رئيس سازمان بسيج سازندگي گفت: در حال حاضر اعتبار سالانه براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي اين سازمان بيش از 200 ميليارد ريال است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، مجيد خراساني امروز در حاشيه کارگاه آموزشي تخصصي مسئولان و مديران سازمان بسيج سازندگي سراسر کشور اظهار داشت: اين اعتبارات در بخش‌هاي مهمي که عمدتا به مديريت مباحث فرهنگ‌سازي براي جوانان در صحنه‌هاي کار و تلاش هزينه مي‌شود، اختصاص پيدا مي‌کند.
رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور با بيان اينکه سالانه بيش از 11 هزار مدرسه در کشور در اختيار اين کار قرار مي‌گيرد، ادامه داد: بحث کمک به عمران و آباداني کشور با اولويت مناطق محروم صورت مي‌گيرد.
خراساني تصريح کرد: در اين زمينه در بحث فرهنگ‌سازي فعاليت‌هاي جهادي حدود 30 ميليون نفر روز در حوزه‌هاي مختلف سازندگي بايد کار شود.
وي درصد تحقق اين امر تاکنون را از ابتداي امسال افزون بر 25 ميليون نفر روز کار دانست و ادامه داد: تا پايان سال نيز اين ميزان تکميل مي‌شود.
خراساني افزود: اين درصد کارکرد در سال آينده به بيش از 40 ميليون نفر در روز افزايش مي‌يابد.
وي به بخش عمراني بسيج سازندگي اشاره کرد و افزود: در عرصه‌هاي مختلف عمراني اعم از پروژه‌هاي آب‌رساني، پل‌سازي، راه‌هاي روستايي، ساختمان‌هاي عام المنفعه کوچک، خانه‌هاي بهداشت و مدارس در سال‌جاري نسبت به سال گذشته پنج برابر رشد حاصل شده است.
رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور تاکيد کرد: در اين زمينه نيز سالانه بالغ بر يک‌هزار ميليارد ريال اختصاص داده شده است.
وي با اشاره به حضور اقشار مختلف جوانان و دانشجويان و طلبه‌ها در اردوهاي جهادي اظهار داشت: اين افراد بدون مزد و اجري با عمق معنويت و گذشت در اين اردوها شرکت مي‌کنند.
خراساني با بيان اينکه امسال بيش از 100هزار اردوي جهادي در دانشگاه‌هاي کشور برگزار شده است، گفت: در محرم و صفر امسال هم بسياري از طلاب در کنار فعاليت‌هاي تبليغي خود در روستاهاي کشور علاقه‌مندي خود را نسبت به شرکت در کارهاي عام‌المنفعه نشان دادند.
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در اين زمينه افزود: بنا به فرمايشات ايشان در 31 شهريور ما امسال با جهادگران کشور، نهادينه‌کردن کار و تلاش در بين جوانان جزو مهم‌ترين کارهاي اين سازمان اعلام شده است.
رئيس سازمان بسيج سازندگي کشور تاکيد کرد: همچنين ايشان امور جهادي را کاري بسيار خوب به‌منظور تقويت معنويت در جوانان اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس