به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از کیهان، طی سالهای اخیر و به ویژه با تحریمهای ظالمانه غرب علیه کشورمان، مسئولان سینمایی برای کاهش هزینههای سختافزاری در نمایش فیلم ها تلاش کردند تا سیستم پخش دیجیتال را جایگزین روش سابق نمایش کنند. این فرایند از سال 90 و با فعالیت متخصصین داخلی انجام شد و تاکنون حدود 90 سینما به تجهیزات پخش دیجیتال مجهز شدهاند. در دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز برای نمایش فیلمها از این شیوه استفاده شد.
اما اتفاق عجیب این است که مدیران جدید سینمایی تصمیم گرفتهاند که ادامه فرایند تجهیز سینماهای کشور به سیستم پخش دیجیتال را به یک شرکت هندی واگذار کنند. این درحالی است که کیفیت کار مجموعههای داخلی در مقایسه با شرکت هندی مربوطه برتر است. به ویژه اینکه همه سینماهایی که به وسیله مجموعههای بومی کشورمان مجهز شده اند، نسبت به نتیجه کار، رضایت دارند. علاوه بر اینها، سرورهای شرکت هندی، هم گرانتر هستند و هم امکان سرقت اطلاعات و قاچاق فیلم نیز از آن ها بیشتر است.
با توجه به تأکیدات مسئولان کشورمان، به ویژه رهبر معظم انقلاب بر توجه به تولید ملی و برتری کار مجموعههای داخلی بر کار شرکتهای متوسط خارجی – نظیر شرکت هندی مربوطه- جای بررسی دارد که احتمالاً چه کسانی و برای چه منافعی قصد وابستگی کشورمان به خارج از کشور و اخلال در فعالیت مجموعههای داخلی دارند؟
اما اتفاق عجیب این است که مدیران جدید سینمایی تصمیم گرفتهاند که ادامه فرایند تجهیز سینماهای کشور به سیستم پخش دیجیتال را به یک شرکت هندی واگذار کنند. این درحالی است که کیفیت کار مجموعههای داخلی در مقایسه با شرکت هندی مربوطه برتر است. به ویژه اینکه همه سینماهایی که به وسیله مجموعههای بومی کشورمان مجهز شده اند، نسبت به نتیجه کار، رضایت دارند. علاوه بر اینها، سرورهای شرکت هندی، هم گرانتر هستند و هم امکان سرقت اطلاعات و قاچاق فیلم نیز از آن ها بیشتر است.
با توجه به تأکیدات مسئولان کشورمان، به ویژه رهبر معظم انقلاب بر توجه به تولید ملی و برتری کار مجموعههای داخلی بر کار شرکتهای متوسط خارجی – نظیر شرکت هندی مربوطه- جای بررسی دارد که احتمالاً چه کسانی و برای چه منافعی قصد وابستگی کشورمان به خارج از کشور و اخلال در فعالیت مجموعههای داخلی دارند؟