کد خبر 258186
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۰

در راه پله های موسسه بودیم که دیدیم آیت الله مصباح یزدی در حال بالا آمدن از پله ها است. ایشان قبل از انقلاب، استاد مصطفی بود و مصطفی هم به ایشان ارادت قلبی داشت.

به گزارش مشرق به نقل از جهان نیوز، مصطفی ردانی پور، در سال ۱۳۳۷ در اصفهان به دنبا آمد. او در ایام نوجوانی، تحصیلات کلاسیک را رها کرد و به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. شهید ردانی پور سال اول طلبگی را در حوزه علمیه اصفهان سپری کرد . پس از آن برای ادامه تحصیل و بهره‌مندی از محضر فضلا و بزرگان راهی شهر قم شد و در مدرسه حقانی به درس خود ادامه داد . مدرسه حقانی در آن زمان بنا به فرموده شهید بهشتی (ره)پذیرای طلابی بود که از جهت اخلاقی ایمانی و تلاش علمی نمونه بودند .پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه شهید ردانی پور با عضویت در شورای فرماندهی سپاه یاسوج فعالیتهای همه جانبه خود را آغاز کرد . مدتی بعد نیز برای مقابله با تحرکات ضدانقلاب در کردستان، راهی این منطقه شد.با شروع جنگ تحمیلی ، شهید ردانی پور به همراه عده‌ای از همرزمان خود از کردستان وارد جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان (سپاه منطقه ۲) که در نزدیکی آبادان جبهه دارخوین مستقر بودند شروع به فعالیت کرد . ایشان در کمتر از ۳سال سطوح فرماندهی رزمی را تا سطح قرارگاه طی کرد ، که این مهم ناشی از همت تلاش پشتکار و اخلاص در عمل این شهید عزیز بود. تاسیس لشگر ۱۴ امام حسین(ع) را باید نتیجه همراهی و تلاش های ردانی پور و شهید حسین خرازی دانست . ججت الاسلام مصطفی ردانی پور، سرانجام در ۱۵ مرداد ۱۳۶۲، در جریان عملیات والفجر۲ شربت شهادت نوشید.

آن چه خواهید خواند، خاطره ای است از آن شهید عزیز:

بعد از یکی از عملیات ها، آقا مصطفی خبر داد که برای زیارت حضرت معصومه(س) و دیدار با علما عازم قم هستیم. به همراه جمع دیگری از فرماندهان جنگ، به قم رفتیم و روز اول پس از زیارت حرم، در جلسه درس اخلاق استاد مظاهری حاضر شدیم. بعد از آن با مصطفی به موسسه " در راه حق" رفتیم. مصطفی آن جا کاری داشت. در راه پله های موسسه بودیم که دیدیم آیت الله مصباح یزدی در حال بالا آمدن از پله ها است. ایشان قبل از انقلاب، استاد مصطفی بود و مصطفی هم به ایشان ارادت قلبی داشت. به محض این که مصطفی به استادش دست داد، آیت الله مصباح خم شد دست مصطفی را بوسید. مصطفی تکانی خورد و رنگش از شرم سفید شد. آیت الله این قدر سریع این کار را کرد که مصطفی نتوانست هیچ واکنشی نشان بدهد و خشکش زد. بعد از آن مصافحه شد و خدمت استادش عرض ادب نمود. آیت الله مصباح دست شاگردی را بوسید که درس و بحث را رها کرده و به میادین جهاد رفته بود. این عمل آیت الله معنای زیادی داشت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بهار ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    چقدر خوب که این خاطره ی قشنگو آوردید منم کم کم داشتم تحت تاثیر کسایی قرار میگرفتم که میگن " چرا آیت الله مصباح سابقه ی جبهه ندارن!"
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    غلام حضرت آنم که جز خدا تعلقش نیست.فاعتبرو یا اولوالابصار
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    الان بهت ثابت شده آیت الله به جبهه رفته؟؟
  • اکبر اقا ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    بهار جان در این خاطره کسی نگفت که ایشان سابقه جبهه داره موسسه در راه حق قمه عزیزم بله
  • مغرب ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    عشق است، علامه مصباح.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    به نظرم اینها داستان سازی است و گرنه چرا آقازاده های ایشان هرگز به جبهه نرفتند؟!
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    بهار خانم جبهه همیشه اصلحه بدست گرفتن نیست هرچند ایشان هم به جبهه ها سر کشی داشته اند ولی بروید مصاحبه ها و مناظرات ایشان در آن زمان را مطالعه کنید که حتی برخی از آنها در صدا و سیما پخش شده ایشان جبهه علمی را خدمت میکردند کما اینکه بسیاری از علما چنین بودند
  • عادل ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    فقط به جبهه هم نیست. شمر جانباز صفین بود....
  • 0313 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    خواهر خوبم بهار هیچ وقت تحت تاثیر جو سازیها قرار نگیرید علما اکثرا بعنوان رزمنده جبهه نرفتند فقط برای سرکشی و تزریق روحیه معنوی از جبهه ها سر کشی میکزدن که علامه مصباح هم اینچنین بود ضمن اینکه مصباح مدال افتخار حمایت ولایت را بر پیشانی دارند واین ممکن نیست مگر به اینکه حضرت اقا از ایشان شناخت کافی دارند مضاف بر همه اینها با علی در بدر بودن شرط نیست -ای برادر نهروان در پیش روست خیلی ها هم که جنگ بودن الان از شعا ر مرگ بر امریکا نگرانند
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • عبدالعباس ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    این یک حرف ناشی از سطح فکری پائین است. اولا هیچکدام از علمایی که "سابقه ی جبهه" دارند در عملیات و ... نبوده اند (ونمیتوانستند باشند، بدلیل کهولت سن و ...) ثانیا در مظلومیت عقبه ی استراتژیک نظام (علامه مصباح) همین بس که برخی او را خشونت طلب ! تئوریسین ترور!! و ... می نامند و برخی دیگر عافیت طلب ! بی رابطه با انقلاب و و دفاع مقدس !! و... و این نیست جز از تواضع و اخلاص بالایشان. ثالثا فکر و انگیزه ای که عموم جوانان و خصوصا طلاب را به شوق جبهه رفتن وامیداشت در قم و توسط امثال ایشان تولید و ترویج میشد و میشود. رابعا جهت رعایت تقو ابتدا نسبت به اصل عدم حضور ایشان و فرزندانشان در جبهه تحقیق کنید بعد مطالب اینچنینی را نقل کنید.
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    درودخدابرآيت الله مصباح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس