خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: آنهایی که از روسیاهان فتنه ۸۸ که مفسد فی‌الارض هستند حمایت می‌کنند، خجالت بکشند، چراکه اگر رافت فوق‌العاده نظام اسلامی نبود، اینها باید اعدام می‌شدند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم،  آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه با تشکر از مردم برای حضور در مراسم 13 آبان گفت: شما با حضور در این مراسم پاسخ بسیاری از نامربوطی‌های داخل و خارج کشور و آن کسانی که گویا عقد خواهر و برادری با آمریکا بسته‌اند و دلشان پیش آمریکاست را دادید.

وی افزود: این افراد به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند که همه در ایران هم‌صدا نیستند و کسانی نیز وجود دارند که مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند. شما ملت نشان دادید که بر سر میثاقتان هستید و از حرفی که از ابتدای انقلاب زده‌اید بر نمی‌گردید و نشان دادید که "مرگ بر آمریکا" یعنی مرگ بر ظلم، استکبار و گردنکشی.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برتری‌طلبی، خودبزرگ‌بینی و توسل به خشونت آمریکا اظهار داشت: انشاءالله روزی بیاید که شعار مرگ بر آمریکا عملی شود.

جنتی با اشاره به انفجار چند روز گذشته نزدیک سفارت ایران در بیروت گفت: این مسئله بسیار حاد و ناراحت‌کننده بود. من نمی‌توانم بگویم اسرائیل در این قضیه نقشی نداشته، چرا که با این کشور در غزه، لبنان و در جاهای مختلف مقابله شده و نیروهای اسلامی، اسرائیل را ذلیل کرده‌اند. بنابراین آنها توجیه هم داشتند که مذاکرات ژنو را تحت‌الشعاع قرار دهند و اگر هم بتوانند سفارت را منفجر کنند که برگ برنده‌ای برایشان باشد.

وی افزود: در این حادثه چند نفر به شهادت رسیدند که یکی از آنها حجت‌الاسلام انصاری رایزن فرهنگی کشورمان بود. وی مردی خدمتگزار بود که 5 سال در سودان خدمت کرده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به برگزاری مراسم سالگرد فتنه اشاره کرد و افزود: در عاشورای 88 فتنه‌گران هتک حرمت کردند و خودشان را نشان دادند و معلوم کردند که چه‌کاره هستند. آنها گفتند که نظام اسلامی را قبول نداریم و جمهوری ایرانی می‌خواهیم. امام حسین را قبول نداشتند و پرچم عزاداری‌اش را آتش زدند.امام را قبول نداشتند و عکس‌اش را پاره کردند.

جنتی با تاکید بر اینکه اگر لطف خدا و درایت‌های رهبری نبود، فتنه نظام را از پای درآورده بود، اظهار داشت: آمریکا در پشت سر اینها سوت و کف می‌زد. امروز این روسیاهان در خانه مبحوسند، ولی امکانات و وسایل زندگی و تلویزیون در دسترس‌شان است.

وی ادامه داد: اگر رافت فوق‌العاده نظام اسلامی نبود، اینها باید اعدام می‌شدند. کسانی که از این افراد دفاع می‌کنند، به این سوال پاسخ دهند که در فقه اسلام مفسد فی‌الارض مستوجب اعدام هست یا نه؟ نمونه کوچک مفسد فی‌الارض کسی است که چاقوکشی می‌کند و در محله مبارز می‌طلبد و محله را ناامن می‌کند. حال کسی که 8 ماه مملکت را ناامن کرده و چقدر انسان‌ها را به کشتن داده، مفسد فی‌الارض نیست؟ شما خجالت نمی‌کشید از اینها دفاع می‌کنید؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نظام خیلی منت بر سر اینها گذاشته و گفته است بمانید و زنده باشید و در خانه خودتان باشید و بهداشت را رعایت کنید، تصریح کرد: حتی اگر آنها به دکتر نیز نیاز داشته باشند برای آنها حاضر می‌کنند، ولی در عین حال این افراد حاضر نیستند از کرده خود اظهار ندامت کنند.

جنتی در ادامه به نحوه برخورد نظام با منافقین اشاره کرد و افزود: امام بزرگوار در قضیه منافقینی که دستگیر شده بودند، فرمود اگر همچنان بر سر مواضعشان هستند آنها را اعدام کنید که این اتفاق نیز افتاد. الان فتنه‌گران نیز بر سر مواضعشان هستند. آنها اگر یک کلمه می‌گفتند ما اشتباه کردیم، شاید یک راه فرجی پیدا می‌شد.

وی در ادامه به مناسبت هفته بسیج به بیان نکاتی در این باره پرداخت و گفت: امام بسیج را شجره طیبه و درختی تناور و از برکات جلیله خداوند می‌دانستند. امام بسیج را محدود به مرزهای جمهوری اسلامی نمی‌دانست و می‌گفت باید بسیج در سراسر جهان برپا شود و باید هسته مقاومت در تمام جهان ایجاد شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیجیان پیشگامان رهایی هستند و من دست یکایک آنها را می‌بوسم، خطاب به مسئولان کشور گفت: می‌دانم اگر مسئولان از بسیج غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. این یک تهدید برای مسئولینی است که از بسیج غافل می‌شوند.

جنتی با اشاره به تشکیل بسیج در خارج از مرزهای ایران اظهار داشت: در سوریه یک حرکت بسیجی شکل گرفت که تاکنون موفق بوده است. چه سوریه و چه عراق برای اینکه دشمن را از بین ببرند، باید بسیج داشته باشند.

وی خطاب به بسیجیان گفت: شما اگر جایی انحرافی دیدید باید اظهارنظر بکنید. همانطوری که برادرانتان در بسیج اساتید نامه‌ای امضا کردند که به انتصاب‌های وزارتخانه‌ها انتقاد داشتند. در حال حاضر با داس‌ها در وزارتخانه‌ها بچه‌های انقلابی را درو می‌کنند. الان این را همه می‌دانند. من از رئیس جمهور سوال دارم که آیا می‌داند که این اتفاقات در حال رخ دادن است یا خیر؟ اگر می‌داند که "وا اسفا" و اگر نمی‌داند که "واحسرتا".

خطیب موقت نماز جمعه تهران به رئیس جمهور توصیه کرد که مطالبی را که از سوی ائمه جماعات، رسانه‌ها و ... مطرح می‌شود را بررسی کند و ببیند که آیا درست است یا خیر؟ اگر درست بود، در این‌باره  اقدام کند.

مذاکرات ژنو موضوع دیگری بود که خطیب موقت نماز جمعه تهران به آن اشاره کرد.

جنتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به طرف غربی، اظهار داشت: سوابقی که از آمریکا، اروپا و انگلیس سراغ داریم نشان می‌دهد آنها حق خواه نیستند و به دنبال منافع خودشان هستند. آنها می‌خواهند امتیاز بگیرند و چیزی ندهند. با این روحیه سر میز مذاکرات، چگونه می‌شود به آنها امیدوار بود؟

وی ادامه داد: اینها دشمن اسلامند. جرم ما نیز مسلمان بودن، ولایی بودن و عاشورایی بودنمان است. ما امام حسین (ع) را داریم، ولایت را داریم و تا اینها را داریم، آنها از مواضعشان کوتاه نخواهند آمد. امیدواریم آنها کمی سر عقل بیایند و از کارهایی که به ضرر خودشان است، دست بردارند.

 خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول با اشاره به ایام اسارت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و حوادث پس از عاشورا  گفت: اتفاقی که در کربلا افتاد سابقه داشت. بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) مقدمات این کار فراهم شد و در طول این مدت امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) را به شهادت رساندند.

جنتی ادامه داد: در هیچ جای تاریخ اتفاق اینگونه‌ای وجود نداشته و اگر تلاش اسرای کربلا برای زنده نگه داشتن تاریخ عاشورا نبود، همانطورکه بدن امام را دفن کردند، تاریخ عاشورا را نیز دفن می‌کردند و کسی باورش نمی‌شد که فرزندان پیامبر اکرم (ص) را اینگونه به شهادت برسانند.

وی در ادامه به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) در دوران اسارت پرداخت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    دم جنتی گرم خوب گفت
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    وقتی یک وزارتخانه یا سازمانی را بدست کسی بدهند که تحت تاثیر کامل نظریه «داس و گندم زار»[این نظریه در غرب به نظریه میخ و چکش مشهور است براین اساس کسانی چکش مسلک هستند همه را به چشم میخ و آماده کوبیدن می بینند]است نتیجه اش می شود؛درو . به هر حال این فضا برای مردم هیچ چیز نداشت فکر کنم منجر به فورموله کردن یک رفتار و رویه سیاسی تحت نظریه«داس . گندم» شد
  • رصد ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا تیترتون رو عوض کردید؟! آیت الله جنتی گفته دیگه اگر رئیس جمهور نمی داند ... براتون متاسفم
  • مهدی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    به قول خود آقای روحانی ما با داس که نیومدیم من میگم آقای روحانی،درسته شما با داس نیومدید شما با .... تا احمدی نژاد بود هی میگفتید چه خبره عزل و نصب زیادی الان شما دست همه رو از پشت بستید. از دروووووووووووووووووووووووووووووووووغ بدم میااااااااااااااااااااااااااااااااد
  • مجید ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    به خدا قسم که اگر بعضی ها در کار های بزرگ مملکت دخالت نکنند و کار خودشون رو بکنند بهتر است .به خدا که خود رهبری می داند چطور مملکت را اداره کند و تا الان هم پایداری نظام اسلامی را مدیون ایشونیم-درود بر امام خامنه ای که با درایت خویش تمام اقوام و ایده ها را در کنار هم نگه داشته اند.
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند: شيعيان و دوستان ما را در سه مورد آزمايش نمائيد: 1 ـ مواقع نماز، چگونه رعايت آن را مي‌نمايند. 2 ـ اسرار يكديگر را چگونه فاش و يا نگهداري مي‌كنند. 3 ـ نسبت به اموال و ثروتشان، چگونه به ديگران (برادران دینی) رسيدگي مي‌كنند و حقوق خود را مي پردازند.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    متاسفم
  • بابک ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    هرچی بدبختی کشیدیم از دست همین اصلاح طلبان ورابسته به کاخ سلطنتی انگلستان بوده و است
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    احسنت خیلی خوشم اومد - ای کاش یه خورده از این حرفا عبرت بگیرند
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ای بابا..کی بود توی جلسه صلاحیت کاندیداها از روحانی دفاع کرد و باعث شد که نامزد انتخاباتی بشه؟ ها؟ فکر اینجاشم باید میکردی ...
  • سعید ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    بهداشت رو رعایت کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خدای من الان حرفی برای گفتن می مونه ؟! حیف ...
  • کمیل ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    داسسسس؟؟؟؟؟؟ داس چیه بابا با کمباین افتادن به جون وزارت خونه ها
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    احسنت گل گفتی ..خدا حفظت کنه
  • جلال ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    نظر من اینه اگه اونا مدیر هستند و نیرو های انقلابی پس چرا وضع کشور به اینجا رسیده تمام مدیران احمدی نژاد افرادی بودن که به پارتی اومدن و هیچ کاری هم نکردن
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    انشاءا... که همه مسئولین وقتی تریبون نظام در اختیارشون قرار میگیره عمار ولایت باشند و بصیرت افزایی کنند.... داستان از قبل معلوم بود ..... حرف زیاده ...
  • کیوان ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    «دولت راستگویان» یا «دولت دروغگویان» ؟! مسأله این است!
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    یکی از این وزارتخانه ها مال آقازاده خودشان است. با همین فضاحتهایی که در این صد روز به بارآورد. آقای جنتی باید آزمانی که داشتند برای تایید صلاحیت روحانی رایزنی می کردند به فکر این روزها می بودند.
  • albert ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    افرین..کار خوبی میکنن..
  • علی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    درود بر اقای جنتی.
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    کسانی که منفی می دهند دوست دارند نابینا باشند.
  • پدرام ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    شايد كارشون رو بلد نيستن كه اگه بلد بودن اوضاع مملكت اين نبود پس بايد رو روحاني حق داد
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    سخنان ایت الله جنتی رو خواهشا دولت روحانی تحویل بگیرن
  • خودش ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    خودش روحانی را تایید کرده حالا ناراحته ؟
  • محمد ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش با داس اومده بود نه کمباین! دیگه دولت روحانی دولت راستگویانه! خود روحانی روز اول گفت من با داس نیومدم. اگر فرض کنیم از افعال معکوس استفاده کرد راست گفته دیگه!!!
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    بابک جون نتیجه عمل 8 ساله برادران اصولگرا را دیدیم .
  • معلم تهرانی ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اموزش و پرورش را در یابید
  • سید امیر ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    تازه قراره 19 مدیر برتر اموزش و پرورش شهر تهران را بردارند
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ما هر چه کشیدیم از جریان انحرافی وابسته به عکاء بود
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    کسانی که مثبت می دهند هم دوست دارند بر انصاف و حقیقت چشم ببندند
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    درست ميگه اقاي جنتي. اين عدالت و شايسته سالاري نيست. رفتارشون خجالت اور.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    آهاااا ديدم مديران اصلاحاتي چقدر كار كردن و مملكت رو به چه قله هايي كه نبردند(بخوانيد پرتگاه)
  • ایرانی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    لابدانتظارداشتی نخبه های احمدی نژادهمچنان بمونند
  • محمد ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    بايد خدمتت عرض كنم بيشتر مديران در همه دولت‌ها ثابت هستند و فقط جا به جا مي‌شوند. به خصوص آقاي احمدي نژاد، تغيير زيادي ايجاد نكرد. نمونه‌اش استفاده از سعيدي كيا، تركان و ... . ثانياً، مگر كشور در همه زيمنه‌ها مشكل جدي دارد؟! اين همه پيشرفت در پزشكي، داروسازي، جراحي و بخش درمان. چرا مديران بهداشت و درمان هم كيلويي عوض شدند؟! اين همه پيشرفت در عرصه دفايي، چرا وزير دفاع ضعيف‌تر انتخاب شد؟! اين همه پيشرفت در عرصه نفتي، چرا وزير نفت عوض شد؟! اين همه پيشرفت در عرصه هسته‌اي، چرا تيم شهيد احمدي روشن عوض شد؟! ثالثاً، نيروهاي مديريتي را كه متوازن درو نكرده‌اند! انقلابي‌ها و متدين‌ها و ولايي‌هايش درو شدند؟! فقط اين‌ها بي كفايت بودند؟! رابعاً، اگر آقاي روحاني همان كاري را مي‌كند كه دولت‌هاي پيشين كردند، پس آن همه ادعا چه بود؟! ايشان خودشان گفتند با داس نيامدم. ادعا كردن و عمل نكردن يك دروغ نيست جناب جلال؟!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    شايد؟! شايدم بلد بودند، قانون خوب نبوده، شايدم يك نفر اون وسط مقصر بوده و كار بقيه رو ضايع ميكرده، نه همه، شايدم مديران بالاسري‌شان عزم و اراده جدي نداشتند، نه آن‌ها. هزار احتمال ممكنه. آقاي روحاني بر اساس شايد تصميم‌گيري مي‌كنند؟! اين اسمش ميشه حق؟!
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    كليد عمو تغيير كاربري داده وتبديل شده به داس
  • محسن ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    مگر میشه بدون تغییر مدیران؛در سیستم اداره کشور تغییری ایجاد کرد؟ فراموش نکنیم وضع اسف بار فعلی نتیجه مدیریت گذشته است
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    عمق فاجعه اینجاست که اینها با کلید درو میکنند که شکنجه بیشتری دهند. در روایات هم داریم میخوایی جانداری را ذبح کنی با چاقوی تیز ذبحش کن کمتر درد بکشه. (کمپین دفاع از داس)
  • احمدخواجوند ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    حاج آقا اين انتخاب خودتان هست شما چراشكايت دارد؟؟
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    گفت كليد داره ولي نگفت كليد كمباين
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    دولت، دولت است. راستگو و دورغگو ندارد....
  • حق گو ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    معلوم نيست الان آقاي توكلي و مطهري كه در زمان احمدي نژاد از كوچكترين كارها ايراد مي گرفتند . كجا تشريف دارند ؟!!!
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ( دولت، دولت است. راستگو و دورغگو ندارد.... ) خوشم میاد از رو نمیرید! رو که نیست...!
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
    0 0
    اقاي روحاني گفته بودكمترين عزل ونصبها را داريم ههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس