کد خبر 269448
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۱

رييس كميسيون اصل نودم مجلس با اشاره به اينكه جلسه اي با شمخاني دبير شوراي عالي امنيت نداشتيم در مورد آخرين وضعيت بابك زنجاني در اين كميسيون ،گفت:‌ پول حاصل از فروش نفت كه در حساب بابك زنجاني بلوكه شده است صرف خريد نياز كشور و واردات كالا به كشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، محمد علي پورمختار در گفت و گو با خانه ملت، درباره آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني ، گفت: موضوع بازگشت 2.8 ميليارد دلار پول نفت را با حضور بابك زنجاني پي گيري كرديم و وي قول داد كه اين اموال را به كشور بازمي گرداند.

نماينده مردم بهار و كبودر آهنگ در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه با بابك زنجاني تعارف نداريم، افزود: بابك زنجاني حتما بايد بدهي هاي خود را تسويه كند هرچند كه او براي بازگرداندن اين پولها تلاش كرده و من از تلاشهاي او خبردارم.

وي با بيان اينكه تيمي از ايران به كشور مورد نظر رفته و با استقرار در آن كشور جلساتي برگزار كرده است، گفت: اگر پول نفت به كشور بازگردد اين پرونده مختومه مي شود.

پورمختار افزود: نحوه برگشت اين طور است كه مبلغ مورد نظر به يكي از بانك‌هايي كه در خارج از كشور داريم واريز شود تا با توجه به اجازه اي كه براي برداشت در كشور مورد نظر را داريم اين مبلغ را براي خريد برخي نيازمندي هاي كشور هزينه كنيم.

رييس كميسيون اصل نودم مجلس گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش تحقيق و تفحصي است كه رييس مجلس به كميسيون ارايه كرده است پرونده حقوق پرداختي به مديران تامين اجتماعي در حال بررسي است.

نماينده مردم بهار و كبودر آهنگ در مجلس افزود: جدول متوسط پرداختيهاي تامين اجتماعي اعداد عجيبي را نشان مي دهد به نحوي كه يك مديرعادي بيش از 6 ميليون تومان و يك مدير بالاترهم ماهيانه 14 ميليون تومان دريافت مي كند.

وي درباره رابطه بابك زنجاني با تامين اجتماعي با اشاره به اينكه گزارش تامين اجتماعي را هنوز بررسي نكرديم، افزود: بابك زنجاني براي خريد شركت‌هاي شستا قراردادي با تامين اجتماعي داشته است كه عملياتي نشده است.

پورمختار در ادامه در اين باره كه آيا كميسيون اصل 90 با دبير شوراي عالي امنيت ملي درباره پرونده كرسنت جلسه اي داشته است يا خير؟ گفت: جلسه اي با دبير شوراي عالي امنيت ملي نداشتيم وگزارشي هم نخواستيم.

رييس كميسيون اصل نودم مجلس درباره وضعيت پرونده خودروهاي لوكس وارداتي، ‌گفت: گزارش پرونده خودروهاي وارداتي به هيات رييسه براي قرائت ارسال شده است.

نماينده مردم بهار و كبودر آهنگ در مجلس همچنين درباره وضعيت پرونده فساد فوتبال و اينكه آقاي فردوسي پور اعلام كرده به مجلس نمي آيد، گفت: پرونده فوتبال هم در حال رسيدگي است اما كميسيون هنوز از عادل فردسي پور دعوت نكرده است.

وي همچنين درباره پرونده زمين خواري در اين كميسيون گفت: 5 استان كه درآن زمين خواري صورت گرفته است كه ما تيمي را به 4 استان براي رسيدگي فرستاديم كه گزارش آن تا يكي دو روز آينده ارايه مي شود .

پورمختار گفت: رييس دادگستري استان گلستان هم به اين پرونده ورود كرده است كه با اين حساب پرونده زمين خواري در 6استان در حال رسيدگي است.

رييس كميسيون اصل نودم مجلس افزود: پرونده زمين خواري در استان تهران براي 2000 هكتار زمين تشكيل شده است كه اگر همكاري دستگاههاي دولتي و غير دولتي نبود و نظارت كامل انجام مي شد طبيعتا اين اتفاق نمي افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس