کد خبر 262253
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: در ماه رمضان نفس کشیدن، عبادت است، در طول سال هم اگر کسی برای مظلومیت سالار شهیدان آهی بکشد، مصداق«نفس المهموم لظلمنا تسبیح و همّه لنا عبادة» است.

به گزارش مشرق  به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق خود در جمع طلاب و روحانیون، با اشاره به اهمیت الگوگیری از اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: حضرت رسول(ص) فرمود: "قرآن و عترت همتای هم و میراث من هستند و هرگز از هم جدا نمی‌شوند و اگر به اینها تمسّک کنید، گمراه نمی‌شوید" بر این اساس همان‌طور که قرآن مصون از تحریف است زندگی اهل‌بیت(ع) نیز به همین شکل است و باید در تمامی لحظات زندگی از زندگی اهل‌بیت(ع) الگوگیری کرد.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: غدیر و عاشورا دو گوهر گرانقدر در جامعه هستند که باید تمامی جوانب این وقایع مورد بررسی قرار گیرد زیرا یکی از مبانی اصلی الگوگیری شیعه از این دو واقعه سرچشمه می‌گیرد.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در این حدیث نفس کشیدن انسان در ماه مبارک رمضان را عبادت می‌داند و کسی که نام مبارک ابی‌عبدالله و کربلا را  بر لب بیاورد، نیز در حال عبادت است.
 
وی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان  که ماه خداست نفس کشیدن، عبادت است؛ در طول سال هم اگر کسی برای مظلومیت سالار شهیدان آهی بکشد، مصداق «نفس المهموم لظلمنا تسبیح و همّه لنا عبادة» است.
 
آیت‌الله العظمی جوادی آملی با اشاره به تشابه ماه رمضان و ماه محرم اظهار کرد: علاوه بر تشابه بین ماه رمضان و ماه محرم تمامی آیات قران با عترت و سیره پیامبر و اهل‌بیت هماهنگ است و نتیجه همین هماهنگی است که گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) دارای ثواب بسیار است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه عاشورا میراث پیغمبر گرامی اسلام(ص) است افزود: عاشور یک امانتی است که باید به بررسی ابعاد مختلف آن پرداخت زیرا این واقعه همچون یک میراث جاویدان برای ما باقی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس