کد خبر 267599
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

حمایت بی بی سی فارسی یکی از بنگاه های خبری فعال استعمار پیر، از بهائیت آن چنان روشن و مبرهن است که نیازی به استدلال و اقامه برهان ندارد ولی این واقعیت روشن تاکنون از سوی عده ای زیر سوال رفته و ادعا می شد که بی بی سی تنها یک رسانه حرفه ای است که به فعالیت خبری در فضای مجازی و حقیقی مشغول است.

به گزارش مشرق به نقل از نماینده، بی بی سی فارسی امروز در گزارشی مدعی شد : جنبش باب یک جنبش ایرانی و پاسخی به خواست های جامعه آن روز ایران بوده و از این رو توانست افرادی را از تمامی اقشار و اصناف جامعه و از مناطق مختلف کشور به خود جذب کند. در بین آنها تاجر، دهقان، درباری، روحانی، شهرنشین، روستائی، زن، مرد، جوان، سالمند ... بوده‌اند.

در گزارش بی بی سی، باب از آن رو که مشروعیت شاهان ظالم را زیر سوال نمی برده و در مقابل به ستیزه با روحانیون و مراجع عظام تقلید می پرداخت مورد تمجید قرار گرفته و نوشته شده است : گرچه باب پند و اندرزهای گوناگونی را به شاه داد ولی در عین حال هرگز مشروعیت حکومت را به عنوان آنچه که علمای شیعه "حکومت غاصب" می‌نامیده‌اند، رد نکرد. اما با روحانیت به نحوه دیگری برخورد کرد. همان ادعای نیابت او به خودی خود مشروعیت روحانیت اصولی با اعتقاد به "نیابت عامه"‌اش را رد می کرد.

بی بی سی در ادامه گزارش سفارشی خود با این ادعا که بهائیت اندک اندک نفوذ گسترده ای در ایران یافت می نویسد : درباره تعداد بابی‌ها با نبودن هیچ آمار قابل اعتمادی حتی درباره تعداد جمعیت ایران آن روز هر اظهار نظری را باید بیشتر حدس و گمان دانست. ولی نشانه اهمیت جنبش نفوذ گسترده‌اش در مدت تنها چهار یا پنج سال در بین تمامی اقشار و صنوف جامعه است. گویا پیام باب به خواست های اقشار گوناگون جامعه پاسخ داد.



در ادامه گزارشگر بی بی سی دلیل اصلی حمایت این بنگاه خبری از بهائیت را افشا کرده و می نویسد : باب بر خلاف اکثر روشنگران و اصلاح طلبان راه حل را در بازگشت به عصر طلائی و یا احیا کردن اصل و یا روح اسلام نمی‌دانست و هراس از نسخ شریعت اسلام هم نداشت.

بی بی سی فارسی در ادامه برای این که عمق کینه خود را از اسلام نشان دهد بابیت و بهائیت را مترادف ترقی خواهی ، تحصیل و سواد آموزی و علم و پژوهش و اسلام را مخالف پیشرفت خوانده و مدعی می شود ایران امروز علیرغم دشمنی با باب و بها آموزه های این مکتب ! را از جمله علم آموزی دنبال می کند !

این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران و مسلمانان پیش از آن که نطفه باب و بها منعقد شود در قله علم عالم قرار داشتند و استعمارگرانی که باب و بها با دستان آنان بر مسلمین تحمیل شدند روند این رشد روز افزون را سد کردند !

البته حمایت بی بی سی از بهائیت مربوط به امروز و دیروز نیست سابقه‌ی حمایت بی بی سی از فرقه ضاله بهاییت از خشت اول بی بی سی بنا گذاشته می‌شود، یعنی این زمان: ۸ دی‌ماه ۱۳۱۹٫

موقر بال یوزیدر مدیر وقت این رادیو از سران فرقه ضاله بهاییت بوده و دستی هم در تحریف تاریخ و نگارش کتاب های تبلغی فرقه انحرافی بهاییت داشت و سال‌ها سرکرده این فرقه در انگلستان به شمار می آمد و از صحنه گردانان کنفرانس معروف بهاییان در سال ۱۳۴۲ در لندن بود. کنفرانسی که اعترض شدید امام خمینی در آن زمان را برانگیخت. کادر‌سازی‌های این فرد از هم‌کیشان خود روز به روز بر نفوذ فرقه بهاییت در بی بی سی فارسی افزود تا آن‌جا که از سی عامل اجرایی اصلی بنگاه شایعه پراکنی بی بی سی فارسی، بیش از نیمی از آنان از اعضای این فرقه انحرافی هستند و این رسانه را به تریبون تبلیغاتی این فرقه گمراه ، مبدل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    bbc نجس بهایی !
  • بوالفضول ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    از نوع همان جنبش هايي كه در يك زمان بر عله اسلام و ممالك اسلامي به راه افتاد وهابيت در بين كشورهاي عربي بهائيت در بين شيعيان ايران قادياني در بين مسلمانان هند همه هم به اسم اصلاحات در دين و در باطن نابودي دين. سرسلسه جنبانان آن هم يهود جهاني !!!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    مرگ بر بی بی سی فارسی و بهاییت
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    احسنت احسنت احسنت !!!!!
  • محمد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    لعنت بر بهایی ، مرگ بر مزدوران، مرگ بر منافق
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    بی بی سی مفلس حتما همه دانشمندان و فیلسوفان ایرانی نشیر ابن سینا و ابوریحانبیرونی و ذکریا رازی و فارابی و مولوی و حافظ و سعدی و خیام و ... که صدها سال قبل از این فرقه ضاله زدگی کردن هم بهایی یا بابی بودن نه؟؟؟
  • مرگ بر بهایی و وهابی انگلیسی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    منفی رو من دادم خواستم ببینم کار میکنه یا نه که همه اش مثبته
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا آرم شهرداری تهران شبیه ستاره ۸ پر بهائیهاست؟ مشرق اگه جوابش رو نمیدونی صورت مسئله رو حذف نکن!!! ۱۰ بار این رو پرسیدم همه اش رو غیب کردی منتشر نشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس