کد خبر 264726
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱

وی با اشاره به بیانیه صادره توسط سفارت رژیم صهیونیستی در رم که اعلام کرده دولت ایتالیا در پذیرش میزبانی وزیر امور خارجه ایران قدری زودهنگام عمل کرده ، خاطرنشان کرد: این اقدام وقاحت آنها را نشان می دهد که تا چه حد به خود اجازه می دهند در روابط ایران با کشورهای مستقل دخالت کنند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان  پیش از عزیمت از رم به مقصد ژنو در جمع خبرنگاران در هواپیما در پاسخ به سئوال مهر درباره حمله تروریستی به بیروت با اشاره به تماس تلفنی با سفیر ایران دربیروت ، گفت: نیاز بود ضمن صحبت با سفارت مراتب تسلیت خود را به دوستان اعلام کنم و هم اینکه از دوستان خواهش کنم که تسلیت ما را به خانواده های شهدا اعلام کنند و هم از این اقدام تروریستی که کل منطقه را به خطر انداخته و ناشی از افراط گرایی در منطقه است ابراز انزجار کرده و ضروردت همکاری جمعی برای مقابله با اینگونه اقدامات را یادآور شوم.

ظریف در پاسخ به سئوال دیگری در این باره که  آیا حمله تروریستی امروز بیروت در راستای لطمه زدن به مذاکرات ایران و 1+5 صورت گرفته ، اظهار داشت : ممکن است این حمله تروریستی اهداف مختلفی داشته باشد اما نتیجه رشد افراط گرایی در منطقه است که قطعا برای همه خطرناک است.

وی درباره ملاقات با وزیر خارجه ایتالیا ،مذاکرات را بسیار خوب بر شمرد و اظهارداشت: ایتالیا هم سابقه رابطه گسترده با ایران دارد و  هم در چند ماهه بعد از انتخابات اخیر حضور خوبی در ایران داشته و ملاقات خوبی بین رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ایتالیا انجام شده و ما نیز مذاکرات خوبی در نیویورک داشتیم.

ظریف افزود: این سفر برای پیگیری گفتگوها هم در حوزه منطقه ای و هم در بحث هسته ای، سوریه و افغانستان بود  و در بحث روابط دو جانبه مباحث خوبی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه  مدیر کل وزارت امور خارجه ایتالیا به زودی به ایران سفر می کند، بیان کرد: قرار است کارهای عملیاتی را در روابط دو جانبه پیگیری کنیم . قرار شد وزیر خارجه ایتالیا و نخست وزیراین کشور در آینده به ایران سفر کنند.

وزیر امور خارجه در خصوص اینکه آیا این دیدار کمکی به مذاکرات ژنو می کند، تصریح کرد: این سفر اثر مستقیمی در مذاکرات فردا ندارد اما معتقدیم بحث هسته ای را باید از طریق مذاکره و رسیدن به راه حلی که منافع همه و وحقوق مردم ایران در ان لحاظ شود، حل کرد.

ظریف ادامه داد: هر چه بیشتر بتوانیم گفتگوهای دو جانبه و چند جانبه برگزار  و موضوعات را توضیح داده و تشریح کنیم ، کمک می کند تا فضاسازی هایی که توسط بدخواهان جمهوری اسلامی صورت می گیرد از بین ببرد.

وی با اشاره به بیانیه صادره توسط سفارت رژیم صهیونیستی در رم که اعلام کرده دولت ایتالیا در پذیرش میزبانی وزیر امور خارجه ایران قدری زودهنگام عمل کرده ، خاطرنشان کرد: این اقدام وقاحت آنها را نشان می دهد که تا چه حد به خود اجازه می دهند در روابط ایران با کشورهای مستقل دخالت کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حضور ایران در در جامعه بین الملل و پایتخت ها و اینگونه مذاکرات ،تصریح کرد: اینها باعث می شود که فضایی که بدخواهان مردم ایران و جمهوری اسلامی تلاش کردند در دنیا علیه ما ایجاد کنند به یاری خدا متزلزل  شود و این کمک ی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات است .

وی درباره دستور کار نشست امروز گفت: دستور کار نشست رسیدن به توافق است که تلاش خواهیم کرد، البته بستگی دارد به اینکه طرف مقابل تا چه حد آمادگی داشته باشد حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد و از موضع برابر با ما برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    نتانياهو= نتانيابو. البته حيف يابو
  • محمد ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    0 0
    اسراییل زورهای اخرت هم بزن چون ما امریکارو که مثل قول چراق تو دستت گرفتی و ارزوهاتو براوورده میکنه از چنگت در میاریم و بر علیه خودت استفاده میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس