کد خبر 263626
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹

یکی از نشریات نظامی انگلیس و برخی منابع اروپایی فاش کردند که عربستان در حال مقدمه‌چینی برای تشکیل ارتشی جدید تحت عنوان "ارتش محمد" با هدف جنگ در سوریه و مقابله با حوثی‌های یمن است.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری "رای الیوم" در خبری نوشت: یکی از نشریات انگلیسی و منابع نظامی در کشورهای اروپایی اعلام کردند که مقامات عربستانی در حال تشکیل ارتشی جدید به نام "ارتش محمد" در خارج از خاک عربستان هستند.

بنا به گزارش این منابع، اعضای ارتش مذکور ضمن دریافت آموزش‌های عالی نظامی به سلاح های پیشرفته نیز مجهز می‌شوند.

همچنین ارتش موسوم به "ارتش محمد"، به کشور مصر به عنوان جایگزین پاکستان و نیرویی نظامی در صورت مواجهه عربستان با هرگونه خطر خارجی تکیه دارد.

اخبار رسانه‌های مذکور حاکی از آن است که بندربن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان و سلمان بن سلطان، معاون وزیر دفاع هم اکنون در حال اجرای این طرح دو بخشی هستند. به نحوی که تشکیل "ارتش محمد" و آموزش اعضای آن در اردن از یک سو و حمایت‌ مالی از عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر برای تامین نیاز‌های کشورش که ماهانه به یک میلیون دلار می‌رسد، از سوی دیگر برای عربستان میلیاردها دلار هزینه داشته است.

منابع غربی در ادامه فاش کردند: زمانی که السیسی مستشار نظامی سفارت مصر در ریاض بود، رابطه بسیار محکمی با مسئولان نظامی عربستان برقرار و اعتماد آن‌ها را جلب کرد و پس از آن نیز با تشویق و تحریک عربستان برای خریدن موشک‌ها و جنگنده‌های "میگ 29" پس از اینکه آمریکا کمک‌های نظامی خود به مصر را به حالت تعلیق درآورد، به مسکو رفت.

گفته می‌شود که "ارتش محمد" احتمالا نیرو و یگان جنگی عربستان در سوریه بوده و برای مقابله با حوثی‌های شیعه یمن فعالیت خواهد کرد.

منابع نظامی در انگلیس نیز گزارش دادند که اعضای اولیه این ارتش 50 هزار تن است و احتمالا این تعداد به بیش از250 هزار تن افزایش یابد و مقر اصلی آن اردن است.

همچنین سربازان این ارتش از کشورهای مختلف عربی و اسلامی به ویژه اردن، یمن و سوریه خواهند بود و در مارس 2016 کاملا آماده خواهند بود.

احمد الجربا، رئیس مخالفان سوری و هم پیمان عربستان اولین کسی بود که این برنامه عربستان را فاش کرد.

وی در بیانیه‌ای در هشتم اوت سال جاری میلادی اعلام کرد که عربستان ارتشی برون مرزی در خارج از خاک سوریه تشیکل خواهد داد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    اینهم از هسته اصلی سپاه سفیانی ،که در حال تشکیل شدن است.
  • حجت ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    اهداف ارتش: 1. ایجاد بلوا و آشوب در افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، لیبی، لبنان، ... و اگه دستشان رسید ایران 2. سربریدن شیعیان به بهانه ارتداد. 3. شرکت همگانی در جهاد نکاح 4. ایجاد هرگونه شرارت و پلشتی بقیشم خودتون بگین
  • هادی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    لعنت خدا به آل سعود
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    احتمالا همان سپاه سفیانی است.
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    ملک عبدا... باید امیدوار باشه عمرش کفاف بده که بتونه این ارتش رو ببینه. انشاالله چنان از درون فتنه بیفته بجونتون که فرصت جنایت تو کشورهای دیگه رو پیدا نکنید
  • رضا ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    چه شکر خوردن ها!!!!
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    عربستان میخاد ارتش تشکیل بده و این آق داره خط سیاسی و تشکیلاتی میده!! ههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس