این روزها می توان شاهد رقابت عجیب ستارگان فوتبال در خرید ویلاها و منازل مجلل بود که نگاه ها را به خود معطوف کرده است و این نکته که سرانجام پول های این رشته چه می شود.

گروه ورزشی مشرق، لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی تیم بارسلونای اسپانیا برای اقامت دائم خود در کاتالونیا به پنت هاوسی نقل مکان خواهد کرد که به زودی با یک طراحی منحصر به فرد در حومه شهر احداث خواهد شد. در طراحی نمادین منزل جدید لیونل مسی که دِگاریدو، معمار سرشناس اسپانیایی آن را به شکل زمین فوتبال در آورده، سردر منزل کاپیتان تیم ملی آرژانتین به شکل عدد یک و ساختمان خانه مدور و به شکل عدد صفر است تا در کنار هم عدد 10، شماره پیراهن لیونل مسی در بارسا و تیم ملی آرژانتین را تشکیل دهند. قیمت این عمارت مجلل و منحصر به فرد حدود 35 میلیون یورو برآورد شده. با این برآورد قیمت مسی در آینده‌ای نزدیک صاحب گرانقیمت‌ترین خانه مسکونی در بین ستارگان دنیای فوتبال خواهد شد.

این گزارش نگاهی به منازل مجلل ستارگان فوتبال جهان دارد؛ کسانی که بخش عمده ای از پول این رشته به جیبشان سرازیر می شود. این خانه ها و ویلاها ترسیمی از سرانجام گردش های مالی در فوتبال است

کاکا (مادرید)
ساخت یک ویلای مجلل در پایتخت اسپانیا یکي از اولین اقدامات ریکاردو کاکا پس از پیوستن به رئال در سال 2009 بود. ساخت این ویلای مجلل در آن سال 2 میلیون یورو هزینه داشت. کاکا که به تازگی به میلان بازگشته، روی این ویلای 16 خوابه ، 6 میلیون یورو قیمت گذاشته است.



آندرس اینیستا (بارسلون)
ساخت ویلای آندرس اینیستا در سال 2005 به اتمام رسید. این عمارت شامل 12 اتاق، 5 حمام، یک استخر 4 فصل و یک آمفی تئاتر 50 نفره است. خانه اینسیتا به عنوان یکی از گرانقیمت ترین خانه های بارسلون شناخته می شود. در آخرین قیمت گذاری مبلغی حدود 6.4 میلیون یورو برای آن برآورد شده است.

 ماریو بالوتلی (منچستر)
ستاره سابق سیتی علاوه بر جنجال های خود، یک یادگار دیگر هم در شهر منچستر به جا گذاشته است. بعد از جدایی از من سیتی، این بازیکن هنوز موفق به فروش عمارت مجلل خود نشده است. شاید یکی از دلایل عدم موفقیتش قیمت بالای این منزل بزرگ است. بالوتلی روی این عمارت بزرگ 8.5 میلیون یورو قیمت گذاشته است. یک استخر بزرگ سر پوشیده، سالن ورزشی، سینما و زمین گلف، از ویژگی های منحصر به فرد این خانه است.

 کریس رونالدو (منچستر)
خانه مجلل و زیبای کریس رونالدو در شهر منچستر هنوز هم یادآور روزهای درخشان این ستاره پرتغالی در ترکیب شیاطین سرخ است. این ویلای مجلل که در سال 2006 ساخته شده، 10 میلیون یورور ارزش دارد. از زمان رفتن رونالدو از منچستر همچنان خالی از سکنه است. این ویلای 14 خوابه که 1470 متر زیربنا دارد، شامل لوکس ترین امکانات رفاهی است.

 فرانک لمپارد (لندن)
 عمارت لمپارد یکی از 2 عمارت رویایی و منحصر به فرد شهر لندن است. این عمارت در زمینی به مساحت 19500 متر مربع  ساخته شده است. دکوراسیون داخلی ویژه با استفاده از بهترین و گرانقیمت ترین مبلمان، 2 استخر بزرگ، دوازده سرویس بهداشتی، یک زمین تنیس، سینما، دریاچه مصنوعی و یک مسیر اختصاصی برای عبور و مرورو از جمله امکاناتی هستند که این عمارت را به یک رویای دست نیافتنی تبدیل کرده است؛ رویایی که برای رسیدن به آن باید 10.4 میلیون یورو هزینه کرد!

 جان تری (لندن)
به گزارش مشرق، جان تری، دیگر بازیکن چلسی به لطف دریافت دستمزدهای هنگفت از رومان آبراموویج توانست در سال 2006 صاحب یکی از مجلل ترین عمارت های لندن شود. یک سینما با 50 صندلی، یک آکواریوم بزرگ، 12 اتاق خواب، استخر 400 متری و سالن ورزشی مجهز تنها بخشی از امکانات رفاهی این عمارت 11 میلیون یورویی را تشکیل می دهند.

 دیدیه دروگبا (استانبول)
دروگبا زمانی که در لندن زندگی می کرد با خرید یک خانه بزرگ و زیبا خبرساز شد. حالا او در ترکیه هم صاحب یکی از زیباترین و مجلل ترین عمارت های قاره سبز است. قبل از دروگبا، در این عمارت بزرگ که شهرت آن در استانبول زبانزد خاص و عام است، یکی از ثروتمندترین تجار ترکیه ای اقامت داشته. دروگبا برای خرید این ویلای مجلل 15.7 میلیون یورو هزینه کرده است.



 وین رونی (منچستر)

در بهترین و دنج ترین منطقه اعیان نشین منچستر و در نزدیکی خانه فن پرسی و ریو فردیناند، یک خانه بزرگ یا بهتر است بگوییم یک کاخ زیبا خودنمایی می کند. صاحب این کاخ زیبا کسی نیست جز وین رونی، مهاجم خبرساز شیاطین سرخ. رونی بعد از خرید این خانه در سال ۲۰۰۴ چیزی حدود ۴ میلیون پوند هم برای آن هزینه کرد. این قصر استثنایی که شانزده اتاق خواب دارد، امکاناتی نظیر سالن سینما، سالن بدنسازی و راه پله اشرافی مارپیچ را در خود جای داده است. رونی تنها روی باغچه خانه اش رقمی در حدود ۵۰ هزار پوند هزینه کرده است. قسمت غربی این خانه یک استخر سرپوشیده دارد که رختکن و جکوزی نیز در کنار آن تعبیه شده است. قیمت این کاخ مجلل 27 میلون یورو برآورد شده است.

دیوید بکام (منچستر)
زمانی که دیوید و ویکتوریا تصمیم گرفتند از انگلستان دل کنده و راهی ایالات متحده شوند، کاخ باشکوه بکینگهام را ترک گقتند. این کاخ 17 هکتاری دارای استودیو ضبط موسیقی، باشگاه بدنسازی و اتاق مخصوص بیلیارد به همراه 11 اتاق خواب است. کاخ بکینگهام حدود 29 میلیون یورو قیمت گذاری شده است.

 لیونل مسی (بارسلون)
هر چند که مسی در حال حاضر در عمارت 14 میليون یورویی خود اقامت دارد؛ اما بعد از اتمام پروژه ساخت خانه جدیدش، از تمام فوتبالیست های بزرگ دنیا در این زمینه هم سبقت می گیرد و صاحب گرانقیمت ترین خانه مسکونی در بین ستارگان دنیای توپ گرد خواهد شد. خانه‌ای که بعد از ساخت 35 میلیون یورو ارزش خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    واقعا جایه تاسفه، این پولا کجا خرج میشه
  • شاهین ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    ایرانی جماعت همیشه مبتکر کارهای بزرگ و خلاقانه بوده است، اگر فوتبالیستهای ارزشی ما کمر همت میبستند و یک اتحادیه بین المللی خیریه تاسیس میکردند شاید خیلی از ایتام و سرطانیها و بی بضاعتها از آن فیض میبردند.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    خونه مسی پنت هاوس نیست ویلایی است.
  • علیزاده ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    ببینیم خانه ی اخرتشون چند می ارزه؟
  • امید ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    حکمت 132 کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین : ان لله ملکا ینادی فی کل یوم :لدوا للموت واجمعو للفناء وابنوا للخراب خداوند فرشته ای دارد که هر روز (انسانها را ) صدا میکند(با تمسخر!) که : بزایید برای مرگ (کنایه از اینکه پایان هر تولدی مرگ است و هیچ کس عمر جاویدان ندارد) جمع کنید که نابود خواهد شد!(چون عمر جاویدان ندارد پس هرچه جمع کند از دستش رفته ) و بسازید برای خراب شدن! (هیچ عمارتی ماندگار نیست حتی اگر کوه را بتراشد و برای خودش خانه کند) این جمله ی مرتضی علی همیشه آویزه گوشم است و آنقدر زنده است که گویا هر روز در گوشم خوانده میشود.
  • mohamad ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    اگر قراره مسی ت این جور خونه ها زندگی کنه هیچ مشکلی نداره
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    خود فوتبال چه نقش مفید و مثبت هوده ای دارد مثلا کدام نیاز از نیازهای انسان را رفع می کند پس اگر این هزینه در مزارع و صنایع و دانش انجام می شد کدام مشکل را نمی شود با این پول ها حل کردمتاسفانه در آخرالزمان کارهای عبث و بیهوده رونق می گیرد - متاسفانه جرئت تقبیه امور بیهوده مثل فوتبال نیز از صاحبان خرد و اندیشه گرفته شده و کسی جرئت طرح چرائی آن را نیز ندارد ؟
  • حسین ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    چرا از ایرانیها خبری نیست ؟!
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    اینا کی سیر میشن از خونه خریدن ؟
  • مجتبی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    این طفلیا تو این جاهی درندشت زندگی کردن چجوری قبرو می خوان تحمل کنن!!!!
  • احمد ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    نوش جونشون از پول بیت المال مردمشون نیست که! از پول سرمایه دارانی هست که از سرمایه خودشون براشون هزینه کردن.برخلاف ایران که فوتبالیست ها، بازیگرا و تقریبا هرکی به پول و پله ای میرسه از بیت المال و حق من نوعی جوان 26 ساله فوق لیسانس بیکار هست! تازه جالبترشم اینه که نق نقو ترین و حق نشناس ترین قشر جامعه هم همینا هستن و کمترین وقعی به ارزش های انقلاب و نظام ندارن و خیلیاشون پاشونو میزارن اون ور آب شروع به لجن پراکنی به ملت میکنن/. حداقل من که راضی نیستم!شما راضی هستید!؟
  • کهنعلی ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    شاهین جون اینا هیچکومشون ایرونی نیسن یادت باشه الگوشون هم شاید بعضی خودومونیا باشن
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    رفیق این کارها رو قبلا خارجی ها کرده ند. ما تو همه چی عقبیم. تو همه چی.
  • حسن ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    با سلام ولی فکر کنم فوتبالیست های ما باید برن از اونا یاد بگیرن!!! آخه اونها با اونهمه درآمدی که دارن خونه ای که می خرن نهایتا 20 ملیارد تومن ماست. الان خونواده ها از یه بچه دانشجو با خرجی صد هزارتومنی تو ایران انتظار داشتن خونه 200 ملیونی و ماشین 30 ملیونی دارن. واقعا اونا خیلی قانع هستند. ما باید بریم از اونا یاد بگیریم!!!!! تازه اگه برید یه گزارش از خونه های متوسط (ببخشیدا) بچه های فوتبالیست خودمون هم بگیرید اگه بیشتر نباشه فکر نکنم کمتر باشه!!!!! به حساب جامعه اسلامی هستیم و باید قناعت کنیم!!!!!
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    مشرق جون از ایرانی هاش بگو
  • حسن ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    اگه اونا این پولهای هنگفت را میگیرن به نظر من لیاقتش را دارن به خاطر اینکه باشگاه هاشون خصوصیه وخود باشگاه هم داره از طریق این بازیکنها پول در میارن اما یه سری تو ایرا ن بزنیم تمام پولی که بازیکنان فوتبال میگیرن از جیب بیت المال دار خرج میشه یعنی از جیب من وشما که اکثر فوتبالیستهای کشورمون پنجاه میلیون هم ارزش ندارن .میبینید که کیفیت فوتبال ما روز به روز داره پائین میاد .امیدوارم کل این فوتبال را به بخش خصوصی بدن که مال بیت المال را دارن این طور حیف ومیل میکنن
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    0 0
    نه ميخواستي مسکن مهر ثبت نام کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس