کد خبر 255252
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶

یکی از محققان آمریکایی با تحقیقاتی که انجام داده است، آسیب دیدگی‌های شایع را در یوگا معرفی کرده و دلیل آنها را توضیح داده است.

به گزارش مشرق و به نقل از ایسنا، یکی از محققان کالج آمریکایی پزشکی ورزشی ، راجر کول، بررسی‌های بر روی آسیب دیدگی‌های شایع در ورزش یوگا انجام داد و بیان کرده است که باید از این آسیب دیدگی‌ها جلوگیری کرد.

کول می‌گوید: بسیاری از آسیب دیدگی‌ها در این ورزش در ناحیه گردن، کمر، زانو، شانه، مچ دست و مچ پا ایجاد می‌شوند، زیرا افراد خود را مجبور می‌کنند که در وضعیت خاصی بدن را قرار دهند. اولین قانون برای آسیب ندیدن این است که بدن خود را مجبور نکنید که در وضعیت خاصی قرار بگیرد. در عوض با آگاهی و احترام به بدن خود تمرین کنید. یوگا به ما یاد می‌دهد که رقابت و خودنمایی نکنیم، بلکه از تمرکز و آگاهی و آرامش استفاده کنیم تا به نتیجه‌ برسیم.

کول تاکید می‌کند که آموختن تکنیک‌های خاص برای برقراری امنیت مهم است.

او می‌گوید اگر به غلط در وضعیت‌های خاص بدنی قرار بگیرد، آسیب می‌بیند. اگر بدانید که چه کار می‌کنید راحت می‌توانید از آسیب دیدگی‌ جلوگیری کنید. برای مثال در بعضی حرکات فشاری که فرد بر زانو وارد می‌کند غلط است و نیرو باید به لگن وارد شود. آسیب دیدگی‌هایی که بیشتر در یوگا ایجاد می‌شوند عبارتند از : کمردرد، آسیب دیدن همسترینگ و خاصرهای خاجی، آسیب دیدگی‌ ناحیه زانو و کمر از دیگر مصدومیت‌ها جدی‌تر هستند.

بسیاری از آسیب دیدگی‌ها به دلیل خم کردن نادرست مفاصل ایجاد می‌شوند که افراد باید به دقت و با تکنیک درست این کار را انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس