کد خبر 270305
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اظهارات تند آمریکا روند مذاکرات در دور بعد را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سفر به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که‌ آیا خواسته آمریکایی‌ها در تعلیق و توقف غنی‌سازی انرژی هسته‌یی خلاصه می‌شود، گفت: مشخصات مرحله نهایی در توافق ژنو به روشنی ذکر شده است. در مرحله جدید همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد و برنامه غنی‌سازی ایران طبق توافق دو طرف ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که توافق ژنو به معنی حل تمامی اختلافات ایران و غرب نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و دشمنی‌های غرب با ما ادامه پیدا خواهد کرد. ما در بسیاری از موارد با آمریکا اختلاف‌نظر داریم.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که مقاومت سرسختانه تیم مذاکره‌کننده قبل را چقدر در رسیدن به توافق ژنو موثر می‌دانید، گفت: مقاومت سرسختانه ملت ایران در طول 10 سال گذشته و هدایت خردمندانه مقام معظم رهبری دو عامل کلیدی موفقیت ما در مذاکرات اخیر بود. از این جهت باید به ملت ایران تبریک گفت.

عراقچی گفت: ما هنوز وارد مذاکرات دور بعد و اجرای مرحله اول مذاکرات نشده‌ایم اما احتمال دارد یکی از طرف‌های 1+5 به خصوص آمریکا از اظهارات تحریک‌کننده‌ای که خلاف روحیه تفاهم و همکاری است، استفاده کند.

وی افزود: اظهارات تند و افراطی همچون روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران سازنده نیست و روند گفت‌وگو را در دور آینده دچار مشکل خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس