برخی از نمایندگان مجلس امروز در صحن علنی خواستار مراقبت رئیس‌جمهور از خانواده‌هایی که به صورت انحصارطلبانه بر دانشگاه آزاد اعمال قدرت می‌کنند، شدند.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، 5 تن از نمایندگان تذکرات شفاهی خود به مسئولان اجرایی را امروز در صحن علنی قرائت کردند.

جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در تذکر شفاهی و در صحن علنی مجلس، گفت: آقای روحانی؛ بنده براساس اصل 84 قانون‌اساسی و به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و مردم این استان توجه شما را به اجرای مواد 180 و 181 قانون برنامه پنجم جلب می‌کنم.

وی ادامه داد: این استان در تمام حوزه‌ها و عرصه‌ها از شاخص‌های توسعه و پیشرفت عقب مانده و سرانه ورزشی شهرستان 200 هزار نفری لردگان 7 سانتی‌متر است که توجه ویژه‌ای نیاز دارد.

نماینده مردم لردگان در مجلس افزود: در حوزه سلامت و تجهیز بیمارستان‌ها در شهرستان لردگان وضعیت جدی و نزدیک به بحران وجود دارد. همچنین از وزیر کشور تقاضا دارم که نسبت به معرفی استاندار بومی اقدام لازم را انجام دهد.

سرقلعه ضمن تذکری به وزیر راه خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی نسبت به دو بانده کردن محور استراتژیک شهرکرد، بروجن، لردگان و خوزستان توجه ویژه‌ای داشته باشد تا از تلفات انسانی و حوادث جاده‌ای جلوگیری شود. همچنین از وزیر نفت تقاضا دارم که واحد پتروشیمی لردگان که 25 درصد پیشرفت کار دارد و کشور چین آماده سرمایه‌گذاری در این پروژه است، توجه ویژه داشته باشد و بانک عامل را ملزم به گشودن اعتبار کند.

عطاءالله سلطانی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن یک درصد از خاک کشور و کمتر از یک درصد از جمعیت کشور 10 درصد از آب کشور را تامین می‌کند. این در حالی است که مردم این استان نه تنها از آب کشاورزی و صنعتی محروم هستند بلکه در زمینه آب شرب نیز دچار مشکل هستند و آب موجود دارای نیترات بالا و غیربهداشتی است که حکایت از مرگ تدریجی مردم این استان دارد.

وی ادامه داد: تذکر بعدی من به آقای روحانی است. با توجه به اینکه در دولت‌های قبلی تعداد زیادی از نیروهای استان در سمت‌های مختلف مشغول خدمت بودند اما متاسفانه در دولت شما تاکنون این امر محقق نشده است. لذا توصیه می‌کنم که در تعیین استاندار از نیروی توانمند بومی استان استفاده شود.

نماینده مردم بروجرد در تذکر دیگری به وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تذکر بعدی من در خصوص تامین اعتبار لازم برای پروژه محور فراملی لردگان - بروجن و خوزستان با توجه به حجم تصادفات است و تذکر آخر من در مورد اجرایی نشدن پروژه انتقال آب سبزه‌کوه با توجه به خرید دستگاه حفار برای تامین آب شرب و کشاورزی پس از گذشت 18 سال از شروع پروژه است که امیدوارم مسئولان توجه ویژه‌ای به استان چهارمحال و بختیاری داشته باشند.

در  ادامه حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد طی سخنانی در صحن علنی مجلس، گفت: از رئیس‌جمهور، وزیر کشور و هیئت دولت تشکر می‌کنم که یک استاندار بومی برای استان کهگیلویه و بویراحمد  انتخاب کردند. تذکر من برابر اصل 20 قانون‌اساسی است. مردم ایران از هر نوع قبیله‌ای باشند از حقوق مساوی برخوردارند و رنگ، نژاد و زبان سبب امتیاز نمی‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد به فرمان امام(ره) شکل گرفت و با عرق جبین کارگران، کشاورزان و کارمندان کم‌درآمد و سایر اقشار محروم توسعه و گسترش پیدا کرد و عده‌ای که خود را نژاد برتر می‌دانند، به صورت انحصاری و خانوادگی همواره می‌خواهند سلطه قدرت‌طلبی خود را بر این دانشگاه گسترش دهند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند هزینه جاری خود و فرزندانشان را از پولی که اقشار مستضعف و کم‌درآمد برای تحصیل فرزندانشان واریز می‌کنند، استفاده کنند. جا دارد نمایندگان در سنگر مجلس که باید به خوبی از حق مردم دفاع کنند، جلوی سلطه‌گری این افراد و فرزندانشان بایستند و نگذارند بعد از انقراض سلطه خانوادگی پهلوی بر مقدرات کشور، این قبیل خانواده‌های تشنه ریاست و قدرت سلطه پیدا کنند و به رئیس‌جمهور تذکر می‌دهم که مراقب این‌گونه افراد و خانواده‌ها که قیم‌مآبانه برخورد می‌کنند، باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی، گفت: تذکر اول من به وزیر صنعت است. بعد از اینکه 2 وزارت صنعت، معدن و تجارت در هم ادغام شد، باید دستورالعمل جدید و چارت سازمانی برای استان‌ها ابلاغ می‌شد که تاکنون انجام نشده و انتظار داریم که ابلاغ وظایف تسریع شود.

وی ادامه داد: گرانی‌های اخیر در بازار به این موضوع باز  می‌گردد که هنوز در این بخش دستور وظایف ابلاغ نشده است. همچنین بحث تاسیس ادارات مرکز استان مطرح است و اکنون در وزارت صنعت در بخش استان و مرکز استان اداره وجود ندارد.

نماینده مردم گرگان در مجلس ضمن تذکری به وزیر تعاون، گفت: صندوق مهر امام‌رضا(ع) که وام‌هایی را برای ازدواج و اشتغال پرداخت می‌کند، باید تقویت شود و امسال نیز اعتبار مناسبی داده شده اما متناسب با نیاز جامعه نیست و تذکر آخر من به بانک مرکزی است چرا که در استانی مانند گلستان که اعتبار وام‌های ضعیف است، وام ازدواج و اشتغال بسیار ضعیف ارائه می‌شود لذا بانک مرکزی باید اعتبار استان‌ها را در این زمینه تقویت کند.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: آب شرب شهرستان رباط کریم با مشکل مواجه است و انتظار داریم که هر چه سریع‌تر طرح الغدیر توسعه یافته و سهم آب شرب شهرستان‌ها از طرح مذکور افزایش یابد. همچنین از وزیر بهداشت می‌خواهم که نسبت به تکمیل و افزایش ظرفیت بیمارستان امام‌حسین(ع) در این شهرستان اقدام کند.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس خطاب به وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به غرق سالانه 600 تا 700 نفر در دریاها نسبت به تأسیس و راه‌اندازی سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل که مصوبه برنامه پنجم توسعه است، اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس