به گزارش مشرق، احمد مجیدی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: اگر بخواهیم
انتظار داشته باشیم که هواپیماهای مناسبتر و جدیدتری وارد ناوگان هوایی
کشور شوند طبیعتا شرکتهای هواپیمایی باید پول بیشتری بابت خرید بپردازند؛
بنابراین باید آمادگی داشته باشیم که نرخ متعادل شود.
وی با بیان
اینکه در دنیا پروازهای داخلی همیشه گرانتر از پروازهای خارجی هستند،
یادآورشد: به دلیل اینکه هزینه بیشتری برای نشست و برخاست و تردد هواپیماها
پرداخت میشود پروازهای داخلی گرانتر از پروازهای خارجی هستند.
مجیدی
درباره توافقات اخیر در ژنو و لغو تحریم واردات قطعات هواپیما به کشور
گفت: با برداشته شدن تحریم واردات قطعات هواپیما، طبیعی است که قطعات مورد
نظر به سهولت در اختیار شرکتها قرار میگیرد.
معاون وزیر راه و
شهرسازی اظهار کرد: البته خیلی امیدوار به توافقات ژنو نیستیم چون از این
نوع حرفها زیاد زده شده اما اجرایی نشده است که البته امیدوارم این بار
اجرا شود.
وی با بیان اینکه باید تعداد واگنها در شبکه ریلی نیز
به ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یابد تا بتوانیم به هدف جابجایی ۳۰ درصد حمل و نقل
مسافر در بخش ریل برسیم، گفت: سهم شبکه ریلی از حمل بار ۱۰.۵ درصد است که
براساس برنامه پنجم توسعه این میزان باید به ۳۰ درصد افزایش یابد که با
توجه به قیمت فعلی سوخت دستیابی به این هدف بعید به نظر میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به طور قطع قیمت بلیت بالاتر از میزان فعلی خواهد شد.