تیمهای ملی فوتبال یونان، کرواسی، پرتغال و فرانسه با غلبه بر حریفان خود به جام جهانی 2014 برزیل صعود کردند.

 به گزارش مشرق، دور برگشت پلی‌آف جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا سه شنبه شب با انجام 4 بازی به پایان رسید تا پرونده این رقابت ها با صعود 4 تیم باقیمانده به جام جهانی بسته شود و 13 تیم اروپا در برزیل مشخص شوند. صعود معجزه وار فرانسه و هت تریک رویایی ذونالدو شبی خاطره انگیز را در فوتبال اروپا رقم زدند. (فیلم گلهای دیدار پرتغال و سوئد)
در اولین دیدار تیم فوتبال رومانی در حالی از یونان میزبانی می‌کرد که در بازی رفت در خانه یونان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شده بود و در این دیدار حداقل به زدن دو گل نیاز داشت اما در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.
میتروگلو در دقیقه 23 برای یونان گلزنی کرد و توروسیدیس در دقیقه 55 (گل به خودی) بازی را به تساوی کشاند.
بدین ترتیب یونان در مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست 4 بر 2 رومانی شد و به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد.


میتروگلو مهاجم تیم ملی یونان با دوگل در بازی رفت و تک گل بازی برگشت سهم بسزایی در صعود یونان ایفا کرد

اما در دومین دیدار این مرحله در قاره اروپا، از ساعت 22:45 تیم فوتبال کرواسی در حالی در زاگرب میزبان ایسلند بود که دیدار رفت این دو تیم به میزبانی ایسلند با نتیج تساوی بدون گل به پایان رسیده بود ولی این بار کرواسی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیده و مسافر برزیل شود.
ماریو ماندژوکیچ در دقیقه 27 و سرنا در دقیقه 47 برای کرواسی گلزنی کردند. ماندژوکیچ در همان نیمه اول هم از زمین اخراج شد.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال کرواسی هم در مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق شد 2 بر صفر ایسلند را از پیش رو بردارد و به جام جهانی 2014 برزیل صعود کند.


داریو سرنا مدافع کهنه کار کرواسی این گونه پس از گلزنی برابر ایسلند و مسجل شدن صعود خوشحالی کرده است

به گزارش مشرق، در حساس ترین دیدار این مرحله پرتغال میهمان سوئد بود و در پایان توانست با هت تریک رویایی کریستیانو رونالدو مقابل 2 گل زلاتان ایبراهیموویچ با نتیجه 3-2 به برتری برسد و در مجموع با برتری 4-2 مسافر جام جهانی برزیل شود.

پرتغالی‌ها با وجود اینکه در بازی رفت با اندوخته یک گل به این دیدار آمده بودند بازی را بهتر شروع کردند و چندین بار تا فروپاشی دروازه میزبان پیش رفتند. استرس بیش از حد مانع از این شد که سوئد بتواند بازی زیبای خود را در بازی برگشت تکرار کند.

آنها در نیمه نخست تنها 3 شوت به سمت دروازه پرتغال داشتند در حالی که پرتغالی‌ها به مراتب بازی بهتری در نیمه نخست از خود نشان دادند. البته پرتغالی ها بدشانس بودند که الدر پوستیگا مهاجم خود را پیش از آغاز مسابقه به دلیل مصدومیت از دست دادند و بنتو مجبور شد هوگو آلمیدا را جایگزین او کند.


شاید اگر حریف سوئد پرتغال نبود الان سوئد را در جمع 32 تیم برزیل می دیدیم اما زلاتان با دو گل زیبایی هم که برابر پرتغال زد نتوانست مانع هنرنمایی گلزن قهار به نام رونالدو شود و در واقع باید گفت او دوئل را به رونالدو باخت!

در نیمه دوم پرتغالی‌ها مزد بازی خوب خود را گرفتند. پاس ژوائو موتینیو به کریستیانو رونالدو رسید و این بازیکن نیز با ضربه ای زیبا دروازه سوئد را گشود تا نشان دهد چرا همگان او را شایسته دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 می‌دانند. سوئد پس از خوردن گل به خود آمد و سراپا حمله شد اما هر بار مدافعان پرتغالی مانع از گل خوردن این تیم شدند. 

سوئدی‌ها اکنون برای حضور در جام جهانی باید 3 گل به ثمر می‌رساندند. زلاتان ابراهیموویچ موفق شد در دقیقه 68 یکی از گل ها را به ثمر برساند و امید را به هم‌تیمی‌هایش برگرداند. حالا سوئد برای حضور در جام جهانی 2014 به 2 گل نیاز دارد. چهاردقیقه بعد زلاتان ابراهیموویچ موفق شد گل دوم خود و سوئد را به ثمر برساند تا هیجان به اوج خود برسد. حالا سوئد برای حضور در جام جهانی به یک گل نیاز داشت اما در ادامه فوق ستاره این‌روزهای فوتبال جهان همه چیز را تغییر داد.


بدون شک خوشحال ترین مرد سه شنبه شب کسی نبود جر رونالدو؛ گلزن قهاری که با زدن 4 گل در رفت و برگشت یک تنه تیمش زا به برزیل فرستاد و خودش هم رکورددار گل ملی شد

کریستیانو رونالدو با دو گل دقایق 77 و 79 موفق شد هم پرتغال را خیلی زود به جام جهانی بفرستد و هم هواداران سوئدی را به خانه. رونالدو با هت تریک در بازی برابر سوئد تعداد گل‌هایش برای تیم ملی پرتغال را به عدد 47 رساند تا در کنار پائولتا در صدر جدول گلزن برترین گلزنان تاریخ فوتبال پرتغال قرار گیرد. به این ترتیب پرتغال با برتری 4 بر 2 در مجموع دو دیدار برابر سوئد مسافر جام جهانی شد.

اما در آخرین دیدار فرانسه و اوکراین که بازی رفت آن ها با برتری 2-0 اوکراین پایان یافته بود در دیداری بسیار حساس در استادوفرانس به مصاف هم رفتند و در پایان فرانسه با پیروزی معجزه آسای 3-0 موفق شد به جام جهانی صعود کند.
 
در حالی که پیش‌بینی می‌شد فرانسه بازی سختی را در پیش روی داشته باشد این تیم تقریبا زود به گل رسید؛ مامادو ساکو مدافع سیه چرده و پیش‌تاخته موفق شد دروازه اوکراین را باز کند تا فرانسوی ها را به برگشت امیدوار کند. ساکو در دقیقه 22 این گل را به ثمر رساند. 12 دقیقه بعد کریم بنزما که این روز‌ها انتقادات زیادی از بازی او در تیم فرانسه می‌شد موفق شد منتقدانش را به سکوت فراخواند و گل حیاتی فرانسه را به ثمر رساند تا تمام کشور فرانسه نفس راحتی بکشد. اما از اینجا به بعد همه چیز برابر شد . در حالی که در تمام ورزشگاه ها تقریبا تیم‌های صعود کننده یا مشخص شدند یا تقریبا مشخص شده اند بازی در استادوفرانس به اوج حساسیت رسیده است. هر دو تیم 45 دقیقه فرصت داشتند تا با گلزنی راهی جام جهانی شوند. اوضاع برای اوکراین خوب پیش نمی‌ رفت و مدافع این تیم در دقیقه 47 با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد تا اوکراینی‌ها 10 نفره به بازی بپردازند.


شاید خوشبین ترین هوادار فرانسه هم تصور نمی کرد با توجه به باخت دور رفت فرانسه این گونه جبران کرده و صعود کند

اما معجزه خروس ها در دقیقه 72 به وقوع پیوست؛ گل به خودی اوله گوسو باعث شد تا هواداران فرانسه سر از پا نشناسند و خیلی زود جشن صعود راه بیندازند. بدین ترتیب فرانسه به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی موفق شد با برتری 3 بر صفر در این دیدار و 3 بر 2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به جام جهانی صعود کند.

اسامی 31 تیم حاضر در جام جهانی به صورت زیر است:

1- برزیل 2- ژاپن 3- استرالیا 4- ایران 5- کره جنوبی 6- هلند 7- ایتالیا 8- آمریکا 9- کاستاریکا 10- آرژانتین 11- کلمبیا 12- سوییس 13- آلمان 14- بلژیک 15- روسیه 16-بوسنی و هرزگوین 17- اسپانیا 18- انگلیس 19- شیلی 20- اکوادور 21- هندوراس 22- نیجریه 23- ساحل عاج 24- کامرون 25- غنا 26- الجزایر 27-یونان 28- کرواسی 29- پرتغال 30- فرانسه 31- مکزیک 32- به احتمال زیاد اروگوئه

به گزارش مشرق، آخرین تیم راه یافته به جام جهانی 2014 نیز بامداد پنج‌شنبه در بازی برگشت پلی‌آف میان تیم‌‌های ملی اروگوئه و اردن مشخص خواهد شد. جدال رفت این 2 تیم در خانه اردن با نتیجه 5 بر صفر به سود نماینده آمریکای جنوبی خاتمه پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محبی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    رونالدو امشب فوق العاده بود فکر کنم با بازی امشب دیگه کسی نمونده باشه که رونالدو رو بهترین بازیکن سال 2013 ندونه
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    چه تیمهای درپیتی به جام جهانی رفتند.
  • کیوان از بوشهر ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    فقط کریس
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    فقط مسی
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    من عاشق مسی ام ولی واقعا رونالدو امسال خیلی بهتر بود
  • مهدی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    مسی از همه برتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس