کد خبر 257970
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶

سرپرست دانشگاه آزاد گفت: یک ماه و نیم فرصت خواستیم تا وضع موجود آموزشی، پژوهشی، مالی، اداری و عمرانی دانشگاه را بررسی کرده و گزارش نهایی را به هیئت امنا و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم تقدیر از فارغ‌التحصیلان دوره اول و دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد، هیئت امنا سه ماه فرصت دارد تا گزینه خود را برای مدیریت این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند ولی در حال حاضر ما منتظر جمع‌آوری اطلاعات وضع موجود در دانشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه گزینه قطعی هیئت امنا برای معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: یک ماه و نیم فرصت خواستیم تا وضع موجود آموزشی، پژوهشی، مالی، اداری، عمرانی دانشگاه را بررسی کرده و گزارش نهایی را به هیئت امنا و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.

میرزاده اضافه کرد: البته هنوز وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش نیز مشخص نشده زیرا آنها نیز باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی رای خود را اعلام کنند بنابراین هیچ تاخیری در معرفی گزینه هیئت امنای دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی نبوده است و هنوز در فرصت قانونی مصوب شورای عالی هستیم و گزارش کامل را تا دو هفته آینده ارائه می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد همچنین در رابطه با چگونگی تنوع بخشی درآمدزایی‌ها در این دانشگاه گفت: شورای اقتصاد دانش‌بنیان با هدف فراهم کردن امکانات برای فارغ‌التحصیلان از طریقی به جز شهریه تشکیل شده است تا پروژه‌های محققان را تجاری‌سازی کند.

میرزاده افزود: به همین منظور ساختاری متشکل از 4 کمیته تخصصی تشکیل دادیم و برای تنوع بخشی در درآمدها نیز از منابع درآمدی دانشگاه آزاد در تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده نمی‌کنیم بلکه سازوکارهای دیگری را تدوین می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس