کد خبر 269162
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت، با بیان اینکه در جلسه کمیسیون وزیر نفت توضیحات کامل دادند و اعلام کردند که در حال پی گیری پرونده کرسنت است، گفت: با توجه به مهلتی که از لاهه گرفتند اگر لابی گری خوب انجام شود و مدارک ارایه شود ظرف 5-6 ماه آینده این پرونده بسته می شود.

به گزارش مشرق، امیر عباس سلطانی در گفت و گو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه اگرلابی های مسئولین نفتی کشورادامه یابد و تعامل گسترده تری با اوپک داشته باشند احراز پست دبیرکلی خیلی دور از دسترس و سخت نیست، افزود: احراز دبیرکلی سخت است و نیاز به رایزنی و لابی دارد و کشورهایی مثل عربستان  و عراق رقیب سختی برای ایران هستند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش انتخاب دبیر کل اوپک بر اساس اجماع ، با بیان اینکه اگر دبیر کل  بر اساس صلاحیت و شایستگی انتخاب شود خوب است، ‌گفت: این روش مثل بقیه روشها بیش از آنکه شرایط و تخصص را در نظر بگیرد به لابی گری و اعمال قدرت ارتباط دارد.

وی افزود: وجود دبیرکل اوپک می تواند جایگاه ایران را دردنیا و قراردادهای نفتی تثبیت کند از این رو باید تلاش شود این رویا به واقعیت تبدیل شود.

سلطانی در این باره که آیا امکان افزایش ظرفیت تولید ایران وجود دارد؟‌ ،‌گفت:  تولیدکنندگان نفت اوپک خیلی قانونمند نیستند و بر اساس سهمیه ای که برایشان مشخص شده بعضا عمل نمی کنند و کشورهایی مثل امریکا و ژاپن برخی اوقات به خاطر اینکه قیمت نفت بالاتر نرود با کشورهایی مثل عراق و عربستان تبانی کرده و تولیدات را زیاد می کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه  تولید اوپک بیش از رقم اسمی است که برای آن درنظر گرفته شده است، افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده امکان افزایش تولید نفت تا 50 درصد را در شرایط موجود داریم.

نماینده مردم بروجن در مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت، با بیان اینکه در جلسه کمیسیون وزیر نفت توضیحات کامل دادند و اعلام کردند که در حال پی گیری پرونده کرسنت است، افزود: با توجه به مهلتی که از لاهه گرفتند اگر لابی گری خوب انجام شود و مدارک ارایه شود ظرف 5-6 ماه آینده این پرونده بسته می شود که به نفع ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس