کد خبر 270210
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بخش جدایی ناپذیر سرزمین ایران خواند و تصریح کرد: تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است.

به گزارش مشرق و به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه سی و چهارمین اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کویت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مناسبات خوب با همسایگان را در اولویت قرار داده است و سیاست ثابت و اصولی ایران در قبال کشورهای همسایه بر مبنای گسترش و تعمیق روابط دوستانه، حسن همجواری، عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل پایه ریزی شده و دولت جدید ایران نیز بر برداشتن گام‌های عملی و محکم بر این اساس کاملاً مصمم است.

افخم تاکید کرد: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بخش جدایی ناپذیر سرزمین ایران است و تکرار ادعاهای بی اساس تاثیری بر حقایق تاریخی نداشته و مردود است.

وی افزود: تمامی تدابیر و اقدامات صورت گرفته در جزایر سه گانه مطابق با حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس گفت: ایران برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های مبتنی بر دوستی و برادری با کشورهای حوزه خلیج فارس هیچگونه محدودیتی قائل نیست و از تعامل سازنده و همکاری‌های فراگیر و گسترده استقبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید محسن ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    وای چقدر شدید واکنش نشان داده شده است . دقیقا مثل سحنان جناب ظریف در مورد ابوموسی
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    وقتی زن می شود سخنگو همین می شود که واکنش شدید شود!!!!
  • عباس ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    این کجاش واکنش شدیده؟اگه جرئت داشت باید می گفت بحرین و امارات جزیی از خاک ایرانند که اشغال شدن و هروقت شما بحرین و امارات را تحویل ایران دادید ما تازه می یاییم سر جزایر گفت و گو می کنیم.
  • سهیل بشردوست ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    بجای سمنان باید در ابوموسی پایگاه فضایی ساخته میشد که هربار اینها رو سکته می دادیم
  • احمدخواجوند ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    براي دلجويي اعراب دولت تدبير واميد اين سه جزيره رابدون قيد وشرطي هديه كند به اعراب ،باور بفرماييد ظريف كارشه خوب بلده .
  • بوموسی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    تو جزایر سه گانه یه همایشی، سمیناری، مسابقه چند جانبه ای، اردوی تیم ملی یا یه چیزی مثل اینا برگزار کنید. همشو توی پایتخت ختم نکنید تا دنیا ببینه ایران از کجا تا کجاست. تا اماراتی هام بسوزن! همتنطور که فیفا با پذیرش نام جعلی برای لیگ امارات ما رو سوزوند! سلیقه داشته باشید کمیییییییییییییییییی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس