در پي طرح سوالات و ابهاماتي درباره هولوکاست ، مسوولان رژيم صهيونيستي تلاش هاي گسترده اي را براي اثبات واقعي بودن هولوکاست آغاز کرده اند ؛ از جمله موزه يادواره حادثه هولوکاست در تل آويو يک کانال فارسي زبان را در شبکه يوتيوب براي آموزش فارسي زبانان و ايراني

به گزارش مشرق ، عصر ايران به نقل از روزنامه " هاآرتص " نوشت : کليپ اصلي اين کانال فارسي زبان که بيش از 7 دقيقه است وقايع دوران جنگ دوم جهاني و اقدامات دولت نازي آلمان عليه يهوديان و مستندات 6 ميليون يهودي کشته شده به دست جوخه هاي مرگ هيتلري را روايت مي کند.

در کنار اين کليپ ، کليپ هاي تصويري ديگري نيز وجود دارد که بازماندگان واقعه هولوکاست و اردوگاه هاي مرگ آلمان نازي مشاهدات و تجربيات خود را از اين اردوگاه ها روايت مي کنند.
اين کليپ ها نيز با زير نويس فارسي در اين کانال قرار گرفته اند.

رييس موزه "يادواشم " در تل آويو در توجيه راه اندازي اين شبکه در يوتيوب گفت که اميدوار است که اين شبکه مستقل از سياست هاي منطقه اي بتواند روايتي تاريخي و درست از وقايع هولوکاست را به کاربران فارسي زبان ارايه دهد.

راه اندازي کانال فارسي زبان درشبکه يوتيوب ، ششمين زبان بين المللي موزه يادواشم در اين شبکه است و موزه يادواشم تا کنون در 5 زبان انگليسي ، عبري ، عربي ، روسي و اسپانيولي در شبکه يوتيوب فعال بوده است.
البته در اين فيلم به اين سوال مهم پاسخ داده نشده که اگر آلماني ها دست به جنايت بزرگي به نام کشتار يهوديان زدند ، چرا به جاي آلمان ، بايد مردم خاورميانه بخشي از منطقه خود را به اسکان يهوديان اروپايي و قربانيان هولوکاست ، اختصاص دهند؟

درباره تعداد کشته شده ها و يا انگيزه هاي هيتلر از صدور فرمان قتل عام يهوديان اختلاف نظر وجود دارد . عده اي بر اين گمانند که کشتار يهوديان صحت دارد اما رقم 6 ميليون اغراق آميز است و عده اي ديگر حتي پا را فراتر گذاشته و با انکار کشتار يهوديان معتقدند که هيتلر تحت تاثير القائات صهيونيست ها دستور نا امن کردن محيط اروپا براي يهوديان را صادر کرد تا صهيونيست ها با تبليغ ارض موعود و امن ، تمامي يهوديان مستقر در اروپا را در خاک فلسطين جمع کنند و دست به تشکيل دولت بزنند.

اما در مقابل اين نظريات عده ديگري از صاحب نظران با رد اين فرضيات مي گويند که هر گونه انکار هولوکاست ، مستلزم محاکمه افراد به اتهام داشتن حس همبستگي با نازي هاي نژاد پرست و دفاع از يک جنايت بشري است.

در بسياري از کشورهاي اروپايي و نيز در اسراييل انکار هولوکاست و رد موضوع نسل کشي يهوديان در جنگ دوم جهاني جرم محسوب شده و مجازات دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس