جانشین فرمانده سپاه محمدرسول‌الله از برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در ماه جاری خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سردار ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که در موسسه اوج برگزار شد، اظهار داشت: امروز نزدیک به 34 سال از آغاز حمله ناجوانمردانه عراق به ایران اسلامی و بیش از 24 سال از پایان دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه می‌گذرد و ما با دو نسل روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: نسلی که در دفاع مقدس حضور داشته و ایفای نقش کردند و جهاد و ایثار کرده و بخشی شهید، جانباز و بخش دیگری آزاده و رزمنده هستند و نسل حاضر که آن دوران را ندیده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) افزود: نسل حاضر از ما سوال می‌کنند که در آن دوران چه گذشته و گاهاً به ما می‌گویند که خاطره بگوییم و مشتاق به دانستن هستند، تشنگان امروز به دنبال یافتن حقایق دفاع مقدس‌ هستند و در فراتر از مرزها نیز مطالباتی وجود داد که باید به آن پاسخ داده شود.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه در عرصه کتاب امروز دنیا فرهنگ و تمدن کشورها را با میزان مطالعه آنها مورد سنجش قرار می‌دهد، گفت: ما صحنه جدیدی در دفاع مقدس یعنی در عرصه کتاب باز کردیم، چرا که کتاب برای همه اقشار و اعصار قابل استفاده است. امسال سپاه محمدرسول‌الله (ص) میزبان چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است و تلاش ما بر این است که این ماندگاری را سالانه ایجاد کنیم و در تمام سال ارتباط خود را با گروه‌های سنی مختلف برقرار کنیم.

وی با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه گفت: چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 6 تا 13 آبان‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) به میزبانی تمام ناشران کتاب دفاع مقدس برگزار خواهد شد. همچنین در نمایشگاه محیطی برای کودکان، نقد کتاب، خبرنگاران و سالن همایش تعبیه شده و از شخصیت‌های برجسته نظام، وزرای دولت و شخصیت‌های فرهنگی، هنری و هنرمندان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) در ادامه گفت: سپاه حضرت محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ موسسه‌ای به نام 27 بعثت دارد که این موسسه از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده و امسال برای نخستین بار با 18 جلد کتاب خاص دفاع مقدس از فرماندهان در این نمایشگاه شرکت کرده و از این کتابها رونمایی خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه 27 جلد کتاب با نام 27‌ در 27 (27 فرمانده از سپاه 27 محمدرسول‌الله تهران بزرگ) از سرداران شهید عرضه خواهد شد.

سردار ذوالقدر افزود: همچنین موسسه 27 بعثت 3 جلد از این کتابها به زبان انگلیسی، عربی و فارسی ترجمه و به کشورهای مختلف ارسال کرده است و استقبال صورت گرفته از این کتاب‌ها بیش از فروش داخلی بوده است. لذا تلاش این موسسه ترجمه کتابهای منتشره خود است. ضمن اینکه موسسه 27 بعثت به کار مستندسازی و تهیه فیلم نیز می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس