کد خبر 269516
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نسبت به درز اطلاعات تاسیسات هسته‌ای کشورمان از بازرسان آژانس به سرویس‌های جاسوسی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورمان برای بررسی تاسیسات آب سنگین اراک، گفت: بازرسی‌ها مطابق مقررات NPT و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان یک کشور صاحب فناوری هسته‌ای و عضو NPT است که در گذشته نیز صورت می‌گرفته است.

وی در خصوص درز اطلاعات از بازرسی‌های صورت گرفته و سرویس‌های جاسوسی غرب گفت: در توافقنامه ژنو فصلی به عنوان شفاف‌سازی آورده شده است که در آن جمهوری اسلامی ایران متعهد شده شفاف سازی بیشتری انجام دهد، اما در کل یک نگرانی از این بازرسی‌ها برای ما وجود دارد و آن نگرانی این است که اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای ما از طریق بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سازمان‌های جاسوسی داده شود و این اطلاعات از موساد و CIA سر در بیاورد و ما از این لحاظ نگرانی داریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرد: ای کاش در توافقنامه ژنو به این نکته اشاره می‌شد تا آژانس موظف شود اطلاعات را که جهت شفافسازی به آن می‌دهیم فقط در چارچوب سطح کارشناسی خود حفظ کند و این اطلاعات به سازمان‌های جاسوسی کشورهای دیگر داده نشود. اما این موارد در توافق ژنو نیامده است. اما به هر حال آژانس باید متعهد باشد که این اطلاعات را در سطح کارشناسان خود حفظ کند.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: ایران به هر حال توافقنامه ژنو را پذیرفته است و باید مطابق این توافقنامه عمل کند، البته به هر حال در چارچوب توافقنامه ژنو مواردی را فراتر از NPT پذیرفته‌ایم که دیگر آنها را پذیرفته‌ایم و حالا باید به آنها عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    کدوم بازرس اینا همشون جاسوس اند... حرومزاده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس