیوانات از ما با فرهنگ ترند.....
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    هر چی می کشیم از دست یه سری جلو رفته مثل شما هاست. ما ها فیس بوک نمی ریم. بریم هم صفحه ی مدل های اون جوری نمی ریم. بریم هم کامنت مستهجن نمی زاریم. حالا فهمیدی کی شسته شد؟ یه سری بی فکر به خیال خودشون روشن فکر و به دور از تحجر مثل حضرت عالی. بفهم! این تویی که آبروی همه رو بردی و عین بچه ای که فکر می کنه بقیه نمی بیننش می ره پشت پرده (!) می گی من نبودم شما بودین. آبروی شما رفت. ما فقط می تونیم به این بچه کوچولو بخندیم!
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    این توهین ها به زنی که اصلا مسلمان نیست در بلاد کفر هست چه معنی داره؟؟؟؟؟ خدا رو شکر که این فیس بوک....فیلتره......
  • سولمی ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    بیچاره بابا چیه اخه این فرهنگشونه دیه ما نمیتونیم دخالت کنیم یهنی همه ی شونات اسلامیو رعایت کردین که فقط اون واستون اشکال داشته باشد چشاتونو درویش کنینننننننننننننننننننننننننننننن ادفن
  • سولمی ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    باو بیخیال یه نگا به پروندت بکن بعد بگو
  • آتیلا ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    لازم نیست بعضی از دوستان توضیح بدن و قصه بگن.همه ایرانی جماعت رو شناختن.حالا شروع کنید به تاریخ سازی صد هزار ساله.
  • پاسخ به ذوالفقار ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اسلام تو چه جور اسلامیست؟ یکم عقل و شعور داشتی میفهمیدی اون بر مبنای اعتقاداتش عمل کرده ولی این جماعت نه! کجای اسلام و یا فرهنگ ایران توهین به حتی دشمن رو جایز دونسته صاحب ذوالفقار کشیدن خلخال از پای زن یهودی رو بر نتابید بعد تو میگی اون زن باید سرزنش بشه
  • مشدی ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    مشخصه غرب از جام جهانی هر دفعه به صورتی بهره برداری میکنه جام جهانی قبل به فلسطین حمله کردن الانم با نام ایرا به افراد مشهور تا علیه ملت ایران جنگ روانی بندازن
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    چرت نگو بابا زنیکه بین اونهمه مردی که با لباسای رسمی و یقه های از بیخ بسته و پالتو پوشیده وایستاده بود 40 سانت پارچه بسته بود بخودش خاک بر سر عقده ای بی فرهنگ
  • به ذوالفقار ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    این خانم مسلمونه ؟ این خانم تو یه کشوراسلامی زندگی میکنه ؟ این خانم بابامامانش ودوستش واشناش مسلمون بوده که شماانتظارداری حجابشو رعایت کنه ؟ ایشون یه مدله !!! یه مدل برنامه هم برای میلیونهاادم کره زمین پخش میشده نه ایرانیا . ازکی تاحالا فحش دادن وتوهین کردن اونم ازنوع جنسیش دراسلام مجاز شده ؟ اقای محترم یه چشم بچرخون ببین تو جامعه خودمون وضع حجاب چطوریه ؟اصلاح حجاب خانم برزیلی پیش کش . فقط این توهینا وفحشهای جنسی باعث شد ابرومو ن بره . همه فکر کنن ایرونیها همه بی ادب وبی فرهنگ وفقط یه مشت فحش جنسی بلدن . مردم دنیاهم مگه مارا ازقبل میشناختن ؟ فردا اگه یه قطعنامه علیه ما تو مجامع بین المللی صادربشه میدونی مردمی که شاهدتوهینهای یه مشت بی ادب متاسفانه هموطن ما به مسی واین خانم بودن، چی میگن .؟میگن اینا حقشونه خیلی بیفرهنگن وازرفتاره چندتا معلوم الحال ایرونی که فحش دادن به این نتیجه میرسن که پس کل ایرونی جماعت همه خشن همه بیفرهنگ هستن وقطعنامه ها هم درسته وبه جاست .
  • محمد قلي ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اقا طرف تو خونه خوابيده شما چرا به جون هم افتادين !!!
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    :D آورین
  • علیTT ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    زیرچادرچه کارایی که نمیشه حالا همه بیاین گیربدین به این بدبخت.متوهم خودمونیم که به همه چی مشکوکیم
  • حمید ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    حاجی...!! شما دور و بریاتو هدایت کن ، به بقیه کاری نداشته باش !
  • یاسمن ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ببخشید ایشون که نباید عذرخواهی کنند اونایی که توهین کردند باید عذرخواهی کنند
  • امیر شیری ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    تقصیر خودشونه که تو برزیل گشت ارشاد ندارن
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خاک بر سر اونایی که توهین کردن فقط مایه ابروریزی شدن
  • مهیار ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    جان خودم من نظری ندارم!!!!!! فقط یه چیزی.ای کسایی گه توهینهای فیسبوکی میکنید بخدا خیلی بیفرهنگین!
  • مهراب کوراوند ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    من ميگم عيسى به دين خود موسى به دين خود , هرکسى مسءول عمل خويش است , اين ما هستيم که واقعيات دنيا را بپذيريم و احترام بگذاريم به فرهنگهاى ديگر مردم دنيا , اينجورى نوع نگاهمون آپديت و به روزه و قابل قبول ديگر مردم دنياست
  • saeed ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام انسانیت به مسلمانی ویا مسیحیت ویا بقیه ادیان نیست انسانیت یکی از شاخه های آن یعنی فرهنگ همزیستی با تمام دنیا این خانم با این برخورد شاید بما یک درس داد که انسان واقعی است ومی خواهد اساس واقعی جام جهانی ویاکاملتر واقعیت ورزش را برای آنهایی که این کار زشت را انجام دادند تعریف کند بیایید یاد بگیریم چطور با دنیا برخورد کنیم که فرهنگ 5000هزار ساله خودمان رادر دنیا به نیکی بنا نماییم تا دنیا بداند ایرانی نه دنبال جنگ است بلکه به دنبال صلح دوستی در دنیا است این فرهنگ ایرانی واقعی است (ایران ایرانی سربلند خلیج همیشه فارس )
  • کوروش ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خانم فرناندا لیما.شما چرا معذرت خواهی میکنی؟افرادی که به شما توهین کردند و هر آنچه را که لایق خودشون بود به شما گفتن باید عذر خواهی کنند
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    یعنی ما عریان تن ایم و شما (ایرانیا) عریان مغز!
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دنیا برعکش شده! چرا خانم لیما باید عذرخواهی کنه؟!
  • ریحانه ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    به دیگران کار نداشته باشید تو وطن خودمون ولشون کنی تو خیابون بدتر از اینم میپوشن
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    حال کرديد فوايد فيس بوک رو طرف محجبه ميشه برنامه بعدي چادر ميپوشه
  • ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    کلن با توهین مخالفم اما حسین 1400 در آن جامعه بی عفتی رواج ندارد ؟ تهران ما را با تمام نواقصش با انجا مقایسه میکنی ؟ ایا میدانی یکی از منبع درامدی برزیل تجارت سکس ان است ؟ عذر میخواهم و میدانم مشرق درج نمیکند ولی ایا این را میدانید که دخترکان زیر 14 سال یکی از جاذبه های برزیل است ؟ خدا به ما رحم کند که بی هیچ شناختی سخن میگویئم
  • جواد ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب باید همه یاد بگیرند تا به همه ی مخاطبان احترام بگذارند که به نظر اینا با بی توجهی به همه پوشش خود را در نظر گرفتند.
  • جواد ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب به کسایی که فیلترشکن و ماهواره دارن بگو. ما که دانستن نام یک مجری زن را روشنفکری نمیدانیم. البته چون موسی در عصر عیسی نبوده و برعکسش این حرف شما درسته. وگرنه شما که به آپدیت و ورژنهای جدید احترام میگذاری، دینهای مختلف ورژنهای مختلف از اسلامی هستند که تکامل یافتند پس به این مجری بهتره بگید که آپدیت باش و به همه مخاطبات احترام بذار.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اين كجاش عذر خواهي بود اولا دوما يك درس أخلاق بود براي آن هايي كه خودشان را به نفهمي زده اند
  • محسن ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بارزترین صفت پیامبر ما اخلاق نیکوی او بود و ما هم اگر ادعای پیروی از او را داریم باید خودمان را به او شبیه کنیم. هرگز شایسته نیست که یک مسلمان حتی به دشمن خود فحش و ناسزا بگوید. پس از عیب از مسلمانی ماست.
  • سولمی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    فیلترشکن که هس
  • سولمی ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خواهش دوستان برین معنی مسلملنو بفهمین بعد بیایین قصه بگین مسلون یهنی احترام گذاشتن به حقوق فرهنگ دیگران مگه نمیگی باید حجابشو رعایت میکرد که برمیگرده به امر به معرف نهی از منکر اونو باید تو خفا گف محکوم کرد جلو همه اگه میگی دسرسی نداری پس چشاتو درویش کن ساکت باش از همه مهمتر ما همه قرعه کشیو دیدیم اون خانومم که خیلی نشون ندادن خب دیه چی؟
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ناشناس عزیز شما کلا هیچ آیه دیگه ای از قرآن رو نشنیدید یا احیانا نخوندید؟
  • جواد ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    در جواب به ذوالفقار آیا کامنت های گذاشته شده اسلامی بودن یا روحیه ی شهوت پرستان اکثر نگارندگان آنها را نشان میدادند؟ تا کی میخواهید هر کج سلیقگی و خریتی را به اسلام ببندید و مثل سیلی به صورت اسلام بکوبید؟ شرم بر کسانی که از اسلام برای توجیه کثافت کاری ها استفاده میکنند.
  • غلام دائي ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اقا دنياي خارج از ايران همينه غرب و اروپائيان از زن استفاده ابزاري ميكنند بنده خدا خودش گفته كه به من گفتن اين لباس را بپوشم .
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    به تو چه آخه،تو برو مواظب خودت باش
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    نه بابا کار امریکاست.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    عمو خسته نباشـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی!!!!
  • دئیست ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دستتون درد نکنه ، کلی خندیدم !
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    نه داداش؛ مسلموني يعني احترام به نظر خدا. تعريف شما جديده! شايد هم پيامبر شدي!
  • محمد ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    برهنگي و سكس عمومي فرهنگ نيست. بي فرهنگي است و بي فرهنگي، احترام ندارد. مثل اينكه اتاقي كه در آن نور نباشد، تاريك است. الان آن دنيايي كه شما ميگي، دنياي تاريك است، چون نور نيست. كجايش شايسته تقدير و احترام است؟!!!
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بي چادرها كه بيرون چادر هم همه كاري مي‌كنن. دفاع نداره فساد!
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مشكل تو اينه كه چون خودت به اصول دين اسلام مقيد نيستي، كسانيكه مقدي هستن و از ايمانشون مراقبت مي‌كنند رو امل مي‌دوني. در حاليكه امل كسي هست كه به اصول دينش بي توجه باشه. مسيحيت هم، برهنگي و عريان‌گري را رد مي‌كند. پس بي فرهنگي غرب را به اسم فرهنگ متفاوت! به خورد مردم نده.
  • جواد ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ناشناس فرانسوی میخوای محیطی که توشی و به زور و جریمه مردم رو نمیذارن حجاب داشته باشند، توجیه کنی. با دعای گربه سیاه بارونم نمیاد پس نظرتو بذار در کوزه آبشو بخور.
  • جواد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    الان این نظرت که باز هتاکی به اشخاصه. حالا اینجا سایت خبریه به مخاطب خبر توهین میکنی اونوقت تو فیسبوک چه خبر میشه.
  • علی ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    والله ما که ندیدیم لباسشو هنوز. اونا که از ماهواره دارند هم فکر نمیکنم که عدم حجاب اون براشون مساله ای باشه که هر روز میبینند حالا کی این نظرات رو گذاشته و برای چه منظوری من نمیدونم.
  • جواد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    هان؟ چی میگی جهان سومی؟
  • نگین ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    واقعا باید به حال ایرانی هایی که با این کاراشون ابروی هر چی ایران و ایرانی رو بردن تاسف خورد!!!
  • جواد ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    کسایی که ماهواره نگرفتند، اسم این مجری براشون مهم نیست و کسایی که دنبال فیلترشکن نبودند، اینقدر مثبت هستند که فحش ندهند. مشکل از اوناست که تو فرهنگ غربی غرقند و عقده هاشونو اینجاها خالی میکنند.
  • علی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ما که ایشونو ندیدیم. اونا که دیدند از کجا دیدند که دنبالشم رفتند؟
  • جواد ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    بابا آخه اینا تلویزیون نشون نداد که مسلمانا ببینند. یه عده بیکار رفتند نظر دادند که پای ماهواره و اینا هم بودند.
  • كيميا ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    باز اين چه كاريه كه ايرانيا ياد گرفتن هي به اين به اون فحش ميدن.بابا از ادب ما به دوره.مي خواي انتقاد كنيد محترمانه.اي فيسبوكيها داريد آبرومونو ميبرين تو دنيا ها.گفته باشم
  • اکبر ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    همین که یه مقدار متوجه شد خوبه دیگه البته اگه متمدنانه بود بهتر بود
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    پاسخ به سولمی: من از اشتباهای پروندم 100% شرم می کنم. اما آیا تو که سرت تو پرونده دیگران هست، شرافت داری نگاه به پروندت بندازی؟ نه! چون داری نون همین پروندت می خوری.
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سمت راست پاش بود سمت چپ دستش بود
  • asghar ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    واقعا برای بعضی از ایرانی ها متاسف شده ام
  • کوروش ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    اقاىون مشکل اون خانوم نىست مشکل فرهنگه خودمونه اون خانوم تو کشورى زندگى مىکنه که اىن چىزا توش مساله نىست چرا بقىه دنىا اعتراضى به اىن مساله ندارن از صدتا کشور فقط ما نتونسىم ببىنىم.مشکل اونا نىست اىن مشکل خودمونه.هرکى هرچى هست هر کارى مىکنه هر چىزى مىپوشه واسه خودشه.بازم مىگم اىن مشکل خودمونه داداشاى گلم...به اون خانوم بىچاره توهىن نکنىد.همه ى دنىا مىدىدنش جز ما...
  • ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    اول باید از خودمون شروع کنیم ومجری تلویزیون خودمون توجیه کنیم که هر هرچی به ذهنش میاد نگه وحساسیت ایجاد نکنه بعد دنبال ارشاد بقیه باشیم!
  • مسافر انتظار ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    سلام نظرات رو خوندم...جالب بود هر کسی داشت از طرف خودش توجیه می کرد یکی میگه چون اون خانم لباس بدی پوشیده پس هر حرفی رو باید بهش زد یکی میگه چون فرهنگش اینجوریه اشکالی نداره و هزاران اگر دیگه اما دوستان من بهتره به خودمون بیایم ما در عصر غیبت زندگی می کنیم آیا به نظر شما این طور نقد کردن مورد پذیرش امام زمان (عج) قرار میگیره؟؟؟ما باید فرهنگ تشیع و زیبایی های اون رو گسترش بدیم نه اینکه بیایم فقط به خاطر یه لباس به کسی که اونو پوشیده حمله کنیم...شما اگر تونستی با زبون خوش و از طریق شناسوندن دین خودت به طرف مقابل اونو به راه بیاری مردی نه اینکه هرچی از دهنت دراومد بهش بگی...کدوم یک از امامان ما از این روش پیروی می کردند...پیامبر (ص) ناسزا میشنید و سنگ میخورد ولی بازم مردم رو به اسلام و زبان خوش دعوت میکرد...بهتره یکم به اخلاق و رفتارهای خودمون دقت کنیم...اینجوری شاید آقا هم از ما ها راضی تر باشه... اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    خوب دوست من شما نگاه انقلابی و چالش برانگیز نداری که این هم به خورد شما داده شده و به اصطلاح آپدیت شدی با ویروسهای اونا! ما نسخه دیگری از آپدیت از فرهنگ داریم پس دوست داریم بهش احترام بذارن. شما خنثی شدی توسط افراطی های اونها. افراطیهای اونها هم رژیم صهیون هست که چون نتوانسته ملت را فعلا با خود همسان کند، توسط دولت مسیحی به کشتار در خاورمیانه ادامه میدهد و بسیاری از مسلمانان را مسلمان خوب آمریکایی و به اصطلاح خنثی میکند تا روزی برای نبرد نهایی با تنها پایگاه جهان اسلام آماده شود. پس بدون مشکل فرهنگی ریشه ای هست.
  • جواد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    فیسبوک اوباما یا ظریف چرا تا حالا مورد هجوم واقع نشده؟ خوب اینا احتمالا از جای دیگه آب میخوره.
  • ناشناس ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    نه بابا همش اين وهابي هاست
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    باز خدا رو شکر فیس بوک فیلتره!!!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    همه این گندا از گور فردوسی پور بلند میشه که اونطوری فضاسازی و جوسازی کرد. عامل اصلی این ننگ فرهنگی فردوسی است و باید بخاطر ضربه ای که با رفتارش و تحریک مردم به اعتبار و حیثیت ایران و ایرانی زد محاکمه بشه
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    بزرگترین مشکل ما کمبود عقل است. مثال واضح همین خبر همه ما را غیر مستقیم متهم کرده و هر چه خواسته گفته شما هم به عنوان عذر خواهی در بوق کرده‌اید.
  • مهدی90085 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    یکی دیگر از دلایل این کامنت های بی محتوا بی کاررررررررررررررررررررررررررررررررریست
  • اصغر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اشتباه من را به حساب شریعتم نگذارید.اونایی که توهین کردند اشتباه کردند و شماهایی که همه چیزو به حساب اسلام و مسلمونی میذارید شما هم اشتتباه میکنید.......
  • امین ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    کیمیا خانوم مگه برای ما ایرانیا آبرویی مونده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس