مدیر مسوول کیهان نوشت: باید نگران بود که چرا در آستانه مذاکرات پیش‌روی ایران و گروه کشورهای 1+5 و قبل از شروع مذاکرات به جای آمادگی برای مقابله جدی با امتیازات مورد ادعای حریف که تمامی آنها - بدون استثناء - غیرقانونی و باج‌خواهانه است، بخشی از فعالیت هسته‌ای قانونی خود را تا سطح نزدیک به توقف پائین آورده‌ایم!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان نسبت به روند کنونی مذاکرات میان ایران و 1+5 اعتراض کرد و نوشت: 1- برخی از نظریه‌پردازان سیاسی از «مذاکره» با عنوان «بازی میان کف و سقف» یاد می‌کنند و توضیح می‌دهند که در جریان مذاکره هر یک از طرفین تلاش می‌کنند «سقف» مطالبات خود را تا آنجا که ممکن است بالاتر ببرند و در همان حال، خواسته‌های حریف را به «کف» برسانند به گونه‌ای که مرحله بعد از «کف»، زمین‌گیر شدن طرف مقابل را به دنبال داشته باشد.
 این تعریف از «مذاکره» ترجمان دیگری از همان تعبیر معروف «معامله» یا «بده بستان» است چرا که در انجام یک معامله، هر یک از طرفین می‌کوشند ارزش آنچه می‌دهند یا قرار است بدهند را بالاتر و بهای آنچه می‌ستانند را پائین‌تر نشان بدهند. اگر این تعریف از مذاکره قابل قبول باشد که هست و مذاکره چیزی غیر از بازی میان کف و سقف و معامله و بده بستان نیست، می‌توان و باید نگران بود که چرا در آستانه مذاکرات پیش‌روی ایران و گروه کشورهای 1+5 و قبل از شروع مذاکرات به جای آمادگی برای مقابله جدی با امتیازات مورد ادعای حریف که تمامی آنها - بدون استثناء - غیرقانونی و باج‌خواهانه است، بخشی از فعالیت هسته‌ای قانونی خود را تا سطح نزدیک به توقف پائین آورده‌ایم!
توضیح آن که یکی از پیشنهادهای حریف در مذاکرات ژنو 2 که به گفته مشترک جان کری وزیر امور خارجه و خانم «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا می‌تواند، تضعیف و نهایتا توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته باشد، پیشنهاد محدود کردن تعداد سانتریفیوژهای فعال در نطنز، توقف تولید اورانیوم 20 درصد غنی‌شده و خودداری از نصب و به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته بود. این خواسته‌ها که همراه با چند خواسته غیرقانونی دیگر در مذاکرات ژنو به ایران پیشنهاد شده بود با مخالفت تیم هسته‌ای کشورمان - که قابل تقدیر است - روبرو شده و به همین علت، مذاکرات ژنو 2 بدون دسترسی به توافق، پایان یافته بود.
اما چند روز بعد از پایان مذاکرات ژنو و یک هفته قبل از آغاز دور بعدی مذاکرات - 29 و 30 آبان/ 20 و 21 نوامبر در ژنو - آقای یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران می‌آید و یک روز پس از بازگشت در گزارش فصلی آژانس از توافق «پربار»! با مسئولان هسته‌ای کشورمان خبر می‌دهد. پرداختن به جزئیات بیشتر گزارش فصلی آژانس را به زمان دیگری موکول می‌کنیم و در محدوده این نوشته محدود تنها به بخشی از گزارش یاد شده بسنده می‌کنیم که در آن آقای آمانو تصریح می‌کند «ایران از 3 ماه قبل توسعه فعالیت‌ هسته‌ای خود را متوقف کرده است» و خبر می‌دهد «از 3 ماه قبل تاکنون هیچ قطعه اصلی جدیدی در رآکتور اراک نصب و افزوده نشده و میزان ذخایر اورانیوم با غنای 20 درصد نیز در طول 3 ماه گذشته فقط 5 درصد افزایش داشته است» و می‌افزاید «ایران از 3 ماه قبل تاکنون از نصب و به کارگیری سانتریفیوژهای پیشرفته IR2m نیز خودداری ورزیده است».
حالا یک بار دیگر این بخش از گزارش فصلی آژانس را مرور کنید! چه می‌بینید؟! آیا فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شده و یا به شدت کاهش‌یافته‌ای که آقای آمانو در گزارش خود به آن اشاره می‌کند، بخش قابل توجه و با اهمیتی از همان خواسته‌های غیرقانونی و باج‌خواهانه‌ای نیست که گروه 1+5 در مذاکرات ژنو2 به ایران پیشنهاد کرده و با مخالفت جدی تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان روبرو شده و در نتیجه، مذاکرات مورد اشاره بدون توافق به پایان رسیده بود؟! اگر چنین است - که هست - ادامه مذاکرات برای چیست؟! و در حالی که قبل از شروع مذاکرات ژنو3، دست تیم مذاکره‌کننده کشورمان را از برگ‌های برنده‌ای که لازمه حضور در مذاکره است خالی کرده‌ایم، این عزیزان را برای مذاکره و چانه‌زنی درباره کدام بخش از مسائل باقیمانده به ژنو می‌فرستیم؟!
2- حریف در جریان مذاکرات ژنو 2، از توقف تولید اورانیوم 20 درصد غنی شده، کاهش تعداد سانتریفیوژهای فعال در نطنز، خودداری از نصب سانتریفیوژهای پیشرفته IR2m، توقف فعالیت راکتور آب سنگین اراک و پیشگیری از نصب قطعات اصلی آن و... به عنوان با اهمیت‌ترین و ضروری‌ترین امتیازات مورد درخواست خود از ایران یاد می‌کرد ولی اکنون که آمانو در گزارش رسمی آژانس به دریافت این امتیازات از ایران تصریح می‌کند، حریف نه فقط در قبال این همه امتیاز برجسته و با اهمیت که مفت و مجانی از ایران به چنگ آورده است کمترین ابراز تشکری نکرده است! بلکه به روال «بازی کف و سقف» بر میزان امتیازات باج‌خواهانه خود نیز افزوده و رجز ناخشنودی هم می‌خواند!
خدای مهربان بر درجات امام راحل ما(ره) بیفزاید که با نگرانی به مسئولان هشدار می‌داد و درباره هدف نهایی دشمنان می‌فرمود «غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامیتان- به خیال خام خود- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور. همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند» حضرت امام(ره) بلافاصله بعد از این هشدار و در همین پیام تأکید می‌فرمایند که «البته ما از زحمات وزارت امور خارجه قدردانی می‌کنیم» و این دقیقاً همان هشدار اخیر حضرت آقا است که در دیدار 12 آبان دانش‌آموزان و دانشجویان بعد از اعلام این نکته که «به مذاکرات جاری خوشبین نیستم» از تیم مذاکره کننده کشورمان با عنوان «فرزندان انقلاب و مأموران جمهوری اسلامی که با تلاش فراوان در حال انجام دادن مأموریت سخت خود می‌باشند» یاد کرده و در همان حال تأکید می‌فرمایند «توصیه من به مسئولان عرصه دیپلماسی و مذاکره این است که مراقب باشید، لبخند فریب‌گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند» و اکنون این سؤال به گونه‌ای جدی از مسئولان محترم عرصه دیپلماسی و مذاکره‌کننده ایران اسلامی در میان است که آیا متوقف کردن بخشی از فعالیت هسته‌ای کشورمان، آنهم فعالیت‌های مورد درخواست باج‌خواهانه حریف در مذاکرات ژنو 2 نشانه به اشتباه افتادن و فریب خوردن از لبخندهای مزورانه دشمن نیست؟!
3- پیش از این درباره ترفند فریبکارانه «پلیس بد و پلیس خوب» که از سوی آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی در نقش‌های به ظاهر متفاوت و در واقع با یک هدف واحد و از قبل تعریف شده به صحنه آمده است توضیحات مستندی داشته‌ایم و در این مختصر، فقط این پرسش را با مسئولان محترم دیپلماسی کشورمان در میان می‌گذاریم؛ آیا بر این باورید که آمریکا برای جلب نظر ایران اسلامی، پیوندهای ارگانیک خود با اسرائیل را نادیده گرفته و وا می‌نهد؟! بدیهی است پاسخ مثبت به این پرسش تنها می‌تواند برخاسته از ساده‌اندیشی باشد! بنابراین برخی- تاکید می‌شود برخی- از آقایان چرا و با کدام توضیح منطقی، مخالفت‌های آمیخته به لحن عصبانی رژیم صهیونیستی با توافق میان ایران و 5+1 را «واقعی»! تلقی می‌کنند؟! و توجه ندارند که این ترفند برای کسب امتیاز بیشتر در مذاکرات پیش روی است؟ همین دو روز قبل سخنگوی کاخ‌سفید اعلام کرد «اختلاف آمریکا و اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران تاکتیکی است» و نتانیاهو در جمع اعضای کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد «مخالفت ما برای آن است که دوستانمان را متقاعد کنیم تا به توافق بهتری با ایران دست پیدا کنند»! و افزود «این خواسته، شدنی است زیرا ایران تحت فشار قرار دارد»!
شما عزیزان در پرواز بازگشت از سفر نیویورک بودید که وزارت خارجه آمریکا با صدور یک بیانیه رسمی اعلام کرد «دست به هیچ اقدامی نمی‌زند که برای اسرائیل نگران‌کننده باشد»! «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح می‌کند که «فرانسه کاملا با ما موافق است» و نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل اطمینان می‌دهد که «اختلاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر توافق با ایران ماهیت تاکتیکی دارد» و ... آیا هنوز هم تصور می‌فرمائید که آمریکا به خاطر جلب رضایت ایران اسلامی با رژیم‌صهیونیستی و فرانسه اختلاف پیدا کرده است؟!
4- و بالاخره امتیازاتی که اخیرا با توقف بخش قابل توجهی از فعالیت هسته‌ای کشورمان به حریف داده‌ایم و در گزارش آمانو به آن تصریح شده است، فقط با واژه «باج دادن» قابل توضیح است و این نگرانی جدی را دامن می‌زند که تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان بی‌آن که بخواهند یا متوجه باشند در این اقدام خسارت‌آفرین و غیرقابل توجیه از وسوسه‌های شیطانی اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 که در پوشش مشاوره به آنان ارائه شده است، تاثیر پذیرفته باشند. جماعت فتنه‌گر یک بار در فتنه 88 با دست زدن به وطن‌فروشی و خیانت آشکار در پی تسلیم میهن اسلامی به بیگانگان بودند که از ملت بزرگوار ایران تودهنی سختی خوردند، از این روی هرگز دور از انتظار نیست که با نفوذ در نقاط پیرامونی دولت محترم اندیشه خیانت دیگری را در سر داشته باشند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 189
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • نه شرقی نه غربی ج ا ا ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فقط میدونم که: گر نگهبان وطن و ملت من آن است که من میدانم شیشه را در بقل سنگ نگه میدارد مرگ بر امریکا امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل حرامزاده مرگ بر فرانسه مرگ بر آل سعود و وهابیون و سلفیون مرگ بر کمونیست مرگ بر صهیونیست خدایا منجی را برسان تا نشونشون بدیم دنیا دست کیه؟
  • کیوان از بوشهر ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • سروش ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    دولت امید درحال ناامید شدنه باز هم سناریوی تعلیق داوطلبانه پروژه خاتمی روحانی باورش سخته یعنی آرزوهای یک ملت بردوش یک سیاست مدار خسته از مذاکره ؟ آقای روحانی دری که جلوی خودت می بینی در نیست آینه هست در اصلی پشت سر شماست.
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مشرق نیوز نظرت به درد خودت میخوره صدات از جای گرم بلند میشه نفهمیدی تحریمها با ما چه کرده؟ در ضمن خودت به جای بینندگان رای به نظرها نده که همش منفی ما زیاده
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    واقعا خدا به رهبري صبر بده اكه قرارباشه اينجور باج بديم بميريم بهتره واقعا ذلت تا جقد‏!‏
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جواد ظريف اگه به جاى ٥+١ ميرفت با شريعتمدارى مذاكره ميكرد، خيلى از مشكلات حل ميشد
  • رضا ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    در ماه های پایانی عمر دولت احمدی نژاد رییس سازمان انرژی اتمی آقای عباسی گفتند که راکتور اراک 6 ماه دیگر آماده بهره برداری با سوخت مجازی هست وقتی آقای صالحی سر کار آمد اولین کاری که کرد گفت راکتور اراک حالا حالا به کار نخواهد افتاد. باید دید توقف فعالیت های هسته ای به دلایل فنی بوده یا اراده سیاسی پشت آن بوده اگر دلایل فنی داشته که باید بررسی شود اگر اراده سیاسی بوده که واویلا هست دوباره اون کار های سال های تعلیق و تسلیم و عقب نشینی به گونه دیگری دارد تکرار میشود.اون سیاست های اشتباه گذشته بود که هنوز طرف غربی بعد از 10 سال چشم دنبال تعلیق دارد اگر از اول محکم ایستادگی کرده بودیم اینجور نمی شد.متاسفانه بعد از انتخاب دکتر روحانی هرکسی که به ایشان و دولت و تیم ایشان انتقاد میکند به او میگویند تندرو!!!نه تنها در بحث هسته ای کلا در مورد عملکرد دولت در سایر کارها باید گفت اصلا بحث تندروی نیست بحث منافع ملی بعد از 10 سال مقاومت و خون دانشمندان هسته ای هست اگر قرار در نهایت تن به یک فناوری هسته ای ویترینی بدون توسعه زیرساخت ها و تحقیق بدیم بهتر است همین فردا همش تعطیل کنید بیخود هم مردم را سر کار نگذارید.فناوری بدون توسعه و تحقیق به درد نمیخورد.ما 10 سال در شرایط تحریم و فشار مقاومت کردیم باید نتیجه بگیریم بهتر است مجلس در این مورد وارد عمل بشود اولین قدم از رییس سازمان انرژی اتمی در مورد راکتور اراک و توقف بعضی فعالیت های هسته ای سوال کند. و همچنین برای اینکه بعضی از دوستان به ما نگویند تندرو باید از تیم هسته ای همانطور رهبری فرموده اند حمایت کرد بالاخره این عزیزان کار سختی در پیش داردند باید پشت مذاکره کننده بود هم باید حمایت کرد و هم نظارت بحث نطارت بسیار مهم هست نظارتی که تخریب کننده نباشد.
  • لیلا ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    از اولم معلوم بود بازم قراره اوضاع برگرده به دوران ننگین قبل بازم بی کفایتی بازم تعلیق و توقف ! چرا بعضیا از گدشته عبرت نمیگیرن !؟
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    کوری؟ چون مردم به کسی رای دادن که گفت اگر قرار باشه چرخ نطز و...بچرخه ولی چرخ.....
  • سید محمد ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    باز هم میخوان داستان سال 83 را تکرار کنند ولی این بار اصلا اجازه نخواهیم داد ، به حول و قوه الهی
  • حميد ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    در آستانه مذاكرات سخناني از سوي دولت بيان ميشه كه آدم رو ياد دوران استعمارگري غرب در ايران مي اندازه . ديروز آقاي نهاونديان رييس دفتر رييس جمهور ميگه:شکست مذاکرات ضربه ای سخت بر پیکر وعده های اقتصادی دولت خواهد زد.
  • مرگ بر امريكا ووطن فروشان ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مثل هميشه عالي بود ولي كو گوش شنوا بعضيها آنقدر شيفته غربند كه چشم و گوششون بسته هست آ
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این ها حرف حساب است. بهتره از مذاکره با این غربیها دست برداریم.
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    لن ترضی عنک الیهود و لن نصارا حتی تتبع ملتهم قرآن کریم
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    خدا حاج حسین شریعتمداری را قوت بدهد که در مواقع حساس با قلم شجاعانه و بیدارگرانه الزامات عزت اسلامی را متذکر می شود
  • مخلص رهبر ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حال می کنم از این تحلیل های درستی که هیچ کس جوابی برای نقض یا رد کردنش نداره خداوند سربازان اسلام را حفظ کند.
  • افسانه ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    احتمالا 5+1 هم تحت سلطه اصحاب فتنه 88 هستند.......!!!!!!!!
  • sadat ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا نداره ،بیشتر از این نمیتونه کاری انجام بده کارشون شده ، حذف کردن و کوتاه آمدن
  • قلی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    زنده با حاج حسین
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا شریعتمداری رو تو تیم مزاکرات نمیزارن ببینیم با این همه ادعا چیکار میکنه؟
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مابه ظریف اعتماد کامل داریم درضمن یادمان نرفته که عامل ورشکستی کشور ما حاصل تفکرات شما ست.
  • سيد ساداتي ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حاج حسين عزيز جاي تعجب نيست برخی از مشاوران و وزرا از .... آمريكائي اسرائيلي مي باشندالبته ....
  • نيما ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    زمان به مردم ثابت خواهد كرد آن سوي مرزها هيچ گشايشي منتظر ايران نيست، هرچه هست در داخل است. (البته اميدوارم راه بازگشتي بماند)
  • تالشی ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اخه تو رو سنه نه ... اخر کسی نیست بگه تو سر پیازی ته پیازی چکاره ای... یادمون نرفته این اش حاصل دستپخت ادم قبلی شماست اقا احمدی.....
  • رضا ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آخه مرد حسابی، انرژی هسته ای برای مردم نون و آب می شه، مرغ و گوشت بچه هامون می شه، یکی بگه سودش چیه شاید ما هم بدونیم، ظاهرا ضررش بیشتر از منعتش برای ملته؛ هر چند که شما ااعیان و اشراف از فقر خبر ندارید
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ظاهرا دوباره دوران ننگین و ذلت بار اصلاحات داره تکرار میشه خدا به داد ملت برسه
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    امیدوارم رئیس جمهور محترم و ...مان با کلید مخصوص این معما را بازگشائی بفرمایند !!!!!!!!!
  • زهره وند ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فوق العاده بود
  • mahmod ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر اين مطالب شريعتمداري درست باشد رهبر معظم انقلاب از تيم مذاكره كننده حمايت نمي فرمودند در ولايي بودن شريعتمداري شك وارد است
  • احمدخواجوند ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    سوال: اين دولت به دشمن راست ميگويد ولي به مردم ايران....؟
  • محمد ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آفرين براين هوش ذكاوت
  • محمد ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آفرين براين هوش و ذكاوت
  • albert ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    چون مجبورا برادر...
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ببند لطفا کیهان بزار ببینیم چی میشه اگه گذاشتی
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    با سلام جناب آقای شریعتمداری برادر بزرگوار آنچه می گویی از دل پر خون دلسوزان این کشور است امیداست در دولت امید این دور بینی دیده شود وبکار گیرند که در غیر اینصورت مدیون خون شهدا خواهند بود
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    "سوال مهم شریعتمداری؛ چرا بخشی از فعالیت های هسته ای را تا سطح توقف پایین آورده ایم؟!" بخاطر اینکه مردم کمتر اذیت شوند -
  • reza ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مطمئن باشید به فرموده رهبر عزیزمون آقای خامنه ای مساله هسته ای یک بهانه است اگه بخواهیم به میل اونه رفتار کنیم باید به خواری وذلت بیفتیم.
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    یکی به این آقا بگه به تو چه تو چکاره مملکتی؟
  • حامد ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    بعضی ها می خواهند مثل دولت خاتمی عمل کنند که آخرش منجر به بسته شدن تمام مراکز هسته شد
  • علی ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    به نظر من همه مطالب به درستی به مردم گفته نمی شود زیرا دیگر دانستن حق مردم نیست و این گفته آقایان یک شعار سیاسی بیش نیست. و با این اطلاعات ناقص می ترسم روزی خبر شویم که عهدنامه ترکمانچای دیگری بسته شده و کاری از دست کسی هم برنیاید . خدا به این ملت بزرگ رحم کند و ما را در تاریخ شرمنده آیندگان نسازد.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حاج حسین عزیز هیسسسسسسسسسس!
  • اکبر اقا ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    باز این حرف زد حاجی میخوای شما برو مذاکره
  • رسول ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    زنده باشی حاج حسین
  • mahdi ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    منفی ومثبت کار نمی کند آزادی بیان کجاست؟
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    من كه اين متنو نخوندم، نخونده هم ادم متوجه ميشه چي نوشته.فقط ميتونم بگم به توچه!!!
  • رسول ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    زنده باشی حاج حسین
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    البته تحريمها كه هيچ اثري رو مردم نداشت اصلا!!!!!!!!
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این حرف جنابعالی مصداق آدم بی منطق است اگرحرف شمادرست باشدبه خودتان هم یکنفرمیتواندبگویدبه توچه!! زمان پیامبرمشرکین دست درگوششان میکردندکه حرفهای ایشان رانشنوندنکندکه تاثیربگیرندقرآن فرموده حرفها راگوش کن بهترین آن راانتخاب کن
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ظاهرا دوباره دوران ننگین و ذلت بار اصلاحات داره تکرار میشه خدا به داد ملت برسه
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    بهت منفی دادم مث ساعت کار میکنه نق نزن!
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مثلا اگر هسته ای رو بار بزنی بره همه چیز حله؟ زهی خیال باطل
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    باحاله بعضیا بخاطر تمایلات سیاسی به قرآن هم منفی میدن!! :دی
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ما به کسی که درخواست گرین کارد امریکا داده اعتماد نداریم خاوری یادمون نرفته
  • اکبر اقا ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    یه دیوانه ای توی اتوبان برعکس میرفت رادیو رو روشن کرد دید اخبار میگه یک دیوانه داره توی اتوبان خلاف میره مواضب باشید دیوانه به خودش گفت اینها که یکی نیستند!!!!!!!!!!!!!!!
  • سید ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    یه سئوال دیگه حالا که این کارو کردن مردم کمتر اذیت شدن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    پس به توام ربطی نداره
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مخالف ها انتقاد نمی کنند- درسته منظورت همین بود
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    من هم می تونم بگم به توچه که به اون چه
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    شما؟
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب اقای ناشناس مگه اگر غنی سازی تعطیل هم بشه وضع اقتصادی بهتر میشه احساسی نشو منم مثل خودتم
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آقایانی که منفی دادید این آیه قرآنه دقت کنید نظری بدید که بعداً پشیمون نشید
  • يا حسين ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    هييييييييييس شكم بارگان بي درد مفت خور از مال بيت المال نعره ميزنند
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این هم از ادب حامیان دولت
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    نظرت سانسور شده:)))))))))))))))))
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    انرژی هسته ای بهانه است اگر تعطیلش کنیم یک چیز دیگری را بهانه می کنند...
  • حدیث ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    انرژی هسته ای بهانه است اگر تعطیلش کنیم یک چیز دیگری را بهانه می کنند هدف این شیاطین روی زمین اسلام ناب محمدی است همان اسلام شبعی نه اسلام امریکایی برخی کشورهای عربی، سانترفیوژ بچرخه زندگی مردم نچرخه این جمله رو یادتون هست؟؟!بارها گفته ام تعطیلی انرژی هسته ای ربطی به لغو تحریم ها نداره بعد انرژی هسته ای باز موضوع دیگری را بهانه می کنند
  • sss ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری این اطلاعات رو از کجا گیر میاره؟! بخشی از فعالیت های هسته ای را تا سطح توقف پایین اورده ایم!!!
  • سرخم از سیلی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    شاید به آمانو رشوه دادن که همچین گزارشی بده‏!‏ درضمن ظریف فقط نقش مذاکره کننده داره‏! آقای شریعتمداری قطعا میدونن-بخوانید نمیدونن-که حرف اول و آخر تو انرژی اتمی رو مقام معظم رهبری میزنن.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حرف منطقی زده اقایان تدبیر امید جواب بدید
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری نگران چیه اینقدر بدبینه. پایین اومدن دلار ؟ پایین اومدن قیمت طلا ؟ یا .... اگه اونم ماهی 600 هزار تومان می گرفت بازم نظرش این بود اصلا مردم برای اینا مهمن ؟
  • ناشناس ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مذاکره کننده قبلی یک چیزی شبیه شریعتمداری بود .آخر و عاقبتش هم اینهمه تحریم و بدبختی مردم.
  • ناشناس ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    عاقبتش می شه کره شمالی
  • ناشناس ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    احسنت +++++++
  • ناشناس ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری قطعاً می دانند که تمامی اقدامات انجام شده (توقف و یا پایین آوردن سطح فعالیتهای سایت های هسته ای )تحت نظر مستقیم مقام معظم رهبری و با اطلاع ایشان می باشد . پس لطفاً این سوالات را از ایشان بپرسید تا جوابتان را بدهند.
  • شفق ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    از گزارش آمانو که تو خبرگزاری ها اومد.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    دوست عزیز اونها می خواهند که ما عصبانی بشیم. من بهت منفی فقط به خاطر عصبانیتد وگرنه با حرفهات مخالف نیستم.
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    باهماهنگی بامهره های داخلی مثل شماست که تحریم را شدیدترمیکنند
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس10:43بگو حالا که مثلا جلیلی نیست چه گلی به سرملت زدید که ماخبرنداریم
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام به اقای ظریف بفرمایید سفارتخانه های مسقتر در تهران که تحقیرانه برخورد می کنن را نظارت بفرمایید من یک ماه پیش وقت سفارت المان گرفتم دیروز رفتم ساعت 8 و 30 وقت داده بودند رفتم ساعت 10 و 30 رفتم دااخل برای مصاحبه 150 نفر وقت داده بودند و از ساعت 8 تا 13 40 نفر را مصاحبه کردند چون از 8 باجه 2 کار می کرد و گفتند از 13 بقیه باجه ها می این خلاصه پس از 6 ساعت رفتم مصاحبه با ای یراد های بنی اسرایلی ردم کردند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    یکم عاقل باشید وبه سخنان رهبرگوش بدید.انرژی هسته ای همش بهانه تحریم هاشده.لغوکنیم بایدفاتحه انقلاب روبخونیم .اونا نمیخوان ملتی بنام ایران ومذهبی بنام شیعه سربلند کنه.
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    خداییش نه یعنی یکی که یه ذره شرف و انصاف و وجدان داشته باشه جوابش منفیه
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این اخبارو که آژانس هسته ای گفته.ازمرحله پرتیا
  • مج مج ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این کیهان از رو نمیره ؟؟!!! دیگه نیازه یادآوری کنیم حمایت های رهبر رو ؟؟؟ این تندروی های کیهان منو یاد خوارج میندازه
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    من هم ميگم اقاي ناشناس به تو چه كه من به اون گفتم به تو چه.امثال كسايي كه به اين حرفاي شريعتمداري مثبت ميدن هيچوقت نميخوان اين مذاكرات به نتيجه برسه.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    قرار نیست با کسی که داره بهت زور میگه به توافق برسی. نماینده ی ما سعید جلیلیه که در مقابل اینگونه پیشنهادات جلسه رو ترک میکرد نه فورا وا میرفت
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    وقتی تعلیق غنی سازی رو مثل قطعنامه به رهبری تحمیل کردن اون وقت از خواب بیدار میشیم!!!
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    زمان ملی شدن صنعت نفت هم امریکا و انگلیس میگفتن نفت با این همه دردسرش چه فایده‌ای براتون داره شما این همه جنگل و چوب دارید! اگر منفعت نداشت دشمنان ما اینقدر از رسیدن ما به اون هراس نداشتند.
  • ابوالفضل ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    خداییش اگه ایران شریعتمداری رو نداشت می خواست چیکار کنه آخه کسی نیست که عقلش به این چیزهایی که می گه برسه
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    پس شما توقع داری که رهبری همه چیز رو علنا اعلام کنند هان.اونوقت شما اولین نفری هستید که به بی عدالتی در حق برخی از احزاب جامعه اعتراض می کنید.آقای شریعتمداری هم حرف دل معظم له رو داره بیدا فریاد میزنه.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    رهبر قبلا هم فرمودند مذاکره فایده‌ای نداره و ما باید به نیروی داخل متکی باشیم اما حمایت میکنند چون نتیجه مثبت دارد و آن هم اینکه همه مردم هم ان‌شاء الله به این نتیجه و بینش برسند که نباید به دشمن دل خوش کرد.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    كلمه الحق يراد بها الباطل
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    قبلا تجربه کردیم دیدیم چی شد.
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    به درك كه اعتماد نداري همين كه رهبري اعتماد داره واسشون كافيه
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس 9:48 شما؟!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    در دوره قبل میگفتند مذاکرات پخش مستقیم شود برای تمام جهان این دوره که با شعار دانستن حق مردم است آمده میگویند حتی نسبت به مردم خودمان هم باید محرمانه باشد. حالا کدام واقعا دانستن را حق مردم میدانستند؟
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر میخواستید که با عقل رفتار کنید و به حق گوش کنید که نتیجه این نبود.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    گوشمون درد گرفت چقدر فریاد میزنی.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    نه داداش! اون تدبیری که ما از جواد دیدیم، در مذاکره با شریعتمداری هم کم میاره!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    کلمه حقی که مرادش هم حق است. شما و پرچمتون باطل هستید.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    پس چطور یک زمانی تعلیق کردیم بعد کامل راه اندازی کردیم بعد تو دوره لاریجانی راه اومدیم باهاشون بعد تو دوره جلیلی دوباره محکم ایستادیم بعدش دوباره الان داریم کوتاه میایم همش کار رهبره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فکر کردی با این حرفها میتونی برای خراب کاری‌ها جلوه مثبتی بتراشی؟ رهبر که بارها فرمودند نباید به دشمن دل خوش کرد، نباید به دشمن خوش بین بود، نباید نگاهمان به بیرون باشد باید با اتکا به نیروهای درونی مشکلات را حل کنیم و... اینها را نمیشنوید؟ البته حمایت از دولت کردند و ما هم حمابت میکنیم تا ان‌شاء‌الله نتیجه مثبت بگیریم اما خفت نتیجه مثبت نیست نتیجه مثبت اینه که تحریم‌ها برداشته بشه با حداقل ضرر یا اینکه بدانیم دشمن در دشمنیش محکم است و کوتاه نمی‌آید و تنها راه ما مقاومت و استعانت از خداوند است که فرمود: ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جوابتو چند تا کامنت بالاتر دادم اگر مشرق منتشر کنه.
  • رضا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آقایان ذوق زده شدند نمی دانند با همه سختی تحریم یک فرصت طلایی است به جای آقایان اگر یک معامله گر میدان هم بود این جور ناشیانه و بی تجربه عمل نمی کرد0تآسف 0تآسف
  • لیلا ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    متاسفانه این صحبتهای شریعتمداری درست بنظر میرسه امیدوارم مسئولین دقت کنن ...
  • ارسلان رومی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    گفته اند دیوار حاشا بلند است اما نه به این پررویی.این که اصحاب فتنه88تحت سلطه 5+1هستند دیگر امر مسلمیست.
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا هر اشتباهی میکنن دولتمردا سریع پای رهبری رو میکشن وسط و میگن تحت نظارت مستقیم رهبره؟!!! خب معلومه رهبر نظارت داره، ولی آیا رهبری تایید هم کردن تعطیل شدن هسته ای رو؟؟؟
  • سيد ساداتي ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اولا محمد را فارسي بنويس ثانيا ازكدام ديارهستي كه پرچمي دركارنيست نكنه از .... باشي.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اشتباه گرفتی عمو! در مورد کاهش قیمت دلار باید با رییس بانک مرکزی مذاکره کنی!
  • ناشناس ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    به گزارش مشرق، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که روند کار در فعالیت‌های فنی و تحقیقاتی متفاوت از فعالیت‌های دیگر است، اظهار کرد: فعالیت‌های هسته‌یی ایران را باید در این چارچوب دید و نمی‌توان به خاطر چند ماه کاهش فعالیت درباره کلیت کار قضاوت کرد. کمالوندی با اشاره به برخی انتقادها با توجه به گزارش اخیر آژانس درباره ایران گفت: هرکسی ممکن است برداشت خود را از این گزارش و مطالب ارائه شده داشته باشد اما صنعت هسته‌یی کشور پرتوان و با برنامه از پیش تعیین شده ادامه دارد و منحنی پیشرفت‌های هسته‌یی رو به‌ جلو است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: هرگونه «کاهش» یا «تعطیل» شدن فعالیت‌های هسته‌یی را رد می‌کنم. در هیچ یک از بخش و یا بخش‌های مراکز و فعالیت‌های هسته‌یی کاهش و یا تعطیلی وجود ندارد. ماهیت کارهای تحقیقاتی و فنی این است که در یک بخش ممکن است کار به سرعت پیش برود و در جای دیگر کندتر و نمی‌توان با بررسی چند ماهه درباره کلیت کار قضاوت کرد.
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    رفاعه بن شداد برو بمیر
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس 11:07 شما سريعاً به درمان نياز داري. از اين آدم‌هاي ادعاي روشنفكري نادان كه با صحبت‌هاي طرف موافقي، ولي خب بايد يه كاري بكني كه پز روشنفكرمآبي بدي. خلاصه آدرس دكتر بدم يا داري؟!
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    تحريم‌ها اين دوست ناشناس را خوار و ذليل و حقير كرده است، گويي دشمن عمو جانش است!
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اصول كشور نبايد با تغيير افراد تغيير كند. شايد آن يكي كه رأي آورده، خيلي كارهاي ديگر دلش بخواهد بكند. مگر مملكت بايد دلبخواهي و باري به هر جهت اداره شود؟!
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اكبر آقا به خودت توهين نكن. خوش يمن نيست!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    واقعاً نظر تعجب‌آوري بود! از اي نظر كه همان 5+1، خودشان رهبران فتنه و برنامه‌ريزان بودند. اين اضهر من الشمس است.
  • محمد ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب ناشناس 10:43 مذاكره كننده قبلي هر چه بود، باج نداد و آقا بالا سري را نپذيرفت. اگر قرارر باشد رفع تحريم‌ها با هر درخواستي انجام شود، خب چرا در آستانه جنگ تحميلي، خوزستان را نداديم و جنگ را تمام كنيم؟! با منطق بي منطقي شما جماعت، تا دشمن گفت پخ، بايد دودستي كشور را تقديم كنيم. با همين شيوه فكري بود كه استان‌هاي مختلف كشور از شرق تا غرب، و از شمال تا جنوب تقديم شد و رفت!! پس سكوت لطفاً.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس 11:42 رهبري به افراد اعتماد دارد، نه به نتايج. مگر كر بوديد كه فرمودند به آمريكايي‌ها هيچ اعتمادي نداريم؟! حتماً كر بودي ديگه!
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اولاً تو رو سننه اودمي افاضات مي‌كني! ثانياً آش فعلي، حفظ تمام حقوق ايران و استقلال كشور است. ببينم مي تونيد گند بزنيد به استقلال و عزت كشور يا نه!
  • محمد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    انرژي هسته‌اي براي مردم هم نان مي‌شود هم آب. با انرژي حاصل از آن مي‌توان نان پخت و چرخ صنعت را به حركت درآورد. با قدرت بازدارندگي‌اش مي‌توان از آب و خاك كشور حراست كرد. پس انرژي هسته‌اي هم نان دارد، هم آب. ضمناً براي ياري ذهن كودكان ضعيف التحليل بايد اضافه كنم در مسئله هسته‌اي، اصل غني‌سازي نيست، اصل اينست كه روي حرف خود و روي پاي خود بايستيم و همچنان، تنها كشوري باشيم كه قلدري آمريكا برايش مهم نباشد. اصل، استقلال كشور است كه خب، حفظ استقلال هزينه دارد....
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فعلاً كه امريكا جونو فرانسه جونتون نگذاشتن! وگرنه اين دولت كه به انتقادات دلسوزان توجهي ندارد و قبلاً هم ظريف گفته به اين انتقادات توجه نمي‌كند.(اوج انتقادپذيري مسئولين دولت راستگويان!!!!)
  • محمد ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس 09:25 و ناشناس 10:45 ممنون از اينكه با دست خود، ماهيت طرفداران روحاني را نشان مي‌دهيد. بايد كلي مي‌نوشتيم تا ثابت كنيم، ولي خودتان گفتيد. واقعاً از گروهي كه صحبت هاي ديگران را نشنيده و نخوانده زير سؤال مي‌برند، توقع عقل زياد است.
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    به خاطر همين تحت نظر بودن، رهبري فرمودند كه برخي اقدامات سفر نيويورك، به جا نبود؟! چطور ممكنه رهبري به فردي اجازه دهند اقدام نا به جايي انجام دهد؟! براي رهبري اصل اينست كه در كار ساير مسئولين دخالت نكند تا مردم بدانند مشكلات از سوي مقام ولايت نيست. اگر رهبري در هر كار اقتصادي و سياسي دخالت كنند، بي تدبيري مسئولين گردن رهبري مي‌افتد.
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    هه ظاهرا تو نمیدونی تحریم ها چه شکلی تصویب شده
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    بی خیال حالا اگه جفتشون نچرخید چی
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مذاکره کننده ما سال ۸۸ تموم کرد همه چیز رو شما گند کشیدید به همه چی
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اسکل تاریخچه مذاکرات رو ببین لااقل
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    میخواستین سال ۸۸ کشور رو به کثافت نکشین که یهو همه چی برگرده
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این شل روی های شما هم منو یاد شازده های قاجار مثلا فتحعلیشاه عزیز میندازه
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    وای وای وای نه بابا پس واسه همین بود که سال ۸۸ مساله هسته ای ایران مختومه شد؟ بعد شما با اون گند عمیقی که به مملکت زدین موفق شدین دوباره بازش کنین؟
  • عجب ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ظاهرا شما هنوز هم خوابی و نشنیدی که سخنگوی دولت آمریکا گفت بعد از تعلیق کامل هسته ای تازه نوبت پرونده حقوق بشر ایرانه
  • مرگ بر آمریکا ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مرگ بر امریکا و همه مریدان و دوستدارانش
  • میترا1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اینم یه ترفند جدید از نفاق قدیمیه که تا مخالفت میکنی با جریان بخواب رفته و اشخاص خسته و فرتوت !! بلافاصله بهت انگ میچسبونن که : بابا ملت از گرسنگی در حال موتن ! شما شکمت سیره !!!! یا میگن : با نتانیاهو هم عقیده ای افراطی ؟؟!!!!!!!!!1 خدایا با کیا شدیم 75 میلیون !!!!
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    .......... والبته ان مرد که قدرتهای پوشالی غرب و صهیونها را به هیچ می انگاشت رفت !!
  • میترا1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    نه ! کی گفته ؟؟ اصحاب فتنه تحت سلطه ی 1+ 5 هستند ! چرا نعل وارونه میزنی افسانه خانوم !
  • میترا1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    دیگه حناتون رنگ نداره ! تا کسی از انرژهسته ای صحبت میکنه فورا انگ شکم سیر بودن بهش میزنید ! فعلا که همین مردم عادی کوچه و بازار سینه شون سپره واسه هر تهدیدی ! شما هم دیگه اینو تکرار نکن . دستتون رو شده !
  • میترا1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    وقتی سطحش بالا بود شما ناراحت بودی؟؟؟ اگه جوابت بله ست باید تو عرق ملی خودت شک بکنی !
  • يا حسين ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    هييييييييييس شكم بارگان بي درد مفت خور از مال بيت المال نعره ميزنند
  • میترا! ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حالا اگه کوتاه بیایم حقوقت میشه 6000000 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فعلا وقت اینکارارا ندارند !!!!!!!!!!!!!!1
  • رضا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    صبر کنید دوستان!مثل مولا امیر المومنین خار در چشم و استخوان در گلو باشید! مثل رهبر فرزانه انقلاب بغض در گلو و خنده بر لب باشید!ان شاء الله به فضل الهی همانطور که ده سال پیش از دل آن همه خیانت و وادادگی و بی تدبیری دولتی انقلابی همچون دولت احمدی نژاد متولد شد این دفعه هم از دل این خیانت ها و بی تدبیری ها دولتی انقلابی زاده خواهد شد. اندکی صبر سحر نزدیک است والله مع الصابرین
  • محسن ص ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب ناشناس، عصبانیت چیه که می فرمایید. شما یک کلمه نامربوط در آن کامنت پیدا نمی کنی! تماما حرف ملت و امام راحل و حضرت آقاست! که خودشون هم فرمودند قبلا گفته ایم، اکنون هم می گوییم و در آینده هم خواهیم گفت!!! اگر به این اعلام انزجار که از فروعات دین است!!! (تبری) واژه "عصبانیت" اطلاق می شود که دیگر وای به حال تفکر شما!!! که به قرآن هم تلویحا توهین کرده اید!!! و خداوند را (العیاذ بالله) عصبانی خوانده اید!!! در ضمن جناب با قسمت دوم حرف شما کاملا موافقم، آنها می خواهند ببینند که ما هنوز هم اعلام انزجار می کنیم (یا به قول شما عصبانی!) یا دیگر با فریب خود و "استفاده نابجا" از کلمه "اعتدال"، معتدل شده ایم!!!!! و لعنت الله علی القوم الظالمین و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون!!! یا زهرا
  • علی ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    احسنت حاج حسین.
  • ایران ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حامیان حسن روحانی باش!!
  • amir niki ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    ميجنگيم ميميريم سازش نمي پذيريم.
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    میخواستن از اول زلفشون رو به مذاکره گره نزنن
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    عامل ورشکستی کشور خودمون هستیم که هنوز باور نکردیم باید روی پای خودمون بایستیم آمریکا اگه میتونست کمر خودشو راست میکرد
  • علی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    علت تحریمها فتنه ی 88 بود نه مذاکرات جلیلی،نشون به اون نشون که جلیلی سال 87 باسولانابه توافق رسیده بود ولی بعدازفتنه غربیها کارشکنی کردن و زیر توافقشون با ما زدن وتحریم وفشار یکسال بعدازفتنه علیه ماشدت گرفت
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حتما باید ارتش آمریکا از روت رژه بره تا بفهمی چی شده؟
  • علی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جدی میگی؟؟ یعنی تفکرات ما ومشایی وانحرافیها یکی بوده ومانمیدونستیم؟؟
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    قرار نیست بعضیا بفهمن انرژی هسته ای بهانه اس، فکر میکنی کل تاسیسات رو بار کشتی کنیم از آسمون همبرگر میباره؟
  • علی ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    رهبری بارهاگفتند تحریمها بخاطرهسته ای نیست وهسته ای بهانه است اگه هسته ای هم جمع بشه مثل سال 82 یه بهانه ی جدید مسیارن مثل محور شرارت و.... درضمن بیشتر مشکلات ماداخلیه نه بخاطر تحریم
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اونم مثل شما یه عضو جامعه اس و طبق قواعد آزادی بیان نظر خودش رو میگه، شما داری حرف میزنی کسی اعتراضی کرده؟ حرفتو بزن عزیزم راحت باش
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    این دولت دولت راستگویانه!!!! چون تو کارشون دروغ ندارن پس کلا چیزی نمیگن تا بعدا یقه شون گیر نباشه، کاش راستکار هم بودن
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    فکرتو مشغول نکن، چیزی نیست، خبری بشه خبرت میکنیم
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آره دیگه، اگه از خیر انرژی هسته ای بگذریم دوران خوشی میرسه تو بکگراند هم چند تا پروانه بال بال میزنن
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    امام خامنه ای به دولت اختیار تام دادن تا همه حرفایی رو که این چند ساله تو بوق میکردن الان اجرا کنن و ملت ببینن که استکبار حرف حساب حالیش نیست و تنها راه موفقیت مقاومت جلوی استکباره
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    حضرت آقا حمایت کردن تا مذاکره کنندگان با اقتدار جلوی استکبار بایستن نه این که همه چی رو تعطیل کنن، وا رفتن که حمایت نمیخواد
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    دوران عربده کشی چماق داران رسانه ای روشنفکرنمای منتقد خفه کن فرارسید
  • امیر ج ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    ببین اگه نمیدونید بدونید بسته به میزان تولید نفت روزانه 56 الی 82 سال دیگه نفتمون تمومه بعد همین امثال شما ها در آن زمان به مردم این زمان فحش و ناسزا میدن و میگن چرا فلان فلان شده ها 50 سال پیش انرژی هسته ای مون تکمیل نکردن که امروز برای تامین انرژی باید خاک، وطن و ناموسمون رو بفروشیم همونطور که تازه بعد از صد سال از کشف نفت تو ایران ما الان میتونیم پالایشگاه بسازیم اونم به صورت محدود وگرنه صنایع جدید نفت هنوز دست خارجی هاست، همین بچه هامون و یا خودمون خدایی نکرده فردا یه مریضی که حتی اسمشم وحشتناکه بگیرن نمیگین چرا فلان فلان شده ها داروی درمان سرطان ندارن اگر نمیدونید بدونید که بعضی از دارو های سرطان (هسته ای) عمرشون چند ساعته و بماند کاربردهای دیگر انژی هسته ای، اینا بهانه میخوان اگر انرژی هسته ای رو برداریم میگن موشک ها رو بردارین ،اسلامو بردارین ، محرم و صفر رو بردارین ،بزارین ما تو کشورتون برای کنترل شما پایگاه نظامی داشته باشیم مثل کره ، ژاپن و... خدا رو شکر میکنم که مثل زمان شاه و یا مثل کره ،ژاپن، عرب ها و ... ناموس ایرانی دست سربازان آمریکایی نیست.
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    شما از کجا فهمیدی ایشون عصبانی اند ؟ به این میگن تفکر قالبی ! از قبل فکر میکنیم هرکی از این حرفا بزنه عصبانیه ! البته حق داریم، همه ملت از آمریکا عصبانی اند !!!
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    رهبري چه فرمودند ديشب هم تلويزيون گزارش روز کيهان نشون داد و آن را زهر دانست به عبارتي
  • حسینی ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    مومن ازیک سوراخ دوبارگزیده نمی شود.غربیهاجزذلت چیزی دیگربرای مانمی خواهند.بخدااگرمسئولان سیاسی واقتصادی ماهم مثل بچه های باتدبیر صنایع دفاع بااتکاه به نیروهای داخلی واطلاعی رسانی دقیق مسائل رابی پرده بامردم درمیان می گذاشتندهمه اقشارسختیها وفشارهاراتحمل می کردندپیشرفتهای غیرباوردرعرصه های نظامی وهوافضایعنی صداقت قشردیگرازبچه های انقلاب.مقاومت تنهاگزینه پیش روی مااست.
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    آقای مگ مگ و دوستان زبل. اگه حرفهای رهبری براتون اینقدر مهمه پس چرا در مقابل شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه همفکرانت در سال 88 خفه خون گرفته بودی. شما همتون نون رو به نرخ روز میخورید الان چون حرف آقا مطابق نظرتونه دم از حمایتهای رهبر! میزنید. خواهشا ما رو دیگه سیاه نکنید که دست شما جماعت شیاد افسادطلب برای ما رو شده. مشرق خدا وکیلی سانسور نکن.
  • پيروز ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    برو باباجون نظرات دكتر نخعي رو كه توي همين سايت زده بخون خوب ميشي ببم خوب ميشي تصدقت اون دانشمند اتمي مقيم آمريكاس
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    وقتی منشی سابق وزارت خارجه ( ظریف) به سمت وزیر منصوب میشه... همینه دیگه
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    جون من شما که از گذشته عبرت گرفتی یک کیلو گوشت برام بخر سه ماهه گوت نخوردم سر راه هم که میای یه شیرخشک و یه مای بی بی برای بچه ام بخر تا بفهمی دوران ننگین چه دورانی بوده!
  • سهراب ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    بالاخره ما نفهیمیدم تیم مذاکره کننده زیر نظر رهبری کار میکنن و موضوع هسته ای به نظر رهبری اداره میشه یا تصمیم های خودسرانه گرفته میشه؟؟؟؟جالبه اونور آبی ها اگر توافقی بشه میگن دولت مستقل عمل کرد با غرب به توافق رسید.اگر نشه، میگن رهبر ایران نذاشت!!!اینور هم که اینجوری؟؟؟ یکی مارو روشن کنه!!
  • لیلا ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    ببخشید فکر کنم این شماها بودید که سال 88 کشور رو به آشوب کشوندید و باعث تحریم های بیشتر شدید حالا طلبکار هم شدید؟
  • لیلا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    عامل ورشکستگی کشور شما جلبک های سبز بودید که کشور رو به آشوب کشیدید حالا هم طلبکارید رو که رو نیست سنگ پای قزوینه
  • لیلا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    همه میدونند که احمدی نژاد چهار سال اول رو با تمام سنگ اندازی ها خوب پیش رفت ولی چهار سال دوم رو به خاطر اینکه شما کشور رو به آشوب کشید و بهانه دست غرب دادید با تمام تلاشی که کرد ولی نتونست اونجور که باید پیش بره به نظر شما کسی که دست و پاش غل و زنجیره میتونه کاری کنه؟ این دقیقا همون کاری بود که شما بی صفت ها با اون کردید و حالا طلبکارید
  • لیلا ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    شما منظور رهبری رو نگرفتید منظور ایشون این بود که مردم غرب رو بهتر بشناسند و بدونن که اونا به هیچ صراطی مستقیم نیستند نه اینکه از توقف غنی سازی حمایت کرده باشند
  • مسعود ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    متاسفانه این اقایون ازروزاولی که اومدن چشم وامیدشون به اون ورابه تابایرداشتن تحریم ها بتونن اقتصاد خراب رودرست کنن اما حیف که ای غربی ها اگه تمام نیروگاه های هسته ای ایران رو بار بزنن وببرن باز هم همین اش وهمین کاسه است چون هدف اصلیشون نابودی نظام جمهوری اسلامی
  • لیلا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    مجبور به چی؟ به زیر بار ذلت رفتن؟ امام علی میگه اگه تمام دنیا با من دشمنی کنند من رودر روی همه اونا می ایستم و احساس تنهایی نمیکنم کسی که خدا رو داره قدرت داره
  • لیلا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    خطاب به ناشناس:اگه شماها نبودید مردم راحتر زندگی میکردند
  • لیلا ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    خوب بهونه میاری اتفاقا خوب کار میکنه باز میخوای توهم تقلب و عدم آزادی رو فریاد بزنی؟
  • لیلا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    البته شماها عادت ندارید که چیزی رو بخونید توهم و خیالبافی رو بیشتر دوست دارید
  • لیلا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    عاملش جنبش سبز یا جلبک سبز بود
  • لیلا ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    امام حسین کشته شد تا زیر بار ذلت نره شما بی زحمت اسمش رو نیارید تنها اسمی که برازنده شماهاست ابو موسی اشعریه
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    خانم ميترا1 :دخترم! سالها پيش خيليها مثل شما افكاري ... داشتند كه همه به بن بست رسيده ميگوئي نه از پدرتان بپرسيد! البته اگر نان درست سر سفره تان آورده باشد. اولا : اين فهم و فرهنگ تندروي است كه با توهين پاسخ بدهند چراكه حرفي بر مبناي درست ندارند نتيجه تند روي كساني امثال شبث ها و اشعث بن قيسها ميشوند كه با جديت امام حسين را دعوت به كوفه كردند ولي درنهايت خود منفورترين انسانهاي عاشورا شدند ثانيا : جمله آخرتان را بايد طرف مقابلتان كه در انتخابات يك نه محكم به افكار دو و سه ميليون نفري شما دادند بزنند كه خدايا امان از روزي كه همين اقليت تندرو ي شبث صفت بر امام زمانشان بشورند و خواهند شوريد! اين هفتاد و دو ،سه ميليون نفر چرا بايد با شما بشوند هفتادو پنج . افراط و تندروي در هر شرايط از زمان خوارج تا اهل تندروي كوفه و از آن زمان تا اسماعيليان و خيلي بعدها وهابيان و حالا امثال جنابعالي محكوم به شكستند . سايت مشرق شرافت رسانه ايت را نشان بده!
  • مج مج ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    ناشناس 6:56 ... مودب باشید ... من اونی که فک میکنی نیسم ... 88 ای کجا بود عزیز من ؟ من اون زمان از نظر سنی اصلن رای نمیتونسم بدم ...
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    شما واقعا هنوز نفهميده ايد كه نظر رهبري عزيزمان كه رهبر همه ايرانيان است نه قسمت اقليتي معدود تندرو ؟ شما چطور ولايتمداري هستيد كه آقا خودشان كه مذاكرات را به دقت زير نظر دارند حامي مذاكره كنندگانند . ولي امرمان از دست تندروهائي مثل شما قلبشان بيشتر ميگيرد تا آمريكا كه تكليف آمريكا(معاويه زمان) مشخص است اما تندروهاي داخلي ( خوارج زمان ) دل امامان را به درد مي آورند . لازم نيست شما آرزوي صبر كنيد براي مردي كه خود همه مارا به صبر توصيه ميكند. و چه زود است امثال شما را با قرآن هاي بر سر نيزه بفريبند !! افسوس از..
  • بنده ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    خدا رحمت كند پير مراد خميني كبير را وحفظ نمايد حضرت آيت الله العظمي خامنه اي را.و چه زيبا خميني فرمود ما فرزند رمضانيم و وقتي چيزي نداشتيم روزه ميگيريم...
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اونی که به مج مج گفته مگ مگ و دوستان زبل خیلی باحاله مج مج جان نارحت نشو منم هم سن خودتم ولی باحال گفت خدایی
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    تو اگر راست می گفتی توی اینترنت نبودی..گرسنه های واقعی روزی 14 ساعت کار می کنن وقت ندارن تلویزیون ببینم چه رسد به اینترنت ...
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    خوبه امثال خانم ليلا منظور رهبري را از نماينده سابق رهبري در شوراي امنيت ملي و رئيس جمهور محبوب فعلي بهتر ميفهمند . رهبري به كوري چشم خوارجي شما الحمدالله حي و حاضرند شما اگر ولائي هستيد بنشينيد و منتظر باشيد لااقل به شعارتان احترام بگذاريد: رهبرا از تو به يك اشاره ، از ما به سر دويدن!
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    اون شاید بتونه از پس 5+1 بربیاد ولی از پس شریعتمداریاصلا وابدا. هیچکس فقط....
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    برادر من به ولله با تعلیق تحریما رو ور نمی دارن اینا از موجودیت ایران متنفرن
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    خدا نيامرزد كس رو كه هسته اي راكشف كرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس