کد خبر 266002
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲

مشاور نخست‌‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل به منظور شرکت در نشست وزرای اکو و گفت‌وگو پیرامون خط لوله گاز ایران-پاکستان موسوم به خط لوله صلح امروز راهی ایران می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل امروز برای شرکت در بیست و یکمین نشست شورای وزاری سازمان همکاری اقتصادی (اکو) راهی تهران می‌شود.

این نشست از دیروز (3 آذر) آغاز به کار کرده و تا پنجم آذر ادامه خواهد داشت. هدف از برگزاری این اجلاس افزایش همکاری کشورهای عضو اکو در زمینه انرژی، امور تجاری، گسترش مسیرهای ارتباطی و کشاورزی بیان شده است.

سرتاج عزیز در سفر 2 روزه خود به تهران علاوه بر شرکت در اجلاس وزاری اکو با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و سایر مقامات این کشور  نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این در حالی است که موضوع خط لوله گاز ایران- پاکستان موسوم به خط لوله گاز «صلح» نیز از دیگر محورهای این سفر عنوان شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که «شاهد خاقان عباسی» وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان نیز عزیز را در این سفر همراهی می‌کند.

تعیین نرخ گاز وارداتی از ایران و نیز تمدید تاریخ اجرای پروژه خط لوله صلح از جمله محورهای مذاکره مقامات اسلام‌آباد با طرف ایرانی خواهد بود.

مقامات دولتی پاکستان در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی این کشور ابراز امیدواری کردند که شاهد خاقان عباسی بتواند با مقامات ایرانی به توافق برسد و اجرای خط لوله صلح نهایی شود. 

اگرچه پاکستانی‌ها پیش از این تعلل زیادی در اجرای این پروژه داشتند اما به نظر می‌رسد پس از توافق دیروز ایران و گروه‌ 1+5، مقامات این کشور برای از سرگیری روند تکمیل این پروژه مهم اقتصادی به ‌شدت به تکاپو افتاده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس