کد خبر 264266
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

نخست‌وزیر عراق به مشکلات در مسیر روابط این کشور با عربستان اشاره کرد و گفت: عراق با عربستان مشکل دارد که مسئولیت آن بر عهده ریاض است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اسکای‌نیوز» اعلام کرد که امروز با یک هیئت از اهالی استان «الانبا» درباره پایان دادن به اعتصاب‌ها و تحصن‌های اعتراضی در این استان گفت‌وگو خواهد کرد.

وی اظهار داشت که میدان‌های تحصن در الانبار، مرکزی برای تروریست‌ها و سرکرده‌های القاعده شده نه عراقی‌ها.

مالکی با استقبال از هرگونه همکاری امنیتی با کشورهای همسایه در مبارزه با تروریسم تصریح کرد که کشورهای حامی تروریسم باید نگران بازگشت تروریسم به خودشان باشند

وی درباره اتهام زنی برخی معترضان به بغداد مبنی بر بازداشت بودن زنها به اتهام تروریسم گفت که هیچ زنی به اتهام تروریسم زندانی نیست.

نخست‌وزیر عراق در ادامه به شکست القاعده در این کشور اشاره کرد و سپس به موضوع سوریه پرداخت و گفت: سوریه به مرکزی برای جناح‌بندی و صف‌کشی طائفه‌ای تبدیل خواهد شد.

وی افزود: دامنه بحران سوریه به خارج آن کشیده خواهد شد و ما از افراد مسلح هیچ حمایتی نخواهیم کرد. عراق از هیچ طرفی طرفداری و حمایت نمی‌کند و ما تنها از معارضانی که خواستار تغییر مسالمت‌آمیز در سوریه هستند همراهی می‌کنیم.

مالکی افزود: خودداری «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از حمله به سوریه، منطقه را از یک مصیبت حقیقی نجات داد.

نخست وزیر عراق به مشکلات در مسیر روابط این کشور با عربستان اشاره کرد و گفت که عراق با عربستان مشکل دارد که مسئولیت آن بر عهده ریاض است.

نخست‌وزیر عراق درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: خودداری ایران از تولید سلاح هسته‌ای روند مذاکرات با غرب را تغییر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس