کد خبر 257410
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

ببینید زمانی که من در بیمارستان سینا در حال اغما بودم، دستگاه‌های امنیتی رسمی کشور اعلام کردند که گروه ترور من دستگیر شده‌اند و به این امر اعتراف نیز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بخشهایی از مصاحبه سعید حجاریان با روزنامه اعتماد را می خوانید:

درباره ترور شما پس از ۱۴ سال، مجددا جریان تبلیغاتی از سوی اصولگرایان ایجاد شده که این ترور را به اصلاح‌طلبان نسبت داده‌اند، کجای این ترور به اصلاح‌طلبان مربوط است؟ آمریت، عاملیت، طراحی یا پشتیبانی؟ اصولا خود شما درباره ترور به چه نتیجه‌یی رسیدید؟

من در سال‌های پس از آن اتفاق بنا نداشته‌ام به این موضوع وارد شوم و درباره آن بحثی داشته باشم. اکنون نیز بنا ندارم اما چون اخیرا دوباره در این ارتباط ادعاهایی مطرح شده در همان حد به این موضوع می‌پردازم. ببینید زمانی که من در بیمارستان سینا در حال اغما بودم، دستگاه‌های امنیتی رسمی کشور اعلام کردند که گروه ترور من دستگیر شده‌اند و به این امر اعتراف نیز کرده‌اند. حال اینکه آیا واقعا کار اینها بوده یا نه، به دستگاه‌های امنیتی و خودشان مربوط است اما چون اقرار کردند و «اقرار العقلا علی انفسهم جایز»، این اقرار می‌تواند بینه‌یی باشد بر اینکه ترور کار خود آنها بوده است.

هویت این گروه چه بود؟

این گروه که یک تیم ۱۲- ۱۰ نفره بودند در واقع می‌توان آنها را باند نامید. این باند متعلق به جایی به نام دخمه بود. موضع سیاسی اهالی دخمه نیز که جایی در شهرری است از قدیم معلوم بوده است. فرمانده وقت سپاه، سردار صفوی هم در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که ضارب بسیجی بوده است.

پس اصلاح‌طلب نبودند و باز اقدامات مشابهی را هم تکرار کردند؟

همین تیم در سال ۱۳۸۲ به خوابگاه دانشجویان در خیابان طرشت حمله کردند و این‌بار با شکایت نیروی انتظامی در زمان قالیباف دستگیر و محاکمه شدند. نکته جالب در آن محاکمه این بود که در کیفرخواست عامل ترور، اعلام شد وی فاقد سوء پیشینه کیفری است یعنی ترور من برایش به عنوان سوءپیشینه حساب نشده بود.

اعضای این دخمه قبل از ترور من هم چند نفر را در شهر ری ترور کرده بودند. در سال ۱۳۸۸ شایعه کرده بودند که عامل ترور در ستاد مهندس موسوی فعال بوده که از نظر من این امر بعید است یا گفتند پدرش اصلاح‌طلب بوده است.

بعد از گذشت ۱۴ سال از این اتفاق، چه دست‌هایی واقعا پشت این خشونت‌خواهی سازمان یافته بود؟

یک بار می‌گویند منافقان بودند، یک بار می‌گویند اصلاح‌طلبان، یک بار می‌گویند اسراییل، بالاخره بیایند بررسی کنند و به مردم بگویند چه کسی و با دستور چه کسی و برای چه ترور کرد؟ما می‌گوییم چرا اینها را شفاف نمی‌کنید؟ همیشه می‌گویند گفته شد، چرا نمی‌آیند یک بار علنی و شفاف بگویند؟ کیهان کتابی در تیراژ بالا چاپ کرد و توسط وزارت ارشاد درمدارس بطور رایگان توزیع شد که نویسنده آن مدعی شده من خودم، خودم را ترور کردم. چطوری من این کار را کردم؟ بهتر است عوامل ترور را بیاورند و بگویند چطور ترور کردند؟ چه کسی دستور داد؟ چه کسی اجرا کرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • الف ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خب شکایت کن. روزنامه و سایت و رسانه طرفدار هم که دارید الحمدلله!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس