کد خبر 260757
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

گروه تحریک طالبان پاکستان پس از کشته شدن رهبرش در حملات پهپادی آمریکا اعلام کرد، "عصمت الله شاهین بیتانی" به عنوان رهبر موقت این گروه شبه نظامی در پاکستان انتخاب شده است. این در حالی است که پیشتر خبرهایی از انتخاب خان سعید الیاس سجنا به عنوان رهبر این گروه منتشر شده بود.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، پس از کشته شدن حکیم الله محسود، رهبر سابق طالبان پاکستان در حمله روز جمعه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پاکستان تنش‌های بسیاری در این کشور به وجود آمد و دولت پاکستان به شدت آمریکا را به دلیل این اقدام مورد مواخذه قرار داد.

دولت اسلام آباد اعلام کرده است که تمام جنبه‌های روابط خود را پس از این حمله واشنگتن مورد بازنگری قرار خواهد داد. به گفته وزیر کشور پاکستان این حمله قتل روند صلح بوده است.

نمایندگان دولت پاکستان قرار است با گروهی از اعضای تحریک طالبان پاکستان (TTP) دیدار کرده و در خصوص روند صلح گفت‌وگو کنند.

شهید الله شهید، سخنگوی اصلی این گروه شبه نظامی اعلام کرده است که هنوز جانشین دائمی به جای حکیم الله محسود تعیین نشده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان کرد: عصمت الله شاهین بیتانی، رئیس شورای عالی به عنوان رهبر موقت گروه تعیین شده است.

بیتانی رئیس شورای مرکزی است که به حکیم الله محسود نزدیک بود و به عنوان جانشین دائمی بالقوه از وی یاد می‌شود.

پیشتر نیز خبرهایی مبنی بر اینکه خان سعید الیاس سجنا به عنوان رهبر دائمی گروه تحریک طالبان پاکستان معرفی شدند منتشر شد.

سخنگوی این گروه شبه نظامی در پاکستان در ادامه هرگونه احتمال مذاکره با دولت پاکستان را رد کرد و گفت: مذاکرات دیگر ممکن نیست.

وی افزود: نتیجه مذاکرات با دولت پاکستان این بوده است که اسلام آباد جسد محسود را به ما داده است.

وی همچنین در خصوص انتخاب جانشین حکیم الله محسود گفت که ظرف روزهای آتی تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس