یکی از ویژگی های خوب این چادر برعکس چادرهای دیگر این است که به خاطر نوع الگویش اسیب پذیری کمی دارد. ماهی یکبار هم به شست و شو نیاز ندارد چون اصلا کثیف نشده و روی زمین کشیده نمی شود.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، رجا نوشت: این روزها که ترویج فرهنگ استفاده از چادر به یکی از دغدغه های زندگیم تبدیل شده، با دقت زیادی به مدل های مختلف چادر در محیط اطرافم نگاه می کنم. و از قضا چند وقت پیش در مترو با خانمی آشنا شدم که چادر بسیار زیبایی به سر داشت و تصمیم گرفتیم پس از معرفی چادر جلابیب که در گزارش پیشین برای مخاطبان عرضه شد، به بیان ویژگی های چادر حسنا بپردازیم. این نوع چادر، حجابی مثل چادرهای نیم دایره ساده داشت ولی طراحی اش بسیار متفاوت از چادرهای ساده بود. بر خلاف چادرهای ساده روی سر سنگینی نمی کرد و با مقنعه ای که همراه این نوع چادر عرضه می شد، حجاب کاملی را ارائه می نمود.
 
از صحبت‌های این خانم تقریبا ۳۵ ساله، متوجه شدم که نام این چادر حسنا است و احساس راحتی زیادی را برای زنان چادری به همراه دارد. او به خبرنگار رجانیوز گفت: آشنایی من با چادر حسنا به زمان دانشجویی‌ام بر می‌گردد. در ان زمان پسرم تنها شش ماه داشت و باید او را هر روز قبل از شروع کلاس به خانه مادرم می‌بردم، در آن مدت استفاده از چادرهای معمولی برایم کار بسیار سختی بود و به دنبال چادری می‌گشتم که راحت و به دور از هر گونه خودنمایی باشد. آنقدر گشتم تا اینکه یکی از دوستانم چادر حسنا را به من معرفی کرد و حالا نزدیک به شش سال است که از این نوع چادر استفاده می کنم و از این انتخاب بسیار راضی هستم.



این آشنایی باعث شد تا ما از نزدیک در جریان فعالیت‌های زهرا نیلچی زاده طراح این نوع چادر قرار گرفته و گفتگویی را با ایشان ترتیب دهیم.
 
خانم نیلچی زاده چه شد که فکر طراحی چادر حسنا به ذهنتان رسید؟
 
این حجاب از قدیم حجاب ملی زنان ایران بوده است و ما آن را به عنوان یک پوشش ملی برای خودمان قبول داشته و یقین داشتیم که می تواند یک حجاب خوب و کامل برای زنان امروز باشد. پس از اشنایی بیشتر با حسنا، یکسری طراحی های جدیدی را ارائه کردیم که باعث شد این چادر، کامل تر شده و ویژگی های خوبش افزایش یابد. این حجاب به خاطر اینکه قابلیت رو گیری دارد مثل چادرهای نیم دایره ساده جلب توجه نمی کند و حتی خانم های چادری که برایشان حجاب کامل در عین تغییر نکردن ظاهرشان مهم بود؛ این حجاب را پذیرفتند. ضمن اینکه به اذعان دیگران حتی تاکنون یک نقطه ضعف در خصوص چادر حسنا وجود نداشته و مشتریانمان یک ایراد هم از آن نگرفته اند. البته این حجاب اگر به همراه مکملاتش استفاده شود به عنوان بهترین حجاب شناخته خواهد شد و بهتر است کویم که چادر حسنا شماره ثبت صنعتی نیز دارد.



مکملات چادر حسنا چیست؟
 

چادر حسنا یک مقنعه آستین دار دارد که با طرح مقنعه آستین داری که در مشهد به فروش می رسد، کاملا متفاوت بوده و طراحی خودمان است. این مقنعه در حقیقت جایگزین مانتو، ساق دست و حتی رو بند می شود.
 
در چه سالی چادر حسنا را طراحی کردید؟
 
چادر اصیل ایرانی در زمان رضا شاه وجود داشت و آن موقع به نام چادر شش متری معروف بود. شما قطعا در فیلم های قدیمی این نوع چادر را دیده اید که دستک های تقریبا کوتاهی داشت و از شش متر پارچه استفاده می کرد و چین زیادی داشت. در سال ۸۱ ما طراحی چادر کمری که همان چادر اصیل ایرانی بود را شروع کردیم که با چادر قجری فرق دارد و نامش را حسنا گذاشتیم. چادر اصیل ایرانی دستک های بلند دارد که مشکی آن یک وجب از زانو پایین تر است، چادر احرامش یک وجب بالای زانو است و چادر گلدارش برای استفاده در منزل، روی زانو است و به صورت دو تکه دوخته می شود.

یعنی تکه بالا و پایینش از هم جداست؟
 
نه این دو تکه از پشت به هم وصل هستند و چیز جدایی ندارد،از جلو هم از خط کمر به هم وصل است.
 
چادر حسنا برای انجام چه کارهایی و چه گروه سنی ای بهتر است؟
 
این چادر برای یک دختر قبل از سن تکلیف برای انس گرفتن با حجاب استفاده می شود تا یک خانم ۷۰ ساله که نمی تواند به خاطر وضعیت جسمانی اش چادر معمولی به سر کند، حسنا مانعِ انجام هیچ کاری نمی شود و از یک خانم خانه دار تا یک خانمی که کوهنورد است می توانند از آن استفاده می کنند، دو تا از مشتریان ما کوهنورد حرفه ای هستند که این چادر پاسخگوی نیازشان در فعالیت کوهنوردی بود و این چادر درهنگام وزش باد از بدن فاصله دارد و اندام را مشخص نمی کند.

 

خانم نیلچی زاده تاکنون سابقه داشته که چادر حسنا خانمی که مانتویی بوده یا عقیده ای به حجاب نداشته را چادری و باحجاب کند؟

 
موارد خیلی زیادی در این خصوص داشته‌ایم. بهتر است اینجا به این نکته اشاره کنم که همه هنرجویان و شاگردان ما با کار در این فضا آشنا هستند، آن ها چه در زمان آموزش و چه در زمان کار با وضو هستند، بدون وضو پارچه را برش نمی زنند و در سر کلاس حضور نخواهند داشت. خیلی ها به خاطر اینکه چادر حسنا حجاب کاملی داشت به سراغ ما می آمدند و خیلی ها هم اصلا چادری نبودند و به واسطه این حجاب چادری شدند.
 
یادم می‌آید سال ۸۵ دو تا خواهر برای دوخت چادر به دفتر ما مراجعه کردند که ظاهر مناسبی از نظر حجاب نداشتند. من به اینها نگفتم که شما مانتویی هستید و من برای شما چادر نمی دوزم بلکه با روی باز با آن ها برخورد کردم و وقت گذاشتم همه مدل ها را نشانشان دادم و آن ها به لطف خدا چادر حسنا که ان زمان به اسم چادر اصیل ایرانی شناخته شده بود را انتخاب کردند.
 
پس از انتخاب به ان ها گفتم که "حالا ما با شما چیکار کنیم؟چون صاحبکارمان راضی نیست برای کسی که اهل آرایش است چادر بدوزیم"، یک نگاه به محیط کار من کردند و گفتند "مگر شما برای خودتان کار نمی کنید" گفتم "من یک کارگر ساده ام اگر خانم فاطمه زهرا (س) قبول کرده باشند ایشان صاحبکار من هستند." به آن ها گفتم که اصلا آرایش با حجاب سنخیت ندارد وقتی من محجبه آرایش کنم و حجابم را به تمسخر بگیرم چطور توقع دارم که دیگران به من به عنوان یک خانم محجبه احترام بگذارند.
 
آنها گفتند که ما اصلا چادری نیستیم و امدیم یک چادر سفارش بدهیم که اگر ختم و یا زیارتی رفتیم چادر داشته باشیم و این چادر حسنا هم بهتر و زیباتر است. گفتم من اصلا کاری به این حرف ها ندارم و می گویم زمانی که از این چادر استفاده می کنید نباید ارایش داشته باشید. در حقیقت هدف ما این است که این افراد ذره ذره حرمت حجاب را بفهمند و همین اثرات را هم الحمدالله داشته است، وقتی این حرف را به این دو خواهر زدم یکی از ان ها که حجابش بهتر از آن یکی بود شرایط کار ما را قبول کرد.



ولی خواهرشان با دلخوری به من نگاه می کرد و زیر لب غر می زد. بعد از اینکه تصمیم به رفتن گرفتند به من گفت که خانم من اصلا چادری نیستم و آنقدر گنهکار هستم که دیگر نمی خواهم به خاطر یک چادر مدیون شما شوم. وقتی این حرف را زد من به او گفتم که از همین وجدانت خوشم امد و همین که نمی خواهی مدیون من شوی برایم خیلی خوشایند است. شما به عنوان یک خانم مسلمان فکر نمی کنی که با این وضعیت مدیون خانم فاطمه زهرا (س) می شوی. پس از این صحبت ها همه گریه می کردیم و منقلب شده بودیم و پس از آن این دختر نیز سفارش دوخت چادر حسنا را داد و هفته دیگر بدون آرایش برای دریافت چادرش آمد. دو ماه بعد این خانم به من زنگ زد و گفت: خانم شما با من چیکار کردی، از آن روزی که چادر حسنا را به سر کرده ام آن را کنار نگذاشته ام و خودم تعجب کرده ام.
 
این چادر چند متر پارچه استفاده می کند؟
 
یکی از ویژگی های خوب این چادر برعکس چادرهای دیگر این است که به خاطر نوع الگویش اسیب پذیری کمی دارد. ماهی یکبار هم به شست و شو نیاز ندارد چون اصلا کثیف نشده و روی زمین کشیده نمی شود. به خاطر نوع برش الگو به جایی گیر نمی کند که پاره شود و از بین رود. به اندازه همان چادر معمولی پارچه مصرف می کند و با پارچه های ساده دوخته می شود.

 

خانم ها چگونه می توانند اقدام به تهیه این نوع حجاب نمایند؟
 

ما هم پذیرش حضوری داریم و هم برای شهرستان ها و خارج از کشور به صورت غیر حضوری این چادر را تهیه می کنیم. تاکنون از کانادا، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای دیگر سفارش دوخت داشته ایم. ما در چند سال اخیر بیشتر هدفمان را روی آموزش این چادر گذاشته ایم و از آذر به بعد درصد آموزش را بالا می بریم تا بتوانیم فرهنگ حجاب قرآنی را افزایش دهیم و دوستان علاقمند می توانند برای آموزش در سراسر کشور با شماره تلفن ۰۹۱۲۳۱۰۰۰۸۳تماس حاصل نمایند. ما اخیرا برای آموزش این چادر به استان قزوین رفته بودیم و با استقبال خوبی مواجه شد؛ چراکه ما برش حجاب ها را به صورت کاربردی آموزش می دهیم.
 
 
راهکار شما برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب چیست؟

 
ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تنها با حرف صورت نمی گیرد بلکه باید با عمل همراه باشد و همین که ما مشتری را حضورا دعوت می کنیم یک فرهنگسازی صورت می گیرد. در یکی از جلسات شورای شهر دوره قبل که من هم حضور داشتم، خانمی می گفت که به نظر من بهتر است برای ترویج چادر روی آن ها پولک و منجوق بدوزیم و خانمی که مسئول جلسه بود هم گفت به نظر من ما باید مثل دشمن رفتار کنیم دشمن چراغ ها را خاموش می کند و یک سری تغییراتی ایجاد می کند بعد چراغ ها را روشن می کند و همه می گویند وای ما چه زمانی این آب و رنگ شدیم. وقتی نوبت به من رسید به آن ها گفتم من با نظر شماها مخالف هستم ما می گوییم ما دوستیم دشمن نیستیم دوست باید چراغ ها را روشن کند، راه و چاه را نشان دهد ان دو حسن دارد؛ چراکه امکان بازگشت را برای کسی که به بیراهه می رود، فراهم می کند و چون از قبل با راه آشنا شده احتمال اینکه برگردد خیلی زیاد است و اگر هم برنگردد حجت بر او تمام شده است چون با آگاهی رفته است. من باره گفته ام در هر شهری که فقط ده نفر برای آموزش اماده باشند، خدمات آموزش ارائه می دهیم و در آخر هم یک هماش حجاب برگزار می کنیم و این ده نفر را معرفی می نماییم. در حال حاضر ما از اکثر شهرها سفارش داریم و من نمی توانم همه این سفارش ها را انجام بدهم بلکه می خواهم ماهی گیری را به آنها آموزش دهم و قطعا با فراگیری آموزش حجاب قرانی قدم های خوبی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برداشته می شود.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 137
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 13
  • علي ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    12 0
    جالب بود.
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 0
    خدا خيرشان بدهد كه در اين وانفسا، با ارائه طرحهاي گوناگون، به فكر جذب سليقه هاي مختلف براي انتخاب حيا هستند.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 9
    یعنی الان مشکل خانم‌هایی که چادر نمی‌پوشند این است که چادری مطابق سلیقه خود پیدا نمی‌کنند؟! یا اینکه اصلا از چادر و رنگ‌های تیره خوششان نمی‌آید؟ دوران یکسان سازی گذشته است. نمی‌شود از همه مردم انتظار داشت که در یک قالب مطلوب ما بگنجند. باید به همه سلیقه‌ها احترام گذاشته و با آن‌ها کنار آمد. در غیر این صورت نتیجه‌ی معکوسی که در جامعه از مدیریت فرهنگی‌مان شاهد هستیم به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد و مردم در جهت خلاف اجبارهای ما حرکت خواهند کرد. و صد البته هم دشمن از این نقیصه‌ی ما بهترین بهره‌برداری را می‌کند. همان طور که هم اکنون می‌کند ...
  • سینا ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    11 3
    جواب این سوال بارها داده شده زن برای شوهرش است نه مرد غریبه قرار نیست مرد غریبه بپسنده اتفاقا باید بدش بیاد تفکرات .....
  • سینا ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    11 3
    بشرطی که طرف ارایش نکنه وگرنه چادر تاثیر نداره
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 5
    واقعا زحمت زیادی کشیدن این طراح این مدل چادر چندین ساله که تو سر خانمهای ترکیه و اعراب می باشه خدا برکت بده به این اینترنت.
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    7 1
    بسیار شکیل و باوقار است، زیر پوشش آن کامل و ضمناً راحت است. مبارک زنان شریف و باایمان. ای کاش کسانی هم که معتقد به حجاب نیستند برای یک بار هم شده استفاده کرده تا بدانند که چه معنویتی به آنها می دهد.
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    بسیار شکیل و باوقار است، زیر پوشش آن کامل و ضمناً راحت است. مبارک زنان شریف و باایمان. ای کاش کسانی هم که معتقد به حجاب نیستند برای یک بار هم شده استفاده کرده تا بدانند که چه معنویتی به آنها می دهد.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    5 22
    عقب مونده ها
    • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      2 0
      کی گفته اینا عقب مونده اند درست صحبت کن
  • ناشناس ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    8 4
    بشرطی که بعضی از آقایون آنقدر که نگران حجاب خانم ها هستند 1/1000 اونو نگران طرز نگاه خودشون باشند!!!
  • فاطمه ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    5 1
    بساری از خانم ها هستند که چون چادر معمولی پوشیدنش بسیار سخت است تن به چادر نمیدهند. من خودم شخصا یک خانم را با این چادر ، چادری کردم و الان او بسیار راضی است.
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 3
    خودتی
  • فاطمه ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 1
    جناب مخ مخ مخالف! این چادر را من در جهیزیه مادر بزرگم که مربوط به بیشتر از 60 سال پیش است پیدا کردم!!! حداقل یه جوری مخالفت کن که اینقدر بی سوادیت تابلو نشه
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 0
    طرح خوبیه. پوشششم خوب بود
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 3
    چادر ظاهر خوب است ولي چادر باطن موثر تر است .
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    5 3
    تو عقب مونده تری. بی حجابی واسه وقتیه که مردم غارنشین بودن و بلد نبودن خودشونو بپوشونن. دیده شده که برخی از جنگلی های آمازون هم بی حجابن.
  • نوید ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 3
    تجددت لا خاک بره!
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 2
    مدل جلابیب از همه بهتر و راحت تر و پوشیده تر و زیباتر است. خودتان تحقیق کنید متوجه خواهید شد
  • بنده خدا ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 0
    بسیار جالب بود. باید این طراحان تشویق شوند. در ضمن هزینه هم برای مصرف کننده امری مهم است
  • زینب ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    5 3
    من به تازگی پوشش چادر را برای خودم انتخاب کردم و این مدل چادر را هم امتحان کردم ، بسیار راحت و با وقار است، احساس می کنم با کامل شدن حجابم و خارج شدن از دور رقابت و مقایسه با زنان کف خیابان سلامت روانی بیشتری هم پیدا کردم
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    وقتی انسان از درون بر دیو شهوات پیروز شد، این پیروزی خودش را در ظاهر با حجاب نشان میدهد، برای همین بعضی به حفظ ظاهری حجاب علاقه مندند ، تا خودشان را به کسانی شبیه کنند که پیروز میدان نفسانیات اند
  • سعید ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 0
    چادر قجری هستند حالا چرا اسمشو عوض کردن
  • ایمان ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 0
    اسمش قجری نیس؟
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    شما اصلا تا حالا این چادر رو از نزدیک دیدی؟ این چادر ترکیبی از دو تا چادر کمری لبنانی هستش کجا خانمهای ترک و عرب همچین چادری سرشون میکنن
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    از کوزه همان طراود که در اوست
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    این ترکیبی از جلابیب و کمری هست از جلابیب هم محفوظتره قابلیت روگیری هم داره
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    اگر از رنگ تیره خوششون نمیاد عیب نداره من خانمهایی رو دیدم که در خارج از کشور چادر لبنانی میپوشن اما با رنگهای دیگه
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    بچه ها خونسرد باشین لطفاً از این دسته آدمهای جاهل زیادن بزارین در جهالت خود بمیرند
  • زینب ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    تبریک بهتون میگم زینب خانم، معلومه تصمیمت مانند اسمت زیباست، خوش به حالت
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 2
    از اینا مردونشو هم دارید؟
  • سرچشمه ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    حالا چرا با هم دعوا ميكنيد خيلي واضجه كه اگه خانوما آرايش آلود نباشند چشمان مردان هم آلوده به نگاه نخواهد شد
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    هیسسسسسسسسسسسسسسسس
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 1
    نه
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 1
    خانم نیلچی عزیز ، این چادری که برای احرام تهیه کرده اید اگر برای بانوان در کشور هم متدوال شود جذابیت زیادی دارد من با چادر رنگی موافق نیستم اما اعتقاد دارم اگر امکان استفاده از چادر سفید فراهم شود بویژه با توجه به نیاز در فصول گرم جذابه فروانی برای دختران جوان دارد حس پوشش سفید احرام حس بسیار خوشایندی حتی برای خانمهای غیر چادری است چرا از این ظرفیت استفاده نمی کنید؟
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 3
    به نظرم طرفو پیچیدن تو قنداق چقد پارچه بدون هیچ نظمی به دور زنان پیچیده است
  • حسین ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    از لحاظ فرهنگی‌ که تقریبا هیچ حرکت مثبتی نکردیم که فرهنگ حجاب جا بیفته اکثر اقدامات برای افزایش آمار و گزارش به مدیر بالا دست بوده از لحاظ اقتصادی هم ژاپن،چین و حتی هند پارچه چادر مشکی‌ تولید و ۹۰% به بازار ایران صادر می‌کنن ما محض رضای خدا یه کارخونه هم نداریم که این پارچه را تولید کنیم
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 0
    حجاب فقط پوشش بدن نیست بلکه باید از امتیاز عدم جلب توجه نیز برخوردار باشه اگه حجاب باعث جذابیت غیر متعارف بصری بشه که دیگه قاعدتا اسمش حجاب نیست حالا چه سیاه چه سفید ...
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 2
    خجالت نمی کشید ؟ این چه حرف هایی است؟ سهم زنان از لباس باید گونی باشد؟
  • بهنوش ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 4
    دنیا داره به چی فکر میکنه ماها داریم به چی فکر میکنیم. شماها چشماتونو پاک کنین درست میشه. واقعا متاسفم
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 1
    هرکسی از الزامات الهی تخطی کنه قطعا مواخذه میشه چه زن چه مرد ... ولی خب نگاه گناه آلود مرد به خودش آسیب میزنه اما جلوه گری زن به یک اجتماع
  • محمد ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    4 2
    پس دیگه نگین چرا ما عقب مونده ایم. دلیلش هم اینه که تمام فکر و ذکرتون لباس و موی دختر مردمه!!!!!!!!!
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    ترکها معمولا چادر استفاده نمی کنن از مانتوهای بلند و گشاد استفاده می کنن مثل خیلی از کشورهای عربی در ضمن چادر عربی هم که همه دنیا می دونن یک تیکه و آستین داره مثل عبا .این چادری که اینجا معرفی شده چند تیکست چادرهای زمان صفویه و قاجار تقریبا همین شکلی هستن
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 0
    عقب موندگی رو عشقه ... بریم و ببینیم اون دنیا کی عقب میفته کی جلو باشه ؟؟
  • لیلا ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 0
    زینب جونم چادری شدنت مبارک....
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    خنکای بهشت گوارایتان
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 1
    اجرتان با بانوی دو عالم س
  • سید رضا سید موسوی ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 0
    مادرم ( 86 ساله) عکسها را که دید خواست از طرف او این متن را بنویسم: شاید بعضی عزیزان جوان یادشان نیاشد اما قبل از انقلاب چادر حرمت داشت و بی حجاب و با حجاب به آن احترام می گذاشتند اما الان کاری کرده اند که مردم به زور چادر سرشان کنند. همان کاری رضان خان کرد و دودمانش را بر باد داد
  • مریم ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    خودتی
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    عزیزم وقی اینشکلی میگی یعنی.... غیرتت چند... بی نا....
  • سینا ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    جناب ناشناس اگر دختر جلف نباشه کسی نگاش نمیکنه فساد جامعه ناشی از فساد خانمهاست
  • مائده ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    به روز بودن اگر به بی حجابی باشه که حیواناتات باید خیلی به روز باشن.. نه؟
  • یکی ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    سلام جالبه خیلی هم جالبه که تو مملکت اسلامی ما پارچه چادر روز به روز گرون تر میشه!! بنده متاسفانه خیلی هارو میشناسم که به خاطر نداشتن پول خرید پارچه چادری ناچارا از مانتو استفاده میکنند.
  • مجید شبستان ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 1
    من زن می خوام
  • مهدی توسلی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    خیلی عالیه خدا به شما خیر کثیر دهد
  • yasi ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    2 1
    خدایا به دخترانمان عفت زهرایی عطا بفرما.
  • جلال ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 1
    از کی تا کی بد حجابی و لودگی نشانه و فهم و شعور و تمدن شده. هنوز هم تو جنگلهای آمازون قبیله هایی هستند که برهنه هستند اگه میخوای برو از اونا تقلید کن شاید پیشرفته تر نشون بدی.
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    خوب بود از طراحان لباسهای بومی و اسلامی حمایت کنید بیشتر معرفیشون کنید خصوصا چادر ها رو
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    این چادر از چوادر اصیل ایرانی است تحقیق کن عزیز
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    نکنه برهنگی پیشرفته؟؟
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    احسنت دستشون درد نکنه
  • سجاد ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 0
    سلام به همه عقب مونده ها! میگم خدارو شکر که ما عقب مونده ایم آخه من دیدم متجدد ها خیلی کارای خنده دار و گریه دار می کنند مثل : من دیدم که سگ می بوسن ! من دبدم که به بزرگترها احترام نمیزارن ! من دیدم وسط خیابون با لگد دوس دخترشون میزنن ! من دیدم لباسهای پاره می پوشن میگن مده ! من دیدم که چه قدر بی غیرتن! عقب موندگی هم عالمی داره دوست ناشناس!
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 1
    الان این حرفها چه ربطی داشت به این سوالها!! صحبت مرد غریبه نیست. صحبت سلایق فردیه. بی شک وضعیت فرهنگی حالا نتیجه همین مدیرتی یک سویه و سلایق شخصی و تمایل به یکسان سازی آدمهاست خیابون مدرسه نیست که مردم رو مجبورشون کنیم یکدست لباس بپوشن
  • محمد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    7 0
    اگر عریانی و بی حجابی نشانه تمدن است پس حیوانات از ما متمدن ترند.
  • امینم ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 0
    ناشناس جان ما هم که همین رو میگیم نیاید یکسان سازی بشه اصلا این نوع پوشش اومده که یکسان سازی بین مرد و زن(که یک مورد عقلی است) از بین بره
  • امینن ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    0 0
    کاملا با سرچشمه موافقم
  • امینم ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    اگه شما پوشش کاملو واسه زن عقب مودگی میبینی پس لابد تمامی حیوانات از ما آدما خیلی پیشرفته ترن بابا پیشرفته D:
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    1 0
    باریکلا. همینطور که پیش بریم سر دو سال القاعده رو هم جا میذاریم.
  • یه دوست ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 1
    خیلی ببخشید سرچشمه جان وقتی یه دختر سرش پایینه داره تو دانشگا راه میره اون وقت یه مهندس تحصیل کرده بش تیکه میندازه و میگه (خیلی ببخشید)کلاغ سیاه دقیقا مشکل از کیه؟ من قبول دارم .خانوما نباید با چادر سه وجب آرایش کنن و موهاشون پیداباشه چون این جوری شان چادر رو زیر سوال میبرن ولی واقعا حق یه دختر که چادر سرش میکنه این نیس که مورد تمسخر یه عده لات بی سر و پا قرار بگیره
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 0
    یعنی هرکی چادری نیست زن کف خیابانه ؟!!!! یعنی اینهمه دکتر، مهندس، هنرمند، سیاستمدار و... که چادری نیستن زن کف خیابان هستن؟؟!! بنازم به این شعور و انسانیتی که از مسلمانیتون تراوش میکنه همینطوری می خواید اسلامتون رو به جهان صادر کنید؟!!!
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    سینا جان در جریان باش که شما داری در مورد یک انسان صحبت می کنی نه مویابل و لپ تاپ و لوازم شخصی که متعلق به فرد خاصی باشه...متوجهی؟ پ.ن:فکر نکنم!
  • علی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 3
    دوست ناشناس عزیز مشکی بودن چادر بخاطر اینکه بالاتر از سیاهی نیست رنگی ثانیا رنگ سنگینیه ثالثا جذبه نداره و باعث نمی شه مردم بهش جذب بشن و ... در ضمن اون چادری که ایشون طراحی کردن یه چادر کوچکیه روی یک مانتو بنظرم اینبار به جای اینکه مانتو رو کوتاه کنن اومدن چادر رو کوتاه کردن یعنی کم کم می خوان چادر حذف بشه و در مرحله بعدی نوبت مانتو های کوتاهه
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 1
    به نظر بنده مشکل ما در جامعه اصلا مشکل نوع چادر نیست. مشکل، نوع نگاه به حجاب است. مشکل، نوع نگاه به فعالیت اجتماعی زن است. از همه بالاتر مشکل، عفاف است. فرض کنیم مشکل چادر را حل کردید، مشکل نگاه را چه می کنید؟ مشکل آرایش های مثلا ملایم زنان مذهبی را چه می کنید؟ مشکل معطر بیرون آمدن زنان مذهبی را چه می کنید؟ مشکل اختلاط محرم و نامحرم را چه می کنید؟ مشکل صحبت های همراه را ناز و ادا و خنده و عشوه زنان در ظاهر مذهبی را چه می کنید؟ و هزاران مشکل دیگر ..... به نظر می آید مشکل، مشکل فرهنگی است و نیز عدم تبیین دقیق مسائل شرعی! والا خانمی که چادری است و به آن اعتقاد کامل دارد، به صرف سخت بودن حجاب گرفتن را یک نوع چادر، به هیچ وجه چادرش را کنار نمی گذارد. ضمن اینکه چادرهای جدید و مثلا پوشیده، متأسفانه پوششی شده اند برای برخی خانم هایی که می خواهند راحتتر بیرون بروند و خدای نکرده اگر به هر دلیلی چادر از سرشان بیفتد و زیر آن معلوم شود، آنوقت است که حکمت پوشیدن این نوع چادر معلوم می شود.
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 2
    چقدر استاندارد هايمان پايين آمده چقدر داريم هزينه مي دهيم براي حضور خانم ها در جامعه يادمان باشد كه حضرت زينب و حضرت زهرا تنها زماني در ميان نامحرمان حضور يافتند براي فعاليت اجتماعي كه ديگر هيچ مردي زنده و سالم نمانده بود يادمان باشد
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    اگه پول داشتم می خریدم. قیمت؟ طریقه خرید؟ تو تلویزیون تن تاک وکباب پز و فوتبالی و بالا بالا ... تبلیغ می کنند به عنوان ابتکارات خودشان و قیمت می دهند و با یک پیامک می شه خرید. اما اثری از تبلیغ چادرهای خوبی همچون جلابیب و حسنا که واقعا نیاز نیمی از جمعیت کشور می باشد نیست. فوقش تو یک برنامه معرفیش می کنند. همین. تلویزیون جمهوری اسلامیه دیگه.
  • شناس ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    2 0
    و من و شما هم چشمامونو درویش کنیم......
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 1
    ناشناس محترم ملبس شدن به پوشش خانم فاطمه زهرا رو بهش تبریک گفتن
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    شما چشات مشکل داره ما چیکار کنیم
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 1
    شما که جلو افتادی فکر و ذکرت چیه؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    شما به نخود فرنگی هم گفتی زکی
  • sadat ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 1
    خدا در قران گفته: دشمنان شما احمق هستند ناشناس از زمره این افراد بیرون بیا تا مثال این آیه نباشی
  • sadat ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    گل گفتی گلی به جمالت
  • sadat ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    من هم با شما هم نظرم پیشنهاد خوبی دادین مشرق لطفا پیگیری کن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    احتمالا این فاطمه خانم نسبتی با طراح این چادر داره که انقدر سنگش رو به سینه می زنه تو هر دوره ای یک عده در اون مملکت نون به نرخ روز می خورن.
  • ناشناس ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    آره دوست عزیز شما درست میگی جامعه ای که همه فکر و ذکر دخترهاش رنگ و شکل آرایش و مدل مو و مارک و برند لباس و مارک لوازم آرایش باشه و فکر و ذکر پسرهاش تقلید از فلان هنرپیشه و فوتبالیست و خواننده تو سرو شکل و قیافه باشه واقعا عقب مونده باقی می مونه
  • نظرم ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    چیز جدیدی ارائه نشده ، به قول خودشون مال زمان قاجاره
  • نظرم ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    آره
  • سیب کال ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    ممنون از بابت گزارش ولی من چادر ساده خودمون رو بیشتر دوست دارم چون ساده و اصیله...
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 0
    سیب کال تو اگه برسی چی میشی! خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    مجيد جان بهترين و صادقانه ترين کامنت بود
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 1
    چيني ها از الان در تکاپو و تلاش هستند براي صادر کردن پارچه هاي بنجل
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    هر وقت تونستیم از مغازه ها و تولیدی ها لباس های جلف زنونه مثل ساپورت های زشت و ضایع رو جمع کنیم می تونیم برا این چادر ها تبلیغ کنیم.تو مملکت ما به جای ریشه کنی وارد کننده ها و ممنوع کردن تولید لباس های بی حجاب به مردم ایراد می گیرن چرا لباس های بد می پوشید.
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    هر وقت تونستیم از مغازه ها و تولیدی ها لباس های جلف زنونه مثل ساپورت های زشت و ضایع رو جمع کنیم می تونیم برا این چادر ها تبلیغ کنیم.تو مملکت ما به جای ریشه کنی وارد کننده ها و ممنوع کردن تولید لباس های بی حجاب به مردم ایراد می گیرن چرا لباس های بد می پوشید.
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    ناشناس تو هنوز تو اون سالها زندگی میکنی؟
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    خدا شفایتان بدهد.
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    شمام وقت گیر آوردی توی این گیر و دار!!
  • ایرانی مسلمان ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    واقعا چادر راحتیه .من اون رو امتحان کردم. باید به اونایی که یه جورایی دارن با حجاب مخالفت میکنن یادآوری کرد که ما ایرانی ها قبل از اسلام هم متمدن و با حجاب بودیم.گواه این گفته هم آثار به جا مونده از تمدن های گذشته ست.خوبه یه سری به نقش های تخت جمشید بندازین.در اونجا هیچ تصویر برهنه ای وجود نداره! ایرانی همیشه به دنبال بهترین ها بوده و هست،به همین دلیل اسلام رو با همه وجود پذیرفت
  • جانباز ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    دادا شوما اول انفرادی یا جمعی خود دونا درست کونین والا اون زمونا قبلی انقلاب همه جورش بود تو دوره جنگ دیدین جوونا چیجوری جونشون را برا شوما گذاشتن یا ما که پاااامون را گذشتیم تو اون دوره هم افراطی بود ولی خاکی پاک جبهه رم ندید پس بیاین اول خودمونا درست حسابی کنیم حجاب سر جاش
  • مری ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 1
    ای ول داداش
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 0
    رنگ سیاه چادر یعنی این که من مرزی بین خود ونامحرم ایجاد کرده ام که به من دسترسی نداشته باشد
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    جناب سادات کی گفته قرآن گفته دشمنان احمقن بله هستن اما از کجای قر/ان میگید
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    1 1
    پ نه پ زنان باید ابزار لذت بردان مردان باشن؟ یه نگاهی بندازین میفهمین زن تو غرب شده حیوون ، وسیله ....
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    درس نمیشه هردو لازمه
  • افشین ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 0
    مکتب اخلاق ساز , مکتب ابزارساز نیست. یکبار هم کسی نپرسید کی باید برود در این چادر و امنیت این چادر در برابر چه کسانی است؟ مردهای خشونت, مردهای هوس, مردهای بی اخلاق و بی منطق در هر دو سو و زن بیگانه ای مظلوم محکوم به بازیهای این ابزارسازان که حیا را در محو هویت زن جستجو می کنند.
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 1
    شما اصلا سهمی از لباس نداشته باش خوبه؟ اینجوری احساس راحتی میکنی؟
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    1 0
    تو هوس هاتو کنترل کن همه چی درست میشه
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    آره ممد جون آره عمو دیدیم شما فکر و ذکرتون دقیقا تو چیه و چقدر هم که توی پیشرفت جامعه موثر بودین
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    نرخ روز؟ امروز که نرخ روز خودنمایی و خود پرستیه. شما به کدوم نرخ نون میخوری؟
  • شکرانه ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    این مدل مختلف چادر که وارد بازار شده، نه تنها تاثیری رو ترویج حجاب نداشته بلکه خانم های چادری رو هم درگیر مد کرده و کم کم باعث شده از چادر و حجاب اصیل دور بشن وگرنه اون که چادری نیست و نمی خواد حجاب چادر داشته باشه هزار مدل مختلف هم که طراحی کنن باز هم سمت چادر نمی آد
  • شکرانه ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    این مدل مختلف چادر که وارد بازار شده، نه تنها تاثیری رو ترویج حجاب نداشته بلکه خانم های چادری رو هم درگیر مد کرده و کم کم باعث شده از چادر و حجاب اصیل دور بشن وگرنه اون که چادری نیست و نمی خواد حجاب چادر داشته باشه هزار مدل مختلف هم که طراحی کنن باز هم سمت چادر نمی آد
  • سارا ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
    0 0
    به نظرم اگر که ما چادری ها در انتخاب چادر و دیگر موارد سلیقه به خرج بدیم افراد بدحجاب هم تشویق میشن که با حجاب بشن مثلا من خودم در یک جشنواره ی کشوری یه مدل خاص از چادر رو پوشیدم که خیلی ها عاشقش شدن و دوست خودم هم که بدحجاب بود چادری شد.....در این عصر اراستگی از اهمیت والایی برخورداره این رو با مد اشتباه نگیرید....
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 1
    من مطمئنم بااین کار حتما مشکل حجاب حل میشه :\
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    اشتباه نوشتین آقای مشرق حسنی درسته نه حسنا !!!!!!!!!!!!!!!
  • فاطمه ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    1 0
    جوری شده که به همه چیز به عنوان راهی برای کسب درامد نگاه می شه چطوریه که الگوی لباسهای نامناست به صورت رایگان در سایت ها ارائه می شه ولی برای گرفتن الگوی چادر مورد نظرمون هفت خوان رو باید رد کنیم؟
  • زیبا ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    این که همون چادر قجری خودمونه
  • فاطمه ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    خيلي عاليه بهترازاين نميشه
  • ثنا ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مرسی که معرفی کردین
  • سسسسس ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    خوشبحالتون که اینقدر حوصله دارین
  • زیبا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    1 1
    واقعا آدم نمیدونه چی بگه هرکس راه خودش و خودش باید پیدا کنه من چادری ام اما به فردیت احترام میذارم
  • محجبه ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    از نظر من تنوع چادر چیز خیلی خوبیه
  • خانم ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    دوسال پیش خانم نیلچی زاده لطف کردند واین چادر را برای من وخواهرم دوختند خیلی راضی هستیم وهنوز هم داریم استفاده میکنیم جنس پارچه درعین سادگی اونقدر خوبه که هیچ تغییری نکرده.
  • سارا ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    دوستای عزیزم همونطور که حجاب برای زن واجبه حفظ نگاه هم براش واجبه.برای مردها هم همینطور هم حجاب وهم نگاه. جامعه یه جای عمومیه.واسه همین ماخانمها باید باحجاب کامل بیرون بیایم تا خدای نکرده باعث نشیم دیگران وخودمون به گناه بیفتیم منم این چادرو دوست دارم.آفرین به طراحش
  • حنانه ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام من چه طوراین چادر راتهیه کنم
  • ناشناس ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    بنده خدا یه زحمتی کشیدن یه طرحی رو معرفی کردن؛حالا ببین دل ملت چقد پره!
  • تهمینه ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    1 0
    واقعا دم طراح های ما گرم که تو همه ی زمینه ها فعالیت میکنن تا چند وقت پیش کسی فکر نمی کرد چادر هم بتونه تنوع مدل داشته باشه.این تنوع لازم بود تا خانم ها بتونن بسته به نوع سلیقه ومهمتر از اون برای حظور بهتر در جامعه و فعالیتشون دقدقه کمتری داشته باشن دمتون گرم
  • mohammadborji ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    سلام واقعادستتون دردنکنه خیلی چادر خوبی ولی کاش الگوشم بود
  • فاطمه ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    1 0
    من خودم چادری ام اما تنها نتیجه ای که گرفتم اینه که مردی که بدباشه وهوسران نگاه نمیکنه طرفش چادریه یا مانتویی باحجابه یابی حجاب.وگرنه من بعنوان یه فرد چادری که اهل ارایشم نیست بایدباارامش وامنیت فراوان واردجامعه میشدم که اصلنم اینطورنیست.هم مرد هم زن باید رعایت کنن
  • رویا ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    2 0
    واقعا متاسفم برای اون هایی ک حجاب رو عقب افتادگی میدونن و فکر میکنن اون هایی ک محجبه ان اومولن مهم نیس مدل چادر شما چ شکل یه مهم اینکه چادر حرمت داره حالا میخواد هر جور ک باشه یکی چادر سر میکنه مو هاشم بیرونه ارایششم داره و... و اینکه متاسفم واسه آقایانی ک زن میگیرن فقط واسه نمایش دادن من اخرشم متوجه نشدم غیرت این مردان کجا رفته اصلا میدونن غیرت چی هست ک اجازه میده بجز خودش صدها مرد هم از نگاه کردن ب ناموسش لذت ببره اینارو گفتم ک بحث های الکی نکنید یکی بگه مدل چادر اینه راحته این خوبه اون بده فقط اینو بدونید بی حجابی خانومها فقط ب مردها لطمه میزنه مردها رو خراب میکنه حجاب مردها هم از حجاب زنها سخت تره حجاب مردها حجاب نگاهه و....
  • نسیم ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام من عادت دارم همیشه چیزای جدید بپوشم. چادرمو هر سال عوض میکنم تا الان همه مدل چادر پوشیدم.. فقط این چادر مونده و چادر جلابیب... با خوندن این گزارش بیشتر مشوق شدم برم سمت چادر کمری.......... مرسی از راهنمایی.
  • صدیقه از تهران ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    1 0
    سلام علیکم و رحمه الله کارتون عالی حرف نداره ومن خودم ودخترانه 13 ساله و تمام خانواده مان چادری سفت وسخت هستیم و بنده خودم چادر دوزی دارم فقط مشکلی هست اینه که چرا آموزش دوخت و الگوی آن را در اختیار دیگران قرار نمی دهید خیلی‌ها بوجه آ ماده اون را ندارند ویا پارچه دارند میخواهند از اون استفاده کنند با تشکر فراوان حتما پیگیری شود
  • ندا خانم ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    2 0
    ما دخترا حجابمونو حفظ کنیم چکار به نگاه اقایون داریم اون وقت اونها هم غیرت دار میشن
  • آتریسا ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام فقط حجاب که با چادر نیست یعنی اگه کسی حجابش رو حفظ کنه ویهتا مویش دیده نشه و مانتو کوتاه و بدن نما نپوشه محجبه نیست فقط خانم های چادری محجبه و با ایمان هستند ؟
  • خانم ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    بسیار عالیه خدا خیرتان بده
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    سلام چادرتون عالیه فقط هزینش بالاست من باحرف نداخانم موافقم
  • فهیمه ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    1 0
    چادرخیلی عالیه من خیلی دوست دارم بخرم اما هزینش برام بالاست
  • زهرا ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام ازنظرمن چادرساده جذابیتش کمتره... وبرای اونهایی که باچادرزیادموافق نستن میگم كه ای کاش منتظرتجربه نباشیم کافیه ازتاریخ عبرت بگیریم...
  • چادر جلابیب IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    0 0
    سلام بیاید فروشگاه اینترنتی بانو سرا با تخفیف ویژه برای فروش گذاشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس