کد خبر 268719
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خواستار توجه و اهتمام بیشتر در حوزه‌های علمیه به موضوع تفسیر قرآن شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه پنج شنبه در دومین شب همایش اساتید تفسیر قرآن سطح خارج و عالی حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، گفت: توجه مردم در سالهای اخیر به قرآن زیاد شده و بیش از گذشته به تفسیر رو آورده‌اند.

وی افزود: مردم از شعر و داستان و ... خسته شده‌اند و می‌خواهند ببینند خداوند چه می‌گوید به همین دلیل در نمایشگاه‌های سالهای اخیر تفاسیر، پر فروش ترین کتاب بوده است.  

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن تحریف نشده و نمی‌شود ابراز داشت: خداوند خود فرموده است که من حافظ قرآن هستم.

وی با اشاره به محتوای غنی قرآن برای رفع نیازهای اجتماعی گفت: قرآن حتی در زمینه مسکن و شهرسازی مطلب برای گفتن دارد و می‌توان از نحوه استقرار کوه ها در زمین از آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه 34 سال است که در تلویزیون تفسیر را به زبان ساده برای مردم می‌گوید و همیشه هم مخاطب داشته خطاب به مفسران حوزه اضافه کرد: طوری تفسیر بگویید که تفسیرتان هم تهذیب باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز اهمیت تفسیر در حوزه را بالا دانست و تاکید کرد: این درس باید در حوزه به درس اول تبدیل شود زیرا قرآن، کلام خداوند است که بر پیامبر(ص) وحی شده و هیچ کلام دیگری همردیف آن نیست.

همایش اساتید تفسیر حوزه شامگاه چهارشنبه و پنجشنبه با حضور آیات عظام جوادی آملی، مکارم شیرازی و سبحانی به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در بیت قدیمی ایشان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس