وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: جنبش دانشجويي كه در گذشته و در حال شاهد آن هستيم وخواسته هاي سياسي دارند، در آينده اي نه چندان دور در درون محيط هاي كاري مستقر خواهند شد.

گروه سیاسی مشرق- علي ربيعي، چهره يي شناخته شده براي سياست ورزان ايراني است. كنشگران سياسي ايراني سابقه كار او را از سال هاي 1358 تا امروز پيگيري كرده و مي دانند كه فعاليت در نهادهاي امنيتي مرتبط با حوزه مسائل كاري تخصص اين وزير امروز كابينه حسن روحاني است. علي ربيعي كه روز گذشته در منصب وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اتاق ايران حاضر شده بود، در سخناني صريح و بي پروا از روزگار ناخوش اقتصاد ايران حرف زد.

وزرا برای تامین یارانه مردم، غش می‌کنند

او بدون هراس از اينكه احتمالادر تيررس انتقاد مخالفان دولت يازدهم و هواداران سرسخت دولت هاي نهم و دهم قرار گيرد، هشت سال فعاليت دولت هاي قبلي را مخرب ترين دوران براي اقتصاد ايران دانست. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش با صراحتي كم نظير اجراي طرح مسكن مهر را رايج كردن لمپنيزم دانست و گفت که دولت واقعا نمي داند با اين طرح چه بايد كند.

ربيعي با اشاره به پيامدهاي رشد منفي اقتصاد در سال 1391 و رشدهاي پايين از 1384 تا پارسال كه امسال نيز ادامه دارد يادآور شد، واقعيت اين است كه در پايان هر ماه 2 تا 3 وزير از شدت فشاري كه براي تامين منابع موردنياز يارانه ها به آنها وارد مي شد به حالت غش و بيهوشي مي افتند.

جنبش سیاسی دانشجویی، وارد بازار کار می‌شود

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد تا زماني كه نخبگان سياسي كشور با بخش خصوصي پيوند نداشته باشند، كشور و اقتصاد آن پيش نخواهد رفت. اين را كسي مي گويد كه دراين باره مطالعات كافي داشته است. او كه درباره مسائل كارگري در آينده نكاتي را بيان كرد به كارفرمايان هشدار داد، جنبش دانشجويي كه در گذشته و در حال شاهد آن هستيم وخواسته هاي سياسي دارند، در آينده اي نه چندان دور در درون محيط هاي كاري مستقر خواهند شد.

باتوجه به اينكه متقاضيان كار الان درباره سطح سواد و تحصيلات خود كم اظهاري مي كنند تا بتوانند در جايي شاغل شوند، كارگران آينده واجد شرايط خاصي هستند و فقط خواسته هاي صنفي را دنبال نمي كنند.

چهار علت عقب ماندگی ایران

به گفته ربیعی، ذهنیت‌های نادرست،‌ دولت‌های معیوب، فرآیند ناقص اجتماعی شدن شهروندان و تعامل ناکارآمد با جهان، چهار عامل اصلی عقب‌ماندگی ایران بوده است. او راه‌حل برون‌‌رفت از شرایط فعلی را قدرتمند شدن طبقه متوسط ایران دانست و تاکید کرد، طبقه متوسط ایران باید نیرومند شود و نخبگان صنعتی با آنها پیوند برقرار کنند. این راهی است که کره جنوبی و مالزی رفته‌اند.

تمایلات حسن روحاني از زبان ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در لابه‌لای صحبت‌هایش برخی از تمایلات حسن روحانی، رییس‌جمهور در حوزه اقتصاد را نیز بیان کرد. وی گفت: رییس‌جمهور به بخش خصوصی اعتقاد دارد و حتی پیشنهاد می‌دهد که مدارس و دبیرستان‌ها و مراکز فنی- حرفه‌ای و معادن به بخش خصوصی سپرده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    ما مردم یادگرفتیم هرکس هرچیزی گفت اهمیت ندهیم ولی وقتی اجراشد و کارازکار گذشت فریادهامان بالا برود ، این حرفها خیلی خطرناک است دریابید!!!
  • صدرا ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    گفتیم باز هم میگوییم این فتنه گران بدنبال عملیاتی کردن فرمولهای براندازی در سه مرکز کارگری دانشجویی و دانش آموزی-معلمی هستند نهادهای امنیتی به هوش باشند
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    اصلا و اساسا ماموریت جنابعالی با توجه به سوابق امنیتی و مطالعات تخصصی برای ایجاد جنبش های سیاسی کارگری و ایجاد اتحادیه های همسو است.
  • حسینی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    عجب جملاتی! واقعا باید تدبیرعاجل نمود.احسنت به وزیر کاردان وصریح.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    هنوز فردای پس از انتخابات را فراموش نکرده ایم ... منظورم همان میتینگ انتخاباتی بود که اون شخص گفت با آرای قاطع پیروز انتخابات هستم و اون فتنه را کلید زد ... دومین نفری که به چشم میخوره همین آقاست
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    چند ماه سرکار امده هنوز همه معاونهاشو انتخاب نکرده فی الواقع هیچ کاری نکرده تا معلوم شه چند مرده ''' جزحرف و انتقاد از اقای نجاد
  • یاسین حکمت ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    دولتایی که با کلی برنامه عملیاتی اومدن نتونستن به هدف برسن این آقا جملات کپی پیست کتابای توسعس اینا شعارای قشنگه همه بلدن. وای به حال دولتی که برنامه عملیاتی نداره و فقط قصه می گه خدا عاقبت ما رو به خیر کنه.
  • بی وک ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    درود بر ربیعی کاردان وکاربلد موفق باشی سردار یاوه گویان هم لطفا سر جایشان بنشینند
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    این یعنی رادیکالیزه کردن تشکل های کارگری و حرکت به سمت فشار بر حاکمیت ... حالا که دستش از وزارت علوم کوتاه شده میخواهد جریان فکری خودش را در وزارت کار پی گیری کند... ما از همان روز اول حدس زده بودیم نیت این آقا چیست
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جوري ازعقب ماندگي صحبت ميكند انگار جهان سومي هستيم بهتراست اين آقا درخصوص حضور باعجله وزراي خارجه 6 كشور ابرقدرت براي مذاكره با نماينده ايران در ژنو كمي فكركند.ايشان به مردم توهين ميكند ومي گويدهنوز بدرستي اجتماعي نشده ايم منظور ايشان چيست ؟ اگر با ابرقدرتها واسرائيل سازش ميكرديم تعاملمان خوب مي شد؟
  • ایمان ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    بیرقهای یا لثارات الحسین ع برافراشته خواهند شد....... ذهنیت‌های نادرست،‌ دولت‌های معیوب، فرآیند ناقص اجتماعی شدن شهروندان و تعامل ناکارآمد با جهان، این رو یکی برای من تبیین کنه ذهنیت نادرست و دولتهای معیوب به نظر میاد باتوجه به اینکه جناب امنیت پیشه در دولتهای سو م تا 8 تماما مسئولیت داشته اند یکی از علت معیوب بودند دولتها به کارگیری امثال این فرد فتنه گرند و دوستان گرمابه و گلستان ایشان ذهنیت نادرست شاید منظور همان توهم توطئه باشد که انصافا کدام توطئه و حرکات براندازانه قوم مخملی توهم بوده است بگذریم که هم ما و هم شما خوب می دانید این تئوری بی مزه تهی از معنا به چه منظور توسط عبدالرجیم سریش در ایران اظهار شد منظور از اجتماعی شدن یحتمل همان براندازی نرم و جنبشهای مدنی و حرکت خزنده در مسیری کودتای مخملی است که البته تجربه ما از آقایان همین را میرساند هرکجا دم از فعالیت مدنی میزنند بوی گند خیانت برمیخیزد و اما تعامل ناکارآمد با جهان یک نفر برای من توضیح دهد این جهان دقیقا کجای عالم وجود و ممکنات قراردارد که ما با آنها تعامل ناکارآمد داریم احتمالا منظور از جهان همان شیطان اکبر و اعوان وانصارش و صهیونیسم می باشدآیا ایستادگی بر مواضع حق و واندادن در مقابل شیاطین و تحمیل شکستهای پی در پی بر دشمن بدکار را تعامل ناکارآمد باجهان می نامیدمطمئنم از منظر شما کودتاچیان تعامل کارآمد باجهان یعنی سجده در پیشگاه شیطان زدن وگرنه ما با کدام کشور که به منافع ما احترام می گذارد تعامل ناکارآمد داریم لطفا یک نمونه ذکر کنید ؟در هیچ منطقی حتی اگر مانند آقایان کپک زده هم باشد وادادگی و ذلت وضعف و انفعال و به حراج گذاشتن عزت و منافع مادی و معنوی ملی را تعامل نمی نامند ما می دانیم و شما هم می دانید فتنه در حال بازیابی خود و حرکت در مسیر براندازی اینبار از سه جهت و جبهه معلمی و دانش آموزی،کارگری و دانشجویی است امادرمورد بقیه افاضات ....: مسکن مهر لمپنیزم است از منظر و مرعای داسداران و لیبرال های کور هر حرکت که خدمت به محرومان باشد و چند صباحی دست زالوصفتان را از جیب مردم کوتاه مند بد است و اخ .یک نکته در مورد بیانات این بابا که در مورد طبقه متوسط است:تا قبل از این فتنه گران تمام سرمایه شان یک مشت حرامخوار و مفتخور بودند که شکمبه هایشان از حرام انباشته شده بودزین پس این گروه برروی طبقه متوسط به پایین هم سرمایه گذاری می کند تا صرفا از بورژوازی هاو کلان مفتخورها نیرو نیارایند به هوش باشید دستگاههای امنیتی
  • یونس ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    برادر عباد بیخیال شو
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق ببین تو خودت هم از اونایی! یه نفر هم که میاد دو کلمه حرف حساب میگه حرفش رو حرف میکنی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس