کد خبر 26689
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۹

مردم جده عربستان به دليل اهمال مقامات سعودي در ايجاد زيرساختهاي مستحکم در اين شهر و جاري شدن مجدد سيل، فردا همصدا با ساير ملت‌هاي عربي عليه رژيم سعودي تظاهرات بي‌سابقه‌اي برپا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌اي "القدس العربي " نوشت:فعالان سياسي در عربستان سعودي در پي وقوع سيل‌هاي پياپي ويرانگر در شهر "جده "، خواستار برگزاري يک تظاهرات گسترده عليه ناکارآمدي مسئولان سعودي و عدم ايجاد زيرساختهاي لازم براي کاستن خسارات اين سيل‌ها شدند.

در پي جاري شدن مجدد سيل در دومين شهر بزرگ عربستان، فعالان سياسي در اين کشور از مردم جده خواستند تا در تظاهرات گسترده بي‌سابقه فردا شرکت کنند و همزمان با اعتراض‌هاي مردمي کشورهاي عربي مختلف عليه رژيم‌هاي ديکتاتور خواستار بهبود وضعيت معيشتي خود در عربستان شوند.

در بيانيه اين فعالان سياسي آمده است: قرار است تظاهرات گسترده در روز شنبه در مقابل شهرداري جده صورت گيرد...ما به مردان و زنان شجاع و غيور نياز داريم..بيش از اين نمي‌توانيم دروغ بشنويم. بايد کاري کنيم.

همچنين از تمام کارمندان بخش دولتي و خصوصي خواسته شده است تا در اعتصاب عمومي هفته آتي در اعتراض به اهمال مقامات سعودي در ايجاد زيرساخت‌هاي مستحکم در شهر جده شرکت کنند.

به دنبال وقوع سيل ويرانگر در شهر جده عربستان سعودي و ناتواني مسئولان در مهار سيل و کمک به سيل زدگان ، نارضايتي در ميان ساکنان اين شهر افزايش يافته است.

نيروي پدافند غيرعامل شهر جده ديروز در بيانيه‌اي اعلام کرد بارش باران‌هاي سيل آسا از بامداد روز چهارشنبه موجب تخريب بخشي از سد "ام الخير " نزديک منطقه‌اي با همين نام در شرق جده شد، که درنتيجه آن ده ها نفر از ساکنان اين منطقه با سيلاب محاصره شدند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس