یکی از مراجع تقلید قم گفت:‌ برای دانش‌آموزان مسکن نسازید، مدرسه بسازید، اگر تعلیم و تعلم بر اساس ارزش‌های الهی تحقق پذیرد شما خیرین تا قیامت از برکات و ثواب آن بهره می‌برید.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی موسسه اسرا، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار روسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز 31 استان کشور که برای شرکت در نهمین گردهمایی مجامع خیرین مدرسه‌ساز کشور به قم سفر کرده بودند، گفت: خیرین مدرسه ساز تا آخر عمر خود از تلاش و کوششی که در مدارس انجام می‌شود لذت خواهند برد و خیر و ثواب آن فعالیت‌ها برایشان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی با بیان اینکه «اندیشه و عمل سالم دو عنصر محوری و مورد تاکید دین هستند» تصریح کرد: مدرسه‌سازان باید برای مدرسه‌سازی شرط داشته باشند؛ آن شرط هم تربیت فرزند صالح است، باید مسئولان، مربیان و آموزگاران یک مجموعه آموزشی از افرادی باشند که دانش‌آموزانی صالح با اندیشه و عمل صالح تربیت کنند.

آیت الله جوادی آملی در ادامه توجه به محتوای آموزشی را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: باید علاوه بر ساختمان مدارس به محتوای آموزشی هم توجه داشت، این مسئله خیلی اهمیت دارد که علاوه بر ساختمان مدرسه، به محتوا، برنامه‌ها، تعلیم و تربیت و انتخاب مربیان نیز توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به درخشیدن استعدادهای جوانان و پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد: این غیرت دینی بوده که تاکنون کشور را حفظ کرده است ما به تعصب قائل نیستیم، اما غیرت دینی موجب پیشرفت می‌شود. اینکه انسان بخواهد کشوری که به نام اهل بیت(ع) است را حفظ کند و نسبت به ارزش‌ها غیرت و دغدغه داشته باشد تعصب خوبی است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مدرسه سازان و خیرین و مسئولان آموزش و پرورش همواره تاکید داشته باشند دانش‌آموزان اهل نماز بار بیایند، ارزش‌ها را به صورت عملی به دانش آموزان نشان و آموزش دهند؛ معلمین هم خدای ناکرده، دروغ نگویند تا در دانش‌آموز اثر کند.

وی با بیان اینکه عمل اولیاء و مربیان در فرزندان تاثیرگذار است یادآور شد: به نماز جماعت در مدارس توجه داشته باشید، اگر دانش‌آموزان طیب و طاهر رشد کنند، بعد وارد دانشگاه می‌شوند و بعد هم در کشور مومنانه و دلسوزانه خدمت می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی خطاب به خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: برای دانش‌آموزان مسکن نسازید، مدرسه بسازید، اگر تعلیم و تعلم بر اساس ارزش‌های الهی تحقق پذیرد شما خیرین تا قیامت از برکات و ثواب آن بهره می‌برید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس