گروه اقتصادی مشرق -این روزها رسانههای اصلاحطلب، پر است از یادداشتها، تحلیلها و گفتگوهایی از زبان سران و چهرههای این جریان در ذمّ شعار «مرگ بر آمریکا» و لزوم حذف این شعار از شعارهای انقلابی ملت ایران.
جریان اصلاحطلب در دوره دولت احمدینژاد نسبت به هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات عمومی بسیار حساس بود و رسانههای این جریان، از کوچکترین نوسان قیمتی در بازارها تحت عنوان فریبنده دلسوزی برای مردم، هیاهوی رسانهای بزرگی به راه میانداختند.
هنوز از یاد نرفته است که چند سال پیش رسانههای اصلاحطلب، گران شدن مقطعی گوجهفرنگی را همچون یک بلیه بزرگ اقتصادی برای کشور جلوه دادند به طوری که گویا گرانی گوجهفرنگی به معنای زیر خط فقر رفتن میلیونها ایرانی است.
اما این روزها که دولت عوض شده و مدیران اصلاحطلب راهی دستگاهها و وزارتخانههای اجرایی شدهاند و تقریبا مدیریت تمامی نهادهای تصمیمگیر اقتصادی دولت به دست جریان اصلاحطلب افتاده است، رسانههای این جریان، تغییر رویکرد 180 درجهای دادهاند.
اینک دیگر کسی فریاد رسانههای اصلاحطلب به علت گرانی لبنیات، مرغ، تخممرغ، روغن، مواد پروتئینی و تعرفه گاز ،آب و برق و... که طی چند هفته اخیر رخ داده را نمیشنود، چون آنها نگران تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» هستند.
مروری بر رسانههای اینترنتی و مکتوب جریان اصلاحطلب در روزهای اخیر نشان میدهد تمرکز آنها بر موضوع انحرافی حذف شعار مرگ بر آمریکا است، چون آنها تکرار این شعار در مراسم عمومی ملت ایران را مانعی بر سر بهبود روابط با این دشمن شماره یک کشور خصوصا پس از تماس تلفنی روحانی و اوباما میدانند.
اصلاحطلبان برای شعار مرگ بر آمریکا، پیشنهاد جایگزین میدهند چون آن را چالشزا و در تعارض با تدابیر دولت روحانی میدانند، اما گویا بهبود معیشت مردم دیگر جزو دغدغههای این جریان نیست.
http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/Home.aspx?EID=2046
http://armandaily.ir/?News_Id=55460
http://baharnewspaper.com/Page/Paper/92/07/15/2
http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?News_Id=22280&V_News_Id=&Src=Main
http://sharghdaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=227&pageno=3#
http://www.etemadnewspaper.ir/Released/92-07-15/150.htm#254176
http://www.etemadnewspaper.ir/Released/92-07-15/204.htm#254168
جریان اصلاحطلب در دوره دولت احمدینژاد نسبت به هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات عمومی بسیار حساس بود و رسانههای این جریان، از کوچکترین نوسان قیمتی در بازارها تحت عنوان فریبنده دلسوزی برای مردم، هیاهوی رسانهای بزرگی به راه میانداختند.
هنوز از یاد نرفته است که چند سال پیش رسانههای اصلاحطلب، گران شدن مقطعی گوجهفرنگی را همچون یک بلیه بزرگ اقتصادی برای کشور جلوه دادند به طوری که گویا گرانی گوجهفرنگی به معنای زیر خط فقر رفتن میلیونها ایرانی است.
اما این روزها که دولت عوض شده و مدیران اصلاحطلب راهی دستگاهها و وزارتخانههای اجرایی شدهاند و تقریبا مدیریت تمامی نهادهای تصمیمگیر اقتصادی دولت به دست جریان اصلاحطلب افتاده است، رسانههای این جریان، تغییر رویکرد 180 درجهای دادهاند.
اینک دیگر کسی فریاد رسانههای اصلاحطلب به علت گرانی لبنیات، مرغ، تخممرغ، روغن، مواد پروتئینی و تعرفه گاز ،آب و برق و... که طی چند هفته اخیر رخ داده را نمیشنود، چون آنها نگران تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» هستند.
مروری بر رسانههای اینترنتی و مکتوب جریان اصلاحطلب در روزهای اخیر نشان میدهد تمرکز آنها بر موضوع انحرافی حذف شعار مرگ بر آمریکا است، چون آنها تکرار این شعار در مراسم عمومی ملت ایران را مانعی بر سر بهبود روابط با این دشمن شماره یک کشور خصوصا پس از تماس تلفنی روحانی و اوباما میدانند.
اصلاحطلبان برای شعار مرگ بر آمریکا، پیشنهاد جایگزین میدهند چون آن را چالشزا و در تعارض با تدابیر دولت روحانی میدانند، اما گویا بهبود معیشت مردم دیگر جزو دغدغههای این جریان نیست.
http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/Home.aspx?EID=2046
http://armandaily.ir/?News_Id=55460
http://baharnewspaper.com/Page/Paper/92/07/15/2
http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?News_Id=22280&V_News_Id=&Src=Main
http://sharghdaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=227&pageno=3#
http://www.etemadnewspaper.ir/Released/92-07-15/150.htm#254176
http://www.etemadnewspaper.ir/Released/92-07-15/204.htm#254168