کد خبر 256974
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

آقاي هاشمي! آن روزي که در خصوص موضوع درگير شدن با ناوهاي آمريکايي خدمت امام رسيديد را به خاطر داريد؟ از آن روز ناگفته‌هایي به يادتان مانده؟ آيا يادتان هست که امام فرمودند اگر نظر من را بخواهيد حتي با آرپي‌جي هم که شده با ناوگان آمريکا مقابله خواهم کرد....

به گزارش مشرق، پایگاه خبری انصارحزب الله در یادداشتی با عنوان" همه ناگفته های هاشمی" به نقد برخی رویکردها و عملکردهای هاشمی رفسنجانی پرداخته که از نظر می گذرانید:

1- خيلي‌ها معتقدند هاشمي رفسنجاني استاد سياست است! مخصوصا آن وقتها که پاي خطر در ميان باشد! مثلا آن زماني که «مهاجراني» را روي مين «مذاکره مستقيم» فرستاد و خود در کنار به تماشا ايستاد تا حساسيت جامعه نسبت به حذف «مرگ بر آمريکا» را بسنجد!

«مهاجراني» که مرگ بر آمريکا را «بازي با يخ» خوانده بود، سنگ روي يخ شد و هاشمي به روي خودش هم نياورد و جامعه هم پيگيري نکرد که آيا مهاجراني سر خود مرتکب «مذاکره مستقيم» شده يا بااشاره يک مافوق، چشم‌بسته، پا در ميدان مين گذاشته است!

يا مثل اين روزها که مسئول سايتش را فدا کرد تا به جاي «حضرت آيت‌الله» آماج واکنش‌هاي خشم‌آلود دشمنان آمريکا و استکبار شود! اين بار هم هاشمي توپ طرح بحث توقف شعار «مرگ بر آمريکا» را به زمين کارمند بي‌دفاعش انداخت و حق به جانب خود را از اين ماجرا مبرا کرد! درست مثل مدتي پيش که خود را از سخناني که در باب سوريه گفته بود، مبرا کرد!

۲- جناب هاشمي رفسنجاني بخشي از تاريخ معاصر کشور ماست! نيم قرن سابقه فعاليت سياسي ايشان را به جزئي لاينفک از تاريخ ما تبديل کرده و چه خوب و لازم است که ايشان ناگفته‌هاي بيشتري از ديده‌ها و شنيده‌هاي خود بازگو کنند! شنيدن اين ناگفته‌ها حق مسلّم نسل امروز و آيندگان است!

آقاي هاشمي بايد بگويند چه کسي در ماجراي «مک فارلين» خيال مذاکره با آمريکايي‌ها را داشت؟ آيا مک فارلين و اليور نورث همين جور سر خود و خودجوش به تهران آمدند؟ مگر ممکن است اين افراد در اين سطح بدون دعوت به ايران سفر کنند؟ آن هم در سال ۱۳۶۵؟ آيا جناب هاشمي به ياد مي‌آورند که امام پس از اطلاع از اين ماجرا با قاطعيت هرگونه مذاکره را ممنوع و مک‌فارلين (و طرف ايراني‌اش) را دست خالي و حسرت به دل روانه آينده کردند؟

۳- خيلي خوب (و حتي لازم است) که جناب هاشمي بازگو کنند چرا در جلسه قرارگاه خاتم‌الانبياء (که پس از عمليات کربلاي ۴ با حضور ايشان تشکيل شده بود) شهيد خرازي و ساير فرماندهان لشکرها و يگانهاي عملياتي سپاه به ايشان «نه» گفتند؟! چرا زير بار طرح ايشان نرفتند تا کار به عصبانيت و قهر آقاي هاشمي کشيد؟ اصلا ماجرا چه بود که آقاي هاشمي پس از آن جلسه به محسن رضايي گفتند يا بچه‌هاي سپاه حرف مرا قبول کنند يا من براي پذيرش قطعنامه ۵۹۸ اقدام خواهم کرد؟!

ماجراي «جنگ جنگ تا يک پيروزي» چه بود؟ اين شعار را چه کسي مطرح کرده بود؟ در اين زمان نظر حضرت امام(ره) چه بود؟ «جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم» و يا «جنگ جنگ تا يک پيروزي»؟!

۴- آقاي هاشمي! از اينکه با صراحت (و البته با تاخير) از مخالفت خود با شعار مرگ بر آمريکا سخن گفته‌ايد متشکريم و چه کسي است که نداند شما هيچ وقت دل خوشي از اين شعار نداشته‌ايد! بهترين دليلش هم آن است که در اوج کينه‌ورزي‌هاي آمريکا عليه ملت ايران پيشنهاد توقف شعار «مرگ بر آمريکا» را مطرح کرده‌ايد!

جناب هاشمي! آن روزهايي که تفنگداران دريايي غول‌پيکر آمريکا ميخ هاي ده سانتي در نخاع «نادر مهدوي» و ياران مجروح و اسيرش فرو مي‌کردند، آن روزهايي که سکوهاي نفتي سلمان و.. هدف ناوگان متجاوز آمريکا شد و تا مرز ذوب شدن در آتش سوختند، آن زماني که جسم و جان بهترين فرزندان حضرت امام با سيانور و خردل و تابون و سارين اهدايي آمريکا به رژيم بعثي صدام سوخت و چشماني نابينا و ريه‌هايي سوخته و پوستي تاول‌زده برايشان باقي ‌گذاشت!دقيقا در همان روزها بود که شما خواستار توقف «مرگ بر آمريکا» شديد!

۵- آقاي هاشمي! آن روزي که در خصوص موضوع درگير شدن با ناوهاي آمريکايي خدمت امام رسيديد را به خاطر داريد؟ از آن روز ناگفته‌هایي به يادتان مانده؟ آيا يادتان هست که امام فرمودند اگر نظر من را بخواهيد حتي با آرپي‌جي هم که شده با ناوگان آمريکا مقابله خواهم کرد و اجازه ورود ناوگان نظامي آمريکا به خليج فارس را نخواهم داد؟ آن روز شما موافق نظر ايشان بوديد يا مخالف؟

۶- آيا از ميزان دشمني حضرت امام با آمريکا ناگفته‌هايي در ذهنتان باقي مانده؟ آيا انصاف است که ناگفته‌ها را گزينشي بازگو کنيد؟ مگر شما مالک اين ناگفته‌هاييد؟ آيا از سالها همنشيني با امام فقط موافقت ايشان با حذف «مرگ بر آمريکا» در خاطر شما باقي مانده؟

۷- چرا تاکنون درباره دفعاتي که امام با قاطعيت جلوي نظرات اشتباه شما ايستادند، ناگفته‌اي مطرح نکرده‌ايد؟! آيا حضرت امام فقط يک بار اشک شما را درآوردند؟(آن طور که خود اشاره کرده‌ايد!)

۸- عالم و آدم مي‌دانند که حضرت امام آمريکا را شيطان بزرگ و مصداق درجه يک استکبار جهاني مي‌دانستند و رسالت انقلاب و نظام اسلامي را مقابله تمام‌عيار با اين جرثومه فساد و تباهي عنوان مي‌کردند! واقعا ميان شما و حضرت امام چه سنخيت و قرابت فکري وجود دارد که براي کسب مشروعيت از ايشان مايه مي‌گذاريد و به شاگردي و همنشيني ايشان متوسل مي‌شويد؟

شما به عنوان يک فعال سياسي باسابقه و يک عالم حق اظهارنظر در خصوص رابطه و مذاکره با آمريکا را داريد! کسي هم نمي‌تواند مانع اظهارنظر شما شود و کسي هم به اين دليل حق اهانت به شما را ندارد! اما چرا براي بيان آراي خودتان از امامي خرج مي‌کنيد که «مرگ بر آمريکا» را به جهانيان آموخت و فتح لانه جاسوسي آمريکا را بزرگتر از انقلاب دانست؟ راستي اظهارنظر صريح و شفاف چقدر شجاعت مي‌خواهد که شما از آن طفره مي‌رويد و کاسه و کوزه‌ها را سر ديگران مي‌شکنيد؟ (روزي سر مهاجراني و روزي سر مسئول سايتتان و...)

۹- آيا يادتان هست حضرت امام فرمودند (و بارها فرمودند) که مبارزه با رفاه‌طلبي سازگار نيست و آنها که اهل رفاه‌طلبي‌اند الفباي مبارزه را نمي‌دانند و هيچ‌گاه همراه مسير انقلاب نخواهند بود و...!؟ آيا مواضع شما ثمره رفاه‌طلبي نيست؟ البته مي‌دانيم که زندگي مرفه شما (البته اگر تواضع نکنيد و زندگي خود را متوسط به پايين نخوانيد) متعلق به پس از انقلاب نيست!

*مي‌دانيم آن روزها که «رجايي‌» و «رجايي‌ها» در کميته مشترک تا سرحد مرگ شلاق مي‌خوردند شما مشغول ثبت شرکت ساختماني در اداره ثبت بوديد و قيمت زمين‌هاي قم را مظنه مي‌کرديد! خبر داريم آن روزهايي که پيروان مبارز حضرت امام (امثال خانم دباغ، طاهره سجادي، آقاي غيوران و عزت‌شاهي و...) «آپولوي» جلادان ساواک را تجربه مي‌کردند شما با اهل و عيال در بلژيک و فرانسه و...مشغول تفرّج و گشت و گذار بوديد و مي‌دانيم و مي‌دانيد که اگر طاهره سجادي لب از لب مي‌گشود و نام شما را به زبان مي‌آورد شما به جاي مسافرت اروپا بايد سوار آپولوي کميته مشترک مي‌شديد؟! يعني رفاه‌طلبي اين‌گونه و اين قدر با مبارزه در مسير احقاق حق و ابطال باطل در تضاد است؟!

۱۰- حضرت آيت‌الله! حتما از مواضع صبيه مکرمه (فائزه خانم) در خصوص زندانيان بهايي مطلعيد! آيا با نظرات ايشان در اين خصوص موافقيد؟ اگر مخالف اين مواضع هستيد، آيا اين مخالفت هم جزء ناگفته‌هايي است که تا ابد ناگفته باقي خواهد ماند؟

۱۱-خدا خواست تا در اين روزها ديدگاه‌هاي شما در خصوص «آمريکا» مطرح شود! تا در پاسخ نظرات شما، طوفاني‌ترين مواضع حضرت امام درباره آمريکا از صدا و سيما پخش شود ( که مدتها بود اين مواضع از ياد صدا و سيما رفته بود!) و همگان به ياد بياورند که امامشان درباره شيطان بزرگ چه فرموده بود!

جناب هاشمي! شما ناخواسته باني خير شديد! اما يادتان باشد که شعار «مرگ بر آمريکا» زماني متوقف خواهد شد که خانواده‌هاي شهداي مظلوم هواپيماي ايرباس، يادگاران شهداي نبردهاي دريايي دريادلان سهند و سبلان با بوفالوهاي ناونشين آمريکا، فرزندان شهداي قهرمان ۱۶ مهر ماه ۱۳۶۶ که در نبرد نابرابر با ناوهاي متجاوز آمريکا زنده زنده کباب شدند و همه ملت مسلمان و انقلابي ايران به توقف اين شعار رضايت بدهند!

* مشرق آمادگی دارد پاسخ دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی به این یادداشت را درج نماید.


*توضیح نویسنده پس از انتشار: سوابق مبارزاتی آقای هاشمی قابل انکار نیست، از جمله دفعات دستگیری و حبس ایشان! اما مطلب به این نکته اشاره دارد که از سال 1354 به بعد که ساواک سرکوب مبارزان را به شدیدترین شکل خود در پیش گرفت و شکنجه در وحشیانه ترین شکل آن در کمیته مشترک ضد خرابکاری جریان داشت، آقای هاشمی شکل مبارزه را تغییر داده و دیگر به فضای بازداشت و شکنجه بازنگشتند.جهت مطالعه بیشتر در این زمینه رجوع کنید به:
-خاطرات آقای هاشمی(دوران قبل از انقلاب)
-خاطرات خانم طاهره سجادی(خورشیدواره ها) مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 201
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • عبدالله ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    این را هم اضافه کنید چه کسی به برادرش گفت که نامه امام در مورد منتظری را از صدا و سیما پخش نکن ؟ لابد این هم از مواردی است که امام باشما فقط مشورت می کرد و گوش به حرفت می داد. اگر آن نامه پخش می شد منتظری در سال 76 به بعد تبدیل به اپوزیسیون نظام نمی شد که هزینه داشته باشد.
  • زهره ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    دمت گرم مشرق جان عالی گفتی.
  • آشنا ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    در مورد سوابق هاشمی به خصوص سوابق مبارزاتی اش بی انصافی شده بود. اگر به مواضع غلط امروزش نقد داریم دلیل نمی شود که با مسائل دیگرش هم بی انصافانه برخورد کنیم. اعدلو هو اقرب بالتقوی
  • مروتی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    احسنت به این مطالب بسیار زیبا و درس آموز و عبرت انگیز امیدوارم به یاد بیاورند که ... مرحبا به مشرق
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    راستی اگر ایشان از سکوت یا بهتر بگوییم عدم توجه امام (ره) به نامه خود معنی رضایت را فهمیده اند ، پس چرا در یکی از خبطه های بیشمار نماز جمعه که در زمان حیات آن بزرگوار ایراد فرمده اند ، به این تفسیر خود از آن نامه اشاره ای نکرده اند و حالا که آمریکا بعد از آنهمه فشارهای متفاوت (تهدید ، تحریم ، ترور و غیره) آن نتیجه ای را می خواهد ، نتوانسته بگیرد ، یاد آن نامه و تفسیر خود از عدم اعتنای امام (ره) به آن افتاده اند؟
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    به آقای هاشمی بفرمایید اعدلوا هو اقرب بالتقوی.
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    همچنين يادمان هست كه امام فرمودند تا هاشمي زمده است انقلاب زنده است
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    سلام نظرحضرت امام در مورد فهد ملعون را هم یادتان هست ؟ وبعد ارتباط با عربستان را ! پیشنهاد می کنم ازرهبری جلو ترنروید وبه نرمش قهرمانانه هم توجه کنید . موفق باشید
  • روجا ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    ممنونم مشرق.خداخیرتون بده.
  • vahid ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    اقلا نامت را هم بنویس و امضا کن لطفا آن زمان فرزندان بعضی مسئولان، "لندن" نشین و کانادا نشین یا "تورنتو" نشین نشده بودند آن زمان دختران بعضی مسئولان، وارد قاچاق محصولات آرایش و ساخت ویلای چند هزار متری در انگلیس و کانادا نشده بود در ضمن خود امام هر سال وصّیت نامه خود را "به روز" میکرد بر اساس منافع ایران و اسلام !
  • فدایی ولایت ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    برادر جان:اگر تاریخ را تورق بفرماییدکم نبودند که گذشته اشان با حالشان فاصله از زمین تتا آسمان است.اتفاقا آنها که اینگونه اند در اصالت رفتار گذشته و حالشان باید شک کرد.مثلا چه کسی باور میکند شمری که در صفین در رکاب امیرالموممننین زخمی شده در کربلا سر از تن جگرگوشه مولا جدا کند. و آخر اینکه این روزها باید هزاران بار حرف آقا را که فرمودند فتنه های بزرگتر ددر پیش است را تکرار کنیم و به قول شهید باکری جز دو دسته اول نباشیم.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    ازاخرین اظهارنظر خبری نیست ؟
  • ناشناس ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    سلام ایاغیرازسکوت امام که برداشت رضایت حذف مرگ برامریکا داشته خاطره عینی وعملی ازساده زیستی معظم له ندارندچراموضوع فوق که هزینه مالی برای اقای هاشمی داردودرراه خدابایدجهادمالی داشته باشندوفرزندانشان ازریاست طلبی بازدارندبرایشان خاطره نمی شود
  • جیمز باند ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    لالایی لالایی لالایی لالایی
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    درود بر هاشمی و لعنت بر مشرق
  • محمد از قم ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    شرایط روز را آنچه امام خمینی تشخیص میدادند امام خامنه ای هم تشخیص می دهند ما در تمام امور منتظر نظر امام خامنه ای(حفظه الله) هستیم نه کس دیگه ای
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    رهبری منظور از "نرمش قهرمانانه" را توضیح دادند.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    یک.... دشمن هاشمی شده.
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    یعنی اگه مردی منتشر کن اگه برهان داری منتشرکن چطور با همان کشوری که گاز خردل و سارین و چه و چه را بر سر رزمندگان ایرانی میریخت رفیق گرمابه و گلستان شده اید؟ چطور حاضر نیستید از کشوری که صدها میلیارد دلار به کشور ضرر زد غرامت بگیرید؟ چطور با کشوری که جوانان این مملکت را هشت سال به خاک و خون کشیدند بهترین روابط را برقرار کرده اید؟ روسیه و چین چطور؟90درصد تجهیزات عراق که ساخت اینها بود! هیچ کشوری دشمن دائمی نیست.این منافع کشور هست که دائمیست ضمنا اینقد از شهدا مایه نگذارید. درمورد جلسه بعد از کربلای 4 هم خودتان بهتر میدانید که تصمیم هاشمی درمورد توقف کربلای4و شروع کربلای5 چقدر به نفع وضعیت جبهه شد و در این عملیات یک سوم ارتش عراق از صحنه خارج و همین میزان ماشین جنگی اش نابودشد.خودتان را به آن راه نزنید.اگر امروز مردم ایران تصمیم به برقراری رابطه با امریکا بگیرند،شما باید به این تصمیم احترام بگذارید.شما حق ندارید برای میلیونها ایرانی تصمیم بگیرید.آنهم تصمیماتی نسنجیده و غیرعقلانی که فقط به نفع عده ای رانتخوار است.مراقب باشید الت دست رانت خواران که نانشان از تحریم است نشوید.
  • حسین ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    کلا افرادی که پشت جریانات هستند و در سایه کار می‌کنن عکس‌العمل کمتری را می‌تونن انتظار داشته باشن ولی‌ اگر بخوان تاثیر و چه بسا تخریب بیشتری دارند یکی‌ از نشانه‌ هاش این هست که در درگیریها و اعتراضات به هر دلیلی‌ و از هر طیفی علیه تمام مسئولین نظام شعار داده شده و حتی توهین شده ولی‌ این هیچوقت این شعارها و توهینها علیه این آقا مدیریت نشده و نشان میده یک دستی‌ در خفی هست که یک جورایی متصل هست و هدایت میشه توسط...
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    هر كي اينها رو نوشته ، الهي كه شير مادرش حلالش باشه.
  • قمی ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    مشرق و اذناب کثیفش به قول استاد عزیزشان محمود اب را بریزند همانجا که میسوزد عزت وذلت دست خداست و هاشمی همچنان عزیز
  • saeid ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    بابا به این مرد خدا چه کار داری مشرق گیر دادی بهش؟ خجالت خوب چیزیه ! این طرز رفتار با بهترین دوست رهبر رو به اسم بسیجیا ننویسین! ما همه بسیجیم ! اما این درست نیست والا
  • جهاد ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    احسنت اما برادر: " ملاک وضعیت فعلی افراد است..."
  • رضا ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    من طرفدار هاشمی نیستم اما این که یه مشت بچه خودشون را انقلابی تر از امثال هاشمی بدونن خنده داره اگر دست امثال اینا بود حتما هنوز باید میجنگیدیم
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    اولا اون موقع عراق دست بعثیها بود که دشمن شیعان بودن اما الان دست مسعولین شیعه که بدون اجازه حاج قاسم سلیمانی اب هم نمیخورن دوما کشورهایی که اسم بردی به دستور امریکا واسرایل عمل کردن و پولشونو گرفتن که تجهیزات دادن به عراق سوما بحث ایران و امریکا بحث اخرالزمانی مطالعت رو بیشتر کن
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    مگر همین هاشمی نبود که در داستان انتخاب رهبری پس از امام با نقل یک خاطره شفاهی نظر دیگر اعضای خبرگان را به سمت مقام معظم رهبری جلب کرد؟ چرا اون موقع کسی هاشمی را به دروغگویی متهم نساخت؟ مگر همین هاشمی نبود که در غائله 18تیر در نماز جمعه از رهبری حمایت جانانه کرد و حالا چه کس در جواب یاوه گویی های منصور ارضی چیزی خواهد گفت؟! چرا در اونجا که حرف های هاشمی از امام را به نفع خود می بینید نقد نمی کنید؟! (به مشرق توصیه می کنم این مطلب را بیاورید شاید نظر دهندگان عزیز جواب من و امثال من را بدهند.)
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    حداقل برو جمله رو بخون که درست بگی بابا جون
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    واقعا ایران خیلی مضلوم است و ایرانیها خیلی فشار از بیگانگان کشیده اند . اون از آمریکا . و انگلیس و روسیه و و و . آخ چه عزیزانی رو صدام ازمون گرفت . بهتره به هیچیک از کشورهای خارجی دل نبندیم .
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    نظر خبرگان رهبری بدون حرف هاشمی به رهبر بود ربطی به خاطره هاشمی نداشت و صرفا حرفی که هاشمی و مرحوم احمد خمینی ره زدند تاییدی بر انتخاب اعضای خبرگان بود
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    مغالطه نكن آمريكا همون آمريكا است اما عراق كه همون عراق نيست. چين و روسيه كه اگه دوست نباشن دشمن هم نيستن... اما دشمني آمريكا عيان است و حاجت به بيان نيست
  • مهدی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    در مورد انتخاب رهبری این مرحوم سید احمد خمینی بودند که آن خاطره سفر رهبر به کره شمالی را از امام تعریف کردند وآقای هاشمی از قول آن مرحوم که هنوز در قید حیات بودند تعریف کرد ضمنا آقای هاشمی قبل از تعریف این خاطره در مجلس خبرگان طرف دار شورای رهبری بود که اگر آن طرح رای می آورد خودش هم عضو شورای رهبری میشد اما چون طرحش رای نیاورد ناچارا آن خاطره را که مرحوم سیداحمد گفته بود را تایید کرد
  • اون پسره ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    موضوع بدید خطره بگیرید
  • وحید ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    خیلی خوب بود برادر جنایات روس ها تو مملکت فاجعه هستن خیلی خیلی بدتر از این ها که گفتین
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    چین رو خوب اومدی! اولا چین سلاح به عراق نمی داد اطلاعاتت غلطه عزیزم چین همین الان هم از غربی ها سلاح میخره اساسا انحصار برخی سلاح ها دست کمپانی های غربیه این اولا در ثانی روسیه نبود بلکه اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود این دوتا باهم فرق داره اونم خیـــلی! محض اطلاع شما اون موقع مردم بعد از مرگ بر آمریکا مرگ بر شوروی هم می گفتند. الان هم روسیه دیگه ادعاهای شوروی رو نداره دست و پاشو جمع کرده تو کشور خودش. تازه ایران روابط آنچنانی هم با روسیه نداره شما فکر کنی خبریه! ببین عزیزم! روسیه شیطنت و موزی گری داره و دنبال منافع بیشتره برای خودشه اما این کجا و شرارت و فتنه انگیزی و جنایات هولناک آمریکا در صحنه جهان کجا؟! کدوم کشور در حدود 112 کشور دنیا پایگاه های نظامی داره. از بمب اتمی به صورت گسترده استفاده کرده. باز داشتگاههای مخفی در سراسر جهان و حتی جمهوری های شوروی سابق (یعنی حوزه نفوذ روسیه) داره و افراد رو بی هیچ دلیلی با پروازهای مخفی اونجا میبره و شکنجه می کنه. کدوم کشور در خاک خودش زندانهایی داره که روی نقشه نیست. کی در عراق بر سرم مردم اورانیوم ضعیف شده ریخت و با بمب های لیزری مردم رو هدف قرار داد. در ابوقریب و گوانتامو چه کسانی مردم رو به وحشیانه ترین شکل ممکن شکنجه کردند. رئیس چه کشوری گفت هر کس در دنیا با ما نیست بر علیه ماست. وزیر خارجه کدوم کشور در زمان جنگ گفت که ریشه ملت ایران باید خشکانده بشه. رئیس کدوم کشور سه سال پیش ایران و کره شمالی رو تهدید به حمله اتمی کرد. چه کسایی با هواپیمای بدون سرنشین عروسی مردم قبایلی پاکستان رو نقل باران می کنند!، چه کشوری در جنوب اروپا در آلمان و ایتالیا کلاهک هسته ای انبار کرده. چه کشوری با پیشرفته رفتن تجهیزات ارتباطی و ماهواره ای از مردم خودش و از همه مردم جهان جاسوس می کنه وچیزی به نام حریم خصوص باقی نگذاشته و ..... از همه مهمتر کدوم کشوره که از بیست و دو سال پیش با علنی کردن طرح بزرگ «نظم نوین جهانی» به دنبال سلطه همه جانبه بر بشریته؟ خسته شدم و گرنه سیاهه شرارت ها و جنایات آمریکا یک کتاب قطور میشه! اینکه ما میگم مرگ بر آمریکا دلیل داره. حالا شما از سر لج و لجبازی یا هر دلیل دیگه ای میگین پس روسیه و چین چی؟!
  • محمدی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    هاشمی، هاشمی است. او همیشه خود را تحمیل می کند.
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    چرا بی منطق مثل بچه ها فحش میدی؟؟؟؟ جواب داری بده دعوا که نداریم
  • چ مخصوص ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    نميدونم چرا اينروزها زياد ياد ياسرعرفات ميافتم انهمه مبارزكرد اما در اخر شد نماد ذلت و سازشكاري !
  • باحال ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    هاشمی زنده است شما ام برید بمیرید.چرا شماها تموم نمیشید اینهمه سونامیو حادثه چرا شماهارو دچار نمیکنه
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    دولت جدید باید جلوی پولهای مفتی که سایتهای مثل مشرق خرج میکنن بگیره.
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    بهترین دوست! رهبر رو خوب اومدی. پس اون کی بود که سال 88 رسما رهبری رو تهدید به آشوب و اغتشاش خیابانی کرد و نوشت: « آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم.» خوب شد معنی دوستی رو هم فهمیدیم!
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    صدبار با هم اگر به حرف ها جواب داد بشه باز هم نرود میخ آهنی در سنگ!
  • مهدی محمدی ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام علی هاشمی درالقای نظربه اقای هاشمی نقش تعین کننده دارد وسالها دراروپاولندن بوده پسربرادرایشان است
  • فرهاد ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    برادر من چرا فرمایش حضرت امام رو تحریف میکنی؟!!! امام (ره) فرمودند : هاشمی زنده است تا نهضت زنده است!
  • حسن وحدتی ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    در نقد افراد باید منصف بود و رعایت انصاف را کرد. البته اینکه هاشمی دچار انحراف فکری است قبول ولی اینکه دارای انحراف فکری بوده از ابتدا اینطور نمیتوان اظهار نظر کرد.والعاقبه للمتقین
  • جلال ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    همه اینها درست اما نباید به ملت امریکا توهین کرد مرگ بر دولت امریکا را سر بدهیم نگوییم مرگ بر امریکا
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    لتقوی
  • هومن ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    ایول شیر مشرق
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    آیا ما باید جلوتر از رهبری حرکت کنیم؟آیا ایشان منصوب رهبری نمیباشد؟ آیا ایشان از سابقون انقلاب نیست؟....
  • مهدی ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    آقای هاشمی جه کسی در کیسه را باز کرد تا منافقین تاپشت دروازه کرمانشاه پیش بیان وآن همه جنایت را انجام بدن و مردم مظلوم کرند و اسلام آباد را در داغ عزیزانشان بنشانند
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    درود بر حاج منصور ارضی
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    تا جونت دراد
  • وحید ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    به ایت الله گلپایگانی بود اقای هاشمی دید کار داره از دست میره خاطره رو تعریف کرد تورو خدا یه کم تاریخ مطالعه کن بعد نظر بده اینو که هر سیاسی معمولیم با اینکه اظهارات مجلس خبرگان هنوزم محرمانس میدونه خواهشن مرد باشین سانسور نکنین
  • sss ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    حلقه انحرافی دولت روحانی به ریاست هاشمی در راه است. تکیه بر جای مشائی خواهد زد..
  • حسىن ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    امام خمىنى. ره مىزان حال فعلى اشخاص است
  • امیر ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    گلمخجان از هلند وقتی از فارسی جمله رو ترنسلیت میکنی به هلندی بعد دوباره برمیگردونی به فارسی همین میشه که صد درصد مضمون جمله رو برعکس میفهمی دی :
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    همون ارتباطم کار حاج آقای هاشمی بود نگو که نمیدونی شیطون
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    درود برمشرق و لعنت بر ...
  • محمد ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    چرا زمانی که هاشمی در مجلس خبرگان گفتند که نظر امام بعد از خود مقام معظم رهبریه کسی نگفت سند مدرکت کجاست چرا زمانی که هاشمی به تنهایی بعد از انفجار دفتر نخست وزیری و مسجد ابوذر در کسوت ریس مجلسی سنگینی بار انقلاب بدوش داشت کسی نگفت دستت درد نکنه بله هاشمی معصوم نیست اشتباهاتی هم داشتند ولی بی انصاف نباشیم خدمات هم بگیم
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    یک آزاد مرد
  • ناشناس ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    من با هاشمی مخالم ولی با شما بچه دماغو های انقلابی هم مخالفم .یادتون نره پوشکتان را عوض کنید.
  • امیر ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    اولا کلا داری دری وری میگی ما با اقلیت بعثی تو عراق جنگ داشتیم نه با اکثریت شیعه تو آمریکا هم جنبش 99 درصدی حکومت رو بگیره ما رفیقشون میشیم در ثانی از اون 90 درصد تجهیزات عراق چینی و روسی بودی که گفتی میزان اطلاعاتت مشخصه کمتر از 20 درصد روسی بود چینی که اصلا نداشتن فرانسه آمریکا و آلمان و انگلیس بالای 50-60 درصد تجهیزات رو مستقیم میدادن به صدام در مورد رانتخوار ها هم خودتو نزن تو در و دیوار گنده لاتشون همینیه که سینه چاکش شدی اگه حسین شریعتمداری و من بچه بسیجی رانتخواریم شماها آدم خوارین ... عزیت زیاد
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    خداوند انشاالله به آقایون افراطی عقل بده که جلوتر از آقا هم میرند اصلا به شما چه...
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    آی گفتی
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    بسیج خیلی عاقل تر و هوشیار تر از آدمایی مثل تو هستش آقا سعید از آمریکا ! مرگ بر آمریگا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    پس یکی مثل هاشمی حتما انقلابیه ؟!!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    خواهیم دید کدام اندیشه خواهد مرد...
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    آخ که سوختی !
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    به هرحال الان هاشمی ظاهرا فراموشی گرفته و چیزهایی رو به هم میبافه که فقطز خودش و مضحکه ملت ایران کرده
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    به دستان نویسنده بوسه میزنم -جا مانده قافله شهدا
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    آقای هاشمی هم دوره ای شما شهید بهشتی میگفت آمریکا ازدست ما عصبانی باش واز این عصبانیت بمیر چی شده حالا شما چرا اینجوری?
  • کیوان از بوشهر ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 1
    آقا جان اون زمان صدام بود و بعثی ها با همکاری مسعود رجوی ولی الان شیعیان پرورش یافته ایران و مشورت های سردار بی بدیل اسلام یعنی ژنرال سلیمانی ، آیا باز هم باید با عراق بجنگیم یا برادر باشیم ؟!!!
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    رابطه با آمریکا وحذف شعار را به رفراندم بگذاریم
  • محسن ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    به هر حال مهم احوال فعلی افراد است وگرنه شمر هم از یاران حضرت علی بود ولی در نهایت سر فرزند بزگوار ایشان را برید تاریخ هزاران بار تکرار می شود و دریغ از درس گرفتن ما ادمها
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    1 0
    افراطی
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    اون گفته هاشه که اینی که مشرق نوشته ناگفته هاست مشرق دمت گرم
  • بکران ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    کلا شما اصولگرایان آدم های بدبختی هستید.
  • سجاد ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    انتشار این متن بسیار بسیار به جا بود... از همه مهمتر جمله ی آخر هست که تحدی کردید و از سایت هاشمی خواستید جواب بده... من هم منتظرم ببینم چی میخوان بگن؟ آفرین به این موضع انقلابی مشرق....
  • ناشناس ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    لعنت بر افراطیون
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    احسنت
  • ناشناس ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    احسنت
  • حمید ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    مشرق ممنون که زیر بار حرف های زور نمی ری و از حقوق مردم دفاع می کنی....من از هاشمی خواهش می کنم تو رو خدا جلوی بچه هات رو بگیر می دونم پیر شدی و شاید توانایی این امر مهم را نداری از خدا کمک بگیر. .....
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    میخوای شعار رو بکنیم: مرگ بر دولت ظالم آمریکا و کسانیکه از آن حمایت میکنند نه شهروندان آمریکایی که با سیاست های دولت خود مخالفند مرگ بر اسرائیل
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    (;
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    مملکت انقلابی
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آنهای که منفی میدن مشخص که حرف رهبر را هم گوش نمیخوان بدهند
  • saeed ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    اشتباه شما در اینکه نون به نرخ روز می خورید با شما هستم مشرقی هاوطرفداران مشرق نون به نرخ روزخور ولی بیایید به سردار سازندگی که دنیا از او با احترام صحبت می کنید شما بدانید اگر الان ما احترامی در دنیا داریم بخاطر این پیرمرد انقلاب وجنگ است بیایید به کسانی که برای این انقلاب ومردم زحمت کشیدند احترام بگذاریم سردار سازندگی همیشه سردار سازندگی است تنها کسی است همیشه پیشتاز کارهایی بزرگ نظام است اگر الان اقای هاشمی رییس جمهور شده بود الان جرت داشتید اینها را چاپ کنید بای این است می گوییم نون به نرخ روز می خورید به خدا خجالت بکشید
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    عالی بود همش یه طرف و آپولو هم یه طرف!!!
  • حمید ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    برو سوریه
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آفرین و احسنت بر ناشناس دوم
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    منظورم ناشناس سوم بود
  • عبادت ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    امام {ره}فرمود تا هاشمي زنده است انقلاب زنده است/لطفا كم و زيادش نكنيد نه يك كلام زياد نه يك كلام كم
  • مهدی یار ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    زنده باد "مرگ بر آمریکا" مرگ بر "سازش با آمریکا"
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ثم انقضت تلک السنون و کانها و کانهم احلام!
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    امام فرمود ما آمریکا و اسراییل رو ببخشیم آل سعود رو نمی بخشیم. بعد آقای هاشمی به پادشاه سعودی .... تعارف می کنه و روابط حسنه برقرار می کنه...
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    یعنی این مرد خدا که گفتیا، جیگرم سوخت! کاش از کوچه ی خونه اش رد شده بودی تا معنی مرد خدا رو می فهمیدی
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    این کامنت از یک سوختگی عمیق و گستره خبر می ده!
  • بسيجي ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ميزان حال افراد است شيطان هزاران سال عبادات كرد ولي عاقبت به خير نشد زبير با علي همجا يارو ياور علي بود عاقبت روبروي علي ايستاد در ثاني هاشمي هر كاري كرده براي خودش كرده ...جاي هاشمي در فتنه 88 کجا بوده؟ كشور به آشضوب كشيده شد ...و يا همين امسال قضايا شهردار شدن محسن هاشمي چه بلائي بر سر الهه راستگو آوردن بصيرت بصيرت بصيرت
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    بجای منطقی بحث کردن، ادب خانوادگی خود رو به نمایش گذاشتید!
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 0
    مصداقي از نقد ظالمانه! و يا به قاضي رفتن يك طرفه كه در قرآن بشدت مذوم شده است!
  • انصار حزب الله ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    جدیدا یه توجیهاتی در مورد انحرافات هاشمی بر سر زبانها افتاده که بیشتر به فرافکنی میماند، اقا محمد چون در مورد رهبری سند نخواستن از هاشمی،ایشون هروقت دلش خواست میتونه هرچیزی رو به امام نسبت بده، در ضمن حرف هاشمی توسط حاج احمد اقا و چند تن از علمای بزرگ تایید شد،این سخنان که توسط خودش هم تکذیب شد،این وسط چرا ما باید دایه دلسوز تر از مادر بشیم ،شما تا نقد میشه عملکرد ایشون چرا با گذشته میخواهید دهن منتقدین رو ببندین،کسی که معتقد بوده اگر شاه کمی از استبدادش رو کم میکرد نیازی به انقلاب نبود،حتما ریاست مجلس سنا رو هم میگرفت اکر شاه می بود،پس میزان حال فعلی افراد است هرچند گذشته هم...
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ولی اکر هاشمی زنده نباشد دلیلی بر مردن نهضت نیست،برخی اوقات بعضیا دست به خودکشی میزنن
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ناشناس جان غلط کردم مال همین جاست
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ما در تمام امور قرآن را در نظر داریم و عقلمان را.
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    با دعای گربه سیاه بارون نمیاد
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    خود امریکاییها هم این رو میدونن،فکر کنم تو اخرین کسی هستی که فهمیدی
  • حسین ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    واقعا متاسفم که تمام شما ها از انگلستان جا موندید
  • علی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    حرف حساب جواب نداره دوست عزیز هر زدن با اینا مانند میخ کوبدن در سنگه. یک روز جواب کاراشون رو میدن شک نکن.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    میزان حال فعلیه.امریکای الان امریکای اونومقع نیست.
  • سيداحمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    سلام تورا بخدا بيائيد همه ما بجاي اين همه درگيري ها دست به دست هم دهيم تا كشور عزيزمان را بسازيم واز انقلابمان كه ثمره خون شهيدان است پاسداري كنيم به خدا قسم 80 درصد مردم به سختي زندگي مي كنند
  • مهدی خرم آبادی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    محمد بذار بدونی که در خبرگان , هاشمی آخرین نفری بوده و مجبور شده نظر امام را که ایشان برای رهبری لیاقت دارند... را بیان کند ....اون روز حاج سید احمد- یار واقعی امام - حضور داشت و مثل حالا جلوی این ... اینقدر باز نبوده! ....و همه بزرگان فعال خبرگان می دانند که هاشمی چگونه سعی داشت بحث شورای رهبری را پیش برد ولی با لطف خدا و شجاعت بزرگان و یاران امام موفق نشدند و رهبر حکیم انقلاب با شایستگی تمام و با نظر لطف امام زمان به رهبری این امت خالص خمینی بت شکن انتخاب شدند.....
  • شفق ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ایشون "یعنی علی هاشمی" تو ماجرای مک فارلین هم دلال بود؟
  • شفق ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    جناب جلال یعنی شما هنوز نفهمیدی که معنی مرگ بر آمریکا مرگ بر مردم آمریکا نیست؟
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آفرین به هاشمی با یک جمله خیلی خوب مخالفاشو اسپند رو دود میکنه.وماهیتشونو رو میکنن.افرین به سیاستمدار کهنه کار
  • دانیال ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    دمت گرم
  • دانیال ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ادم ها تغییر میکنن اقای ناشناس
  • دانیال ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    حرف حق تلخه جونم خودتو واسه بد تر از اینا اماده کن
  • علی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    خدا رو شکر که ما مشرق و امثال مشرق رو داریم که سنگر انقلاب اسلامی رو خالی نمیکنند و عزت وشرف خودشونو و ملتشونو به هیچ چیز نمیفروشن و جواب شایعات رو قاطع میدن خداقوت اجرکم عندالله مشرق،گر تورا میزنند بهر راستگویی توست
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    کسانی که تازه یاد رهبری افتادند و طوطی وار تکرار می کنند که از رهبری نباید جلو زد، اول باید معلوم کنند که منظورشون از رهبری چه کسی است؟! آیا منظورشون امام خامنه ای هست یا رهبرشون امثال سید آمریکایی ها و ... هست! دوم هم اینکه رهبری و کلا" جایگاه ولایت فقیه این طور نیست که بخواد چیزی رو به زور به مردم دیکته کنه. همون طور که پیامبر (ص) چیزی رو به زور دیکته نکرد و همون طور که امام (ع) 25 سال خار در چشم و تیغ در گلو سکوت کرد تا ملت خودشون بفهمن. با اینکه مثل روز روشن هست که امثال کروبی و موسوی و ... که علیه امنیت ملی اقدام کردند و جماعتی رو به گمراهی کشوندن و قصد انقلاب مخملی داشتند و ... چرا رهبری با اونها برخورد نکرد؟ چرا فقط حبس خانگی(بماند که گوشه کنار عکسهای لب ساحلشون منتشر میشه!) چون مردم باید خودشون بفهمن. و فهمیدن احتیاج به دانستن و شناخت داره. احتیاج به عقل داره. احتیاج به بصیرت داره.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    پماد بدم
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    اینایی که همش میگن به حرف امام گوش بدید جاهای دیگه هم به حرف امام گوش میدن ...........
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    بابا خوشـــــــبخت،کامروا،سعادتمند!!
  • سینا ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    پای ارمان ایستادن عین شرافت و سعادته شما برو به فکر خودت باش
  • حسن ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    علمای خیلی بزرگ تر از فهم شما اینطوری حرف نمی زنن که شما میگی برو بخون ایت الله بهاالدینی چه شخصیتی بود ودرمورد آقا چه گفته است ایت الله بحجت آیت الله حسن زاده آیت الله جوادی آملی وخیلی از بزرگان حالا حرف از فهم قرآن میزنی؟
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    خوشگل لکم
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    مثل اینکه نماز ظهر چهار رکعته رو به رفراندوم بزاریبم
  • جواد ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    saeed جان اگر مشرق نرخ نون رو میدونست که باید تمجید میکرد از ایشون. لابد نرخ نون شما به روزتره اونجا.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آقا سعيد ما تا حالا تصور مي كرديم هر چه كه داريم از امام راحل و تدابير رهبري بوده ممنون كه افق ذهن مارو روشن كردي ممنون
  • جواد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ما مواضع ما مشخص است. ما میدانیم زیر این دستکش مخملی چه عفونتی پنهان است پس دست نمیدهیم تا سرایت پیدا نکند. هروقت نظام حاکم بر آمریکا عوض شد و نفوذ صهیونیستها از بین رفت اونوقت مثل عراق باهاشون برخورد میکنیم. به همین سادگی
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 1
    حضرت آقا به قيد راي اكثريت خبرگان انتخاب شدن نه توصيه يكي از اعضا
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    حقيقت مثل ته خياره
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آقای خرم آبادی یکباردیگر جلسه خبرگان رامرور کن دقیقا برعکس فرمایش حضرتعالی بود
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ايران
  • جواد ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    دولت آمریکا فقط؟ پس لابی های صهیون که اونجا تو سیاسستشون دخیلن چی؟ ضمن اینکه ما نه گفتیم دولت و نه ملت آمریکا. اندیشه ی آمریکا و استعمار و سرمایه داری.
  • علی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ما خوشحالیم مخالفین ما تنها سر در آستین غرب دارند.
  • جواد ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    مگه شهر هرته؟ بیایم انقلاب کنیم و بعد خط قرمزهامونو به رفراندوم بذاریم. چقدر تقاضای نازی داری.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    جنگم يه مشت بچه مديريت كردن يادته كه
  • میترا1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    به دوستان نوصیه میکنم اخرین قسمت از سریال کلاه پهلوی که جمعه شب گذشته پخش شد را { تکرارش } را حتما ببینند .خیلی جالب بود . جواب خیلی از سوالاتتون را پیدا میکنید !
  • عباس ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ما مخالف مواضع اخیر ایشانیم. و با قدرت هم ضدیت میکنیم و به روشنی و از این مواضع خودمون خوشحالیم
  • علی ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    مقاله ی بسیار خوبی بود.
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    چه بيان شيريني .. به به همتون اينجوريد يا حضر تعالي به تنهايي ؟
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    و ايضا" پولهاي زبون بسته اي كه تو لندن خرج شده و ميشه و خواهد شد
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ولي بوش صراحتا به ما گفت : ملت وحشي ... يادتونه كه ؟؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    شايد سياست آقا بر اينه كه ماهيت خوب يا بد خواص جامعه در التهابات سياسي توسط خودشون با مواضعي كه ميگيرن براي مردم بيش از پيش روشن بشه ، اينجوري ديگه بعد ها گله اي نخواهد بود ، مردم هم حقيقت واقعي افرادرو فهميدن و رهبر عزيزمون هم متهم به ديكتاتوري نخواهند شد
  • وامدار شهدا ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام. استفاده کردیم
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    اگه کمی از قران بدونی خدا وعده پیروزی به جبهه حق داده
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    مال این حرفا نیستین
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    طبق شنیده ها حاکی است که دولت به استانهایی که از (ه) استقبال کنند امتیازات ویژه ای میده اما زهی خیال باطل مردم بیدارند
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    سوریه هم میریم اگه پاش بیفته
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    خاک بر سر ذلیلتون گرگ کی دست از صفت خونخواری برمیداره؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    رابطه با آمریکا وحذف شعار را به رفراندم بگذاریم این هم از خطوط نشانه رفته توسط دشمن است هموطنان به گوش و به هوش باشین
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    سعید جان خوب خوابیدی؟ الان بیداری؟
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    امیدواریم که شما هم با جمشید بسم الله خوشبخت بشی
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    خاک بر سرتون که انقلاب رو با شخص مقایسه میکنید
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ملت رنج دیده
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    اول حاج احمد اقا نظر امام را نقل کردند و هاشمی را شاهد گرفتند و هاشمی جز تایید چاره ای نداشت.
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    بازم دری وری درباره مقایسه چین و روسیه با آمریکا یعنی شماها دکترین همتون ها. آدرس مطبتون رو هم خواستید از هر کی تو خیابون بپرسید نشونتون میده
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    برای اینکه این مطلب رو چند بار حاج احمد آقا هم مطرح کردن. قرینه های متعدد دیگه هم وجود داشت که تاییدش کنه. دعوا سر خاطرات اخیر ربطی به شفاهی بودنشون نداره. به نوع روایت و اینکه فقط من بودم و امام مربوطه پس بازم سر خودتو تا قوزک بکن زیر برف شاید نشنوی صدای حقیقتو
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آیا ازدواج با یک مرد عنکبوتی کار درستی است؟ آیا ما باید صبر کنیم در هر موضوعی که آقا چه موضعی میگیرند؟ اما در مقابل ایرادی ندارد که بعضی ها دقیقا مقابل آقا موضع بگیرند؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    به شما هم جویی شرافت
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    حمید جان دلبندم ما میریم سوریه اما یادت باشه وقتی ما تموم شدیم اون وقت همینایی که الان سوریه هستن میان بالا سر ناموستون ها. چون شما که مردش نیستید که از شرف خودتون و کشورتون و دینتون دفاع کنید نه؟
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    زنده نگه داشتن امثال شما را هم به رفراندوم بگذاریم. موافقید؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    نه شرافت ما با فحاشی شما خدشه دار میشه نه وقاحت شما بدون فحاشی پنهان میمونه
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    بعضیا نمیذارن مملکت درآرامش باشه
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    کدوم امام؟ جمله امام روح الله که چیز دیگه ای هست.
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    وای وای وای نظرات بالا رو بخون ببین مخالفاش دود شدن یا موافقاش
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    یعنی هاشمی نباشه دیگه انقلاب وجود نداره؟!!
  • اسمال ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    برنج طارم هاشمی کیلوی 6500 تومان .اخه چرا؟!!!!!
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    " اول حاج احمد اقا نظر امام را نقل کردند و هاشمی را شاهد گرفتند و هاشمی جز تایید چاره ای نداشت." وای بر تحریف کنندگان! لعنت خدا بر دروغگو
  • علی ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ماشالله ادبیات جناب ناشناس ها شدید نزدیک به محمودجون شونه
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    هورا! ایول! شیر! پلنگ! اصلا مشرق به تنهایی خودش یه جنگله!!!!
  • علی سرباز رهبری ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    خدایا! اگر این دروغگوها و شایعه سازان تشنه قدرت قبل هدایت هستند، هدایتشان بفرما
  • علی سرباز رهبری ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    جناب ناشناس مطمئن نه امثال تو جبهه های ایران را دیدند و نه حاضرند برن سوریه! مطمئنا بالای سر ناموستون هم بیان یه اشکال شرعی دارید و پا به نماز نافله!!! والا بچه های جنگ به ناموس هموطنشون اهانت نمی کنند!
  • محسن ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    آشنا جون اگه اون روز این حرفو میزدن میگفتن اینا تندرو اند میخواند مغز متفکر رو بیرون کنندو.... ولی بالاخره باید دم خوروس از یه جایی بزنه بیرون با نه!!!!!!!!
  • احد حسین ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر کیهان و امثال مشرق نبود دلسوزان انقلاب و سرورشان دق میکردند آفرین بر مشرق.
  • امیر ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    چی بگم والا
  • یکی بود ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    ما هم یادمان است که پیامبر ص به طلحه گقت سیف الاسلام! گذشته گذشته الان بچه هاش ...
  • کاظم ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    متشکر از این خاطرات ناب برای جوانان که در جریان انقلاب نبودند
  • حسيني ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    راستي اينها را ول كن. كسي جديدا خاطره تعريف نكرده اسباب خنده ملت را فراهم كنه؟!!! آخه يارانه ها را حذف كردند كمي دلگيريم و به خنده و خاطره هاي ناگفته خودساخته نيازمنديم.
  • اسمال ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    شما اصلاح طلبا هم ادمها ی چاپلوس و بادمجون دور قاب چینی و اگه دستتون هم برسه وطن فروش و مرفه بی درد هستید
  • حسن نیاسری ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکایی که شرارت در ژن آنهاست . بنظرم هاشمی میخواد خودشو مجددا زنده کنه . حواسمون باشه اون یک سیاستمدار کار کشته است . گول اظهارات اونو نخورید . هاشمی همیشه میخواد ابتکار عمل دست اون باشه . مثل الان .
  • سجاد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    پیش کی عزیزه؟
  • سجاد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    حرف منطقی زدن ربطی به بچه و بزرگ بودن نداره
  • علی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    هاشمی گفت امام برای رهبری ایت الله خامنه ای راپیشنهادکردندکسی ازایشان شاهدنخواست اماخودایشان گفتندکه من شاهددارم وان سیداحمداقای خمینی ست این یعنی هاشمی اگرشاهدی داشت میاورد دومااین یعنی وقتی امام مساله رهبری رادرگوشی نمیگویند این مسائل پیش پاافتاده رابه طریق اولی محرمانه نمیگویند
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    جناب دری وری خدا شفات بده ان شاءالله.
  • اسمال ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    تو صفین هم قران ها رو زدند سر نیزه و قران ناطق اصلی رو ( امام علی ع) رو فراموش کردند اقای ناشناس!!!!!!
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    عمر برف است و آفتاب تموز اندکی ماند و خاجه غره هنوز دنیا یعنی پست و گذرنده، ای کاش شهامت توبه را داشته باشیم و در لحظه های باقی مانده عمر از خداوند و بندگان مومنان او طلب بخشش کنیم ...... و من الله توفیق
  • A3D ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    راس میگه میزان حال فعلی افراده" مثلا اگه آقای هاشمی تو انقلاب مبارزه کرده به الانش ربطی نداره" یا "میزان حال فعلی آمریکاست که نوچه هاش بیشتر از اون موقع مسلمونا رو به خاک و خون می کشن. راس میگه بنده خدا
  • A3D ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    من موندم که چرا آقای عبادن فقط همین یه جمله از امام یادشونه. عزیز یه بار دیگه هم متن بالا رو بخون. امام چیزای دیگه هم گفته ها!
  • A3D ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    از کی تا حالا سوال پرسیدن از افراد شده یه طرفه به قاضی رفتن؟ اگه ...شو دارن جواب بدن
  • َA3D ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    خانم وندی شرمن مردتر از خیلی ها! هستند. چون موضعشون رو صریح و شفاف گفتن که فریب در DNA ایرانی هاست. شاید بخاطر معاشرت با امثال خیلی ها! هست که چنین تصویری از ایرانیها بدست آوردن. أین تذهبون؟
  • محسن ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    آقا برید تو محدوده جمارون و خیابون یاسر و نیاورون و کلاً مناطق به شدت بد آب و هوای شمال تهرون می بینید که در یک فرایند کاملاً تصادفی همه فامیل یک خانواده خاص! بعد از انقلاب از روستاها ی یه شهر جنوبی ایران همگی فی الجمله به شمال تهران تبعید شدند!
  • سید ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    مشرق بخدا از شما بعنوان یک سایت خبری صاحب اعتبار بعید است که یک مشت ادم را با درج یک خبر با اهانت به یکدیگر بجان هم بیندازی مثلاًداری نظر سنجی میکنی بخدا خجالت دارد من بعنوان یک بیننده پرو پاقرص شما دیگر کوچکترین نظر بر اهبار شما نخواهم داد چون بنظر میرسد شما سادیسم دارید و ازاینک عده ای با اهانت به هم توهین کنند کیف میکنید گمانم ساعات بیکاریتان به این مسائل میگذرد
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    آقا سعیذ شما راحت باش بگیر بخواب. به موقعش بیدار میشی
  • ستاره ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    دمت گرم حرف حساب جواب نداره
  • بهرام ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    جناب پایگاه خبری انصارحزب الله، سال 75 را یادتان می آید که روابطتتان سر جریان میکونوس با آلمان تیره و تار شده بود؟ یادتان می آید در آن سوالها در افشانی میفرمودید که گازهای سيانور و خردل و تابون و سارين اهدایی آلمان به صدام هستند و همه جا را پلاکارد زده بودید؟ عکس جانبازان شیمیایی را یادتان هست همه جا بولتن کرده بودید و آنان را قربانیان آلمان میخواندید؟ حالا چه شد این گازها یک شبه آمریکایی شدند؟ مواظب باشید که رابطه تان با چین به هم نخورد یکباره گازها چینی شوند!!!
  • سید ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    حضرت امام ره انقلاب له آیت الله ها تکیه ندارد، بلکه آیت الله ها به انقلاب تکیه دارند
  • سید ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    لیاقتت اینقدره که می گی با مرگ بر آمریکا مخالفی و لعنت بر مشرق می گی مرگ بر وطن فروش مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • سید ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    خوبه که ناشناسی ضد انقلاب
  • زهرا ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام ودست مریزاد به این دقت . مرگ برآمریکا ازروزی که کره ی زمین , ظلم رابه چشمان خوددیدشروع شده وتاروزی که یکی انتقام این مظلومان رانگیرد ادامه خواهدداشت. انشاءالله آن روزچنان زودبرسدکه ماهم دیگه نام کثیف این خونخواررابرزبان نیاریم! الیس الصبح بقریب؟ التماس دعای فرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس