اصلاح‌طلبان که در دولت قبل، گرانی گوجه‌فرنگی را تا حد بحران اقتصادی و یک مخاطره امنیت ملی جلوه می‌دادند، هم‌اکنون نسبت به گرانی‌هایی که در دولت روحانی رخ داده، سکوت پیشه کرده و تمامی توجهات خود را به مسئله انحرافی حذف شعار مرگ بر آمریکا معطوف کرده‌اند.

گروه اقتصادی مشرق -این روزها رسانه‌های اصلاح‌طلب، پر است از یادداشت‌ها، تحلیل‌ها و گفتگوهایی از زبان سران و چهره‌های این جریان در ذمّ شعار «مرگ بر آمریکا» و لزوم حذف این شعار از شعارهای انقلابی ملت ایران.  

جریان اصلاح‌طلب در دوره دولت احمدی‌نژاد نسبت به هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات عمومی بسیار حساس بود و رسانه‌های این جریان، از کوچک‌ترین نوسان قیمتی در بازارها تحت عنوان فریبنده دلسوزی برای مردم، هیاهوی رسانه‌ای بزرگی به راه می‌انداختند.

هنوز از یاد نرفته است که چند سال پیش رسانه‌های اصلاح‌طلب، گران شدن مقطعی گوجه‌فرنگی را همچون یک بلیه بزرگ اقتصادی برای کشور جلوه دادند به طوری که گویا گرانی گوجه‌فرنگی به معنای زیر خط فقر رفتن میلیون‌ها ایرانی است.  



اما این روزها که دولت عوض شده و مدیران اصلاح‌طلب راهی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های اجرایی شده‌اند و تقریبا مدیریت تمامی نهادهای تصمیم‌گیر اقتصادی دولت به دست جریان اصلاح‌طلب افتاده است، رسانه‌های این جریان، تغییر رویکرد 180 درجه‌ای داده‌اند.




اینک دیگر کسی فریاد رسانه‌های اصلاح‌طلب به علت گرانی لبنیات، مرغ، تخم‌مرغ، روغن، مواد پروتئینی و تعرفه گاز ،آب و برق و... که طی چند هفته اخیر رخ داده را نمی‌شنود، چون آنها نگران تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» هستند.


 
مروری بر رسانه‌های اینترنتی و مکتوب جریان اصلاح‌طلب در روزهای اخیر نشان می‌دهد تمرکز آنها بر موضوع انحرافی حذف شعار مرگ بر آمریکا است، چون آنها تکرار این شعار در مراسم عمومی ملت ایران را مانعی بر سر بهبود روابط با این دشمن شماره یک کشور خصوصا پس از تماس تلفنی روحانی و اوباما می‌دانند.

اصلاح‌طلبان برای شعار مرگ بر آمریکا، پیشنهاد جایگزین می‌دهند چون آن را چالش‌زا و در تعارض با تدابیر دولت روحانی می‌دانند، اما گویا بهبود معیشت مردم دیگر جزو دغدغه‌های این جریان نیست.

http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/Home.aspx?EID=2046

http://armandaily.ir/?News_Id=55460

http://baharnewspaper.com/Page/Paper/92/07/15/2

http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?News_Id=22280&V_News_Id=&Src=Main

http://sharghdaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=227&pageno=3#

http://www.etemadnewspaper.ir/Released/92-07-15/150.htm#254176

http://www.etemadnewspaper.ir/Released/92-07-15/204.htm#254168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    در دوره احمدی نژاد اینقدر گرانی وجود داشته که حتی هنوز هم ادامه دارد و این گرانیها تا جایی پیش رفته که برای همه اقشار جامعه چیز عادی شده است یعنی اگر یک روز مردم از خواب بیدار شوند و چیزی گران نشده باشد مردم تعجب خواهند کرد اما در مورد شعار مرگ بر آمریکا از زمان انقلاب تا کنون شعار داده شده و در این مدت چیزی که عاید جامعه ما شده جز رکود اقتصادی بالا رفتن قیمت گوجه فرنگی که مد نظر شما دوست عزیز نیز می باشد تورم کاهش ارزش پول ملی و ... نبوده است بگذار مدتی نیز به سبک ایرانی زندگی کنیم .
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    لطفا خودتان را به آن راه نزنید ؟ مگر علت گرانی تحریم های شدید امریکا نیست ؟ تو می تواهی با مرگ بر امریکا بروی و تحریم ها را برداری ؟ عرضه داشتید با مرگ بر امریکا نمی گذاشتید تحریم ها برقرار شود - کینه ها چشممانتان را کور کرده است
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مزخرفها را بزارید کنار مشرق خاک بر سر
  • آرشیتکت ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    یونان و اسپانیا هم مرگ بر آمریکا گفتند به این روز افتادن؟ تفکرات عوامانه ای دارید
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    لطفا ریشه گرانیهای اخیر را بررسی و به مردم شفاف ارائه نمایید قطعا ریشه در عملکرد گذشته دارد آیا صحیح است؟
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    عقل كه نباشد جان در عذاب است. علت گراني مديريت داخلي است. البته تحريم‌ها مؤثراست، منتهي آن بخش گراني هزينه استقلال ملي است و اشكالي ندارد.
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    قطعاً رو با بررسي گفتي يا قطعاً دولت گذشته مسئول همه بدي‌هاي عالم است و شماها خوبيد؟! اگر عرضه داشتيد، در دوره كارگزاران با تورم 49 درصدي مواجه نمي‌شديم و يا در دوره 8 ساله خاتمي، وابستگي‌مان به نفت هر روز بيشتر نمي‌شد. يا اگر هر دوي اين‌ها عرضه كاري را داشتند، طرح هدفمندي يارانه‌ها را در زمان خودشان مسكوت نمي‌گذاشتند تا اقتصادمان نياز به جراحي نداشته باشد.
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    آرشیتکت جان دمت گرم !!!
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مرگ بر افسادات
  • محمد ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    هیهات من الذله گشنگی که چیزی نیست اگر جان مان را هم بگیرند بازمی گوییم مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا
  • محمد ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ما جنوب شهری ها همیشه در مضیغه بودیم ولی مرگ بر آمریکا رو بعنوان یک مسلمان شیعه طرفدار امام حسین همیشه فریاد خواهیم زد.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اصلاح طلبان منطق درست و حسابی ندارند
  • رضا ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام خدا پدرتانً را بيا مرزدً از صبح تا شب اخبار مربوط شده به مذاكرهً با انريكاً چهً كاري انجام دهيمً كه كدخدا خوشش بياييدً چهً كاري انجام ندهيمً شايدً كدخدا نارحتً شودًاخبار مربوط به امريكا بيشترً ازكشور خودمانً پخشً ميشودًدديگر حتي صحبت از افتتاح يا راهاندازيًيك حمام هم به گوش نميرسدًقند در دل دولتمردان اب ميشودًوقتيً اسم اوباماً وكري را ميبرندًخدا بداد اين مردم برسدً
  • رضا ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    کاش فرق بین کینه جویی و استبداد ستیزی رو میدونستی! شاید تو و امثال تو دوست داشته باشند که ذلیلانه زندگی بکنند ولی حتی اگر 100 درصد مردم ایران هم مثل شما فکر کند حقیقت عوض نمیشه. با اینکه همچون رهبر انقلاب از دولت حمایت می کنم ولی از این نوع دیدگاهها به شدت مخالفم.
  • رضا ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سلام خدا پدرتانً را بيا مرزدً از صبح تا شب اخبار مربوط شده به مذاكرهً با انريكاً چهً كاري انجام دهيمً كه كدخدا خوشش بياييدً چهً كاري انجام ندهيمً شايدً كدخدا نارحتً شودًاخبار مربوط به امريكا بيشترً ازكشور خودمانً پخشً ميشودًدديگر حتي صحبت از افتتاح يا راهاندازيًيك حمام هم به گوش نميرسدًقند در دل دولتمردان اب ميشودًوقتيً اسم اوباماً وكري را ميبرندًخدا بداد اين مردم برسدً
  • میترا ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    خیلی ساده ای ! فکر میکردم ادمای سیاسی مییان سایت مشرق !
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    تا هشت سال آینده هر گرانی مربوط به دولت امدی نزاد است آقای روحانی هم اینرا میداند ولی نمی دانم چرا وعده 100روزه در تبلیغات انتخاباتی داد
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    قطعا خیر!
  • رضا ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    سبک ایرانی اینه که جلوی هر آدمی سر خم نکنی نه اون چیزی که مد نظر شماست! آمریکا سالهاست که خون انسان های دنیا (به جز دوستان و برخی نوکرانش) رو تو شیشه کرده. اونوقت بعضی افراد مثل شما که سنگ آمریکا رو به سینه میزنید با شعار مرگ بر امریکا مخالفید که مبادا شیطان بزرگ ناراحت بشود!
  • امین ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    شعار مرگ بر آمریکا گفتن ما برای گوجه خوردن نیست که با بالا رفتن آن شعار ما از بین بره
  • حمید ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    رطب خورده منع رطب کی کند؟ شما خودتون هم بعد از 8 سال تازه یادتون افتاده که گرونی هم وجود داره؟ وقتی مردم عوام هم به بی کفایتی احمدی نژاد پی برده بودند شما کجا بودید؟
  • ilmaz ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    عالی بود !
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مرگ بر امریکا وحامیانش کسی نمیگه فتنه گران سال 88عامل گرانی وتحریم بیشتر برملت بزرگ ومسلمان ایران بو دپس مرگ برخاتمی موسوی کروبی ننگ
  • علی ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    در ابتدای کار دولت تدبیر و امید . مرغ از کیلوی 4200 تومان به 6300 تومان رسید و تخم مرغ از شانه ای 5800 تومان به شانه ای 8500 تومان رسید دولت نیز رسما هزینه برق و گاز مصرفی و هزینه های تلفن ثابت را افزایش دادند. برای نمونه قبض برق آپارتمان مهر ماه به 87000 تومان گردیده است. مالیات بر ارزش افزوده – عوارض برق – معوقه عوارض برق چه صیغه ای ... در طول عمر خود چنین قبض برقی نداشتم این هم هدیه دولت تدبیر و امید و به همین جهت بدنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا نیز می باشند.
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    درآمد نفتي هشت ساله 700 ميليارد دلار = تورم بالاي 50 درصد + رشد اقتصادي منفي !!!!! هر چي اقتصاد دان و رياضي دان بياريد سرش سوت ميكشه از اين معادله !
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا و همه ظالم های دنیا.
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    آرشیتکت جان: اسپانیا و یونان نفت و گاز ندارند قابل مقایسه در وجه اقتصادی با ایران نیست- هرچند آمریکا جهانخوار هست ولی گاهی باید صبور باشی تا سرموقعش
  • جعفر ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    من یک دانشجوی مهندسی مکانیک هستم می خوام بگم دوران این حرف ها گذشت ، نسل جدیدی متولد شده اند که برپا کننده ی شعائر الهی و نیز تولی و تبری اند . تنها شعار این نسل این خواهد بود: مرگ بر آمیریکای فاسد!
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اصلاح طلبان فقط به فکر منافع خودشان هستند.اگر عرق دین داشتند زیر چتر ولایت جمع میشدند
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران: 75 درصد مشکلات اقتصادي ایران داخلی است/ حل مشکلات از طريق بين‌المللي انتظاري بيهوده است این صحبت مربوط به امروز است 92/7/15 به آن دسته از خوانندگانی که فکر میکنند ریشه گرانی وجود این شعار است توصیه میکنم کمی بیشتر مطالعات اقتصادی داشته باشید.
  • محمد ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مقاله که ضعیف بود.ولی واقعی.اگر فقط نان برای خوردن و آب برای آشامیدن داشته باشیم یا همان هم نباشد.باز هم میگوییم مرگ بر آمریکا.شکل گیریش برای فساد بوده.فساد را ترویج میکند.و از همه مهم تر فساد را زیبا جلوه میدهد.پس مرگ بر آمریکا.گرانی را تحمل میکنیم ولی ناموس فروشی نمیکنیم.نه افغانیم نه عرببم.مسلمان ایرانی هستیم. ناشناسان همیشه ناشناس میماند هروقت جرعت کردین خودتونو معرفی کنین میفهمین چی میگم.
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    به فرض محال رابطه ما وامریکا به پیش از انقلاب برسه ایا فقر قبل از انقلاب وجود نداشته همه چیز گل و بلبل بوده؟؟؟بیشتر گرانی های بیشتر حدود 60 درصد عدم مدیریت یا سود بردن عده ای در نظام نفوذ دارند که همون دلالها هستند یک توجهی به سخنان رئیس بانک مرکزی بکنید از پایین امدن نرخ ارض و بالا رفتن ارزش پول ملی خیلی ناراضی بودن به نظرتو چرا؟؟؟؟رابطه ما با امریکا به نظر من هیچ تغییری روی معشت مردم نداره چون چیزی داخل ایران ما گرون بشه ارزون نمیشه همه چیز مثل موشک بالا میره هنوز می خواد پایین بیاد میگن برامون صرف نداره پایین بیارم قیمتو اگه جرات داری مشرق یادداشت منو نشون مردم بده
  • محمدرصا ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    "وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى..."هودان و ترسايان از تو خشنود نمی شوند ، تا به آيينشان گردن نهی بگو:، هدايت ، هدايتی است که از جانب خدا باشد...(سوره بقره آیه 120) این ساده لوحی است که فکر کنیم اگر ما بخواهیم مرگ بر آمریکا را کنار بگذاریم آمریکا نیز دست دوستی با ما میدهد شاهد این نکته همین آیه قرآن.
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    این ها به جای آنکه از خدا بترسند از آمریکا ترسیده اند !
  • حسین ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    بله ریشه در دست های پشت پرده ای دارد که برای روی کار آوردن همین آقای روحانی و زمین زدن دکتر احمدی نژاد عرصه رو بر مردم بسچاره تنگ کردن من واقعا نمیدونم یه عده احمقن یا خودشون رو به حماقت می زنن !!
  • سجاد ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    این روزها با برخی دوستان داریم به این فکر میکنیم که جناب رییس جمهور و اطرافیانشان آیا واقعا ساده اند؟ یا واقعا طرحی برای مقابله ی دیپلماتیک دارند و میخوان مارو سورپرایز کنن؟!!!! بابا ما ایرانی ها چرا بعضی وقتها ساده میشیم و کم حافظه؟!!!! آقایون!!!!! طرف مقابل ماااااا آمریکاااااااااست...آمریکا. اونها مثل ما وجدان ندارند...انسانیت ندارند...با این جور کسانی نمیشه منطقی بحث کرد. نمیشه اطمینان کرد. نمیشه...! اونها منطق ندارند. مثل ما فکر نمیکنند به خدا. ما ساده ایم.
  • سجاد ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    این روزها با برخی دوستان داریم به این فکر میکنیم که جناب رییس جمهور و اطرافیانشان آیا واقعا ساده اند؟ یا واقعا طرحی برای مقابله ی دیپلماتیک دارند و میخوان مارو سورپرایز کنن؟!!!! بابا ما ایرانی ها چرا بعضی وقتها ساده میشیم و کم حافظه؟!!!! آقایون!!!!! طرف مقابل ماااااا آمریکاااااااااست...آمریکا. اونها مثل ما وجدان ندارند...انسانیت ندارند...با این جور کسانی نمیشه منطقی بحث کرد. نمیشه اطمینان کرد. نمیشه...! اونها منطق ندارند. مثل ما فکر نمیکنند به خدا. ما ساده ایم.
  • نیما ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    تمام این 4 نظر آقای ناشناس کار یه نفره آخه ... لااقل اسمشونو عوض می کردی :) از لحن گفتار و جمله بندی متوجه شدم ، اصلا خیلی تابلویه ، خودتون یه دور بخونین متوجه می شین .
  • گرشاسپ ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    شما میخوای آمریکایی زندگی کنی الکی نام ایران وسط نکش. ما دارم ایرانی زندگی میکنم که به دشمن کشور مرگ میگم نه تو. مرگ بر آمریکا تا جونت دربیاد تو میگی ایرانی بعد نگران مرگ بر آمریکا هستی! واقعاً که...
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    آره ریشه در گذشته دور داره. دوره آقایون اصلاح طلب
  • فرهاد ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    خوب شما که صحبت کردید چی شد غیر از اینکه همین حالا آقای ظریف فرمودند صحبت روحانی با اوباما و طولانی شدن صحبت من با کری درست نبود مسیولین آمریکایی هم که بعداً گذاشتن تو کاستون. آمریکا اگر طبیب بود اقتصاد خودشو درست میکرد. بنظر من عشق به آمریکا شمارو رسوای عالم کرده
  • ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر آمریکای مردم قریب
  • ناشناس ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اقا اكه از كراني صحبت كنيم دولت اقاي برفسور احمدي نزاد كاري كرد كه املت سهله نيمرو هم خوردن ادم ميترسه در ضمن در باره شعار مرك بر امريكا نيز در كشور ما ولايت فقيه هست و به خاطر وجود حضرت اقا هيج بن بستي دركشور نيست وهمه كارها با تدبير ايشان حل وفصل خواهد شد. ازشما برادر هم خواهش ميشه هيج موقع جوب لاي جرخ مملكت نكن جون تو اين هشت سال كاري با اين مملكت و ولايت فقيه كردين كه امريكا هم نميتونست بكنه
  • حميد جون ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    جالبه که رئيس سازمان حمايت از مصرف کنندگان همچون دوره احمدي نژاد هنوز هم مي گويد هيچگونه افزايش قيمت نداريم !!
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    خودت فهمیدی چه تحلیل عمیقی ارائه دادی؟ سبک ایرانی؟ منظورت سبک زندگی ایرانی ها در زمان حمله مغوله؟ یا زمان سلطنت قاجار؟ انصافا این واژه رو از کجا در آوردی؟
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    همین که چشم کور شما به تحریم باز شد خوب است. حالا شاید بتوانی به یاد بیاوری که تنها دلیل تشدید تحریم ها گند کاری و کثیف کاری اصلاطح طلبان مدعی دموکراسی و رای مردم بعد از انتخابات ۸۸ بود. تحریم های نفت و سویفت دقیقا بعد از این اتفاقات در آمریکا و اروپا تصویب و برقرار شدند. چون شما زحمت مشروع کردن وضع چنین تحریم های ظالمانه ای را برای آنها کشیده بودید. حالا می‌شود لطفا خودتان را به آن راه نزنید؟ ما عرضه داشتیم با مرگ بر آمریکا ایران را یک قدرت منطقه ای کردیم. شما عرضه داشتید با نه غزه نه لبنان به آمریکا بهترین برگ برنده مورد نیازش را دیدی و پدر مردم را درآوردید
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    نخیر صحیح نیست. گرانی ها ریشه در تحریم فروش نفت و سویفت دارد. تحریم نفت و سویفت هم ریشه در گند کاری اصلاح طلبان عزیز بعد از انتخابات ۸۸. از این شفاف تر می‌خو.استی؟
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    ,واقعا دمت گرم عالی گفتی واین نکته هم اضافه کرد که با حذف شعار مرگ بر امریکا اقتصاد بهتر می شود وتحریم ها هم برداشته می شود
  • محسن ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    منظور از مرگ بر آمریکا مرگ بر سیاست آمریکا است. سیاستی که تا امروز بر ایران وارد کرد. مگه مردم افغانستان یا عراق مرگ بر آمریکا گفتند که الان آمریکا این وضع امنیتی خراب رو براشون درست کرد؟ تا امروز سیاست آمریکا به نحوی بود که داشت به شرف ما مردم (مثل کمک به عراق در جنگ و ....) خدشه وارد میکرد. وقتی یکی فرزند تو رو بکشه بهش نمیگی مرگ بر تو؟ نمیگی ننگ بر تو؟ یعنی پدر و مادران شهدا حق ندارن برای خون فرزندشون حتی یک مرگ بر آمریکا بگن؟ چند سال اخیر هم که به خاطر حق فناوری هسته ای ما رو تحریم کردند. آخه مدرکی دارن که ما رو محکوم به ساخت سلاح هسته ای میکنن؟ تا امروز مرگ بر سیاست آمریکا بوده و هست. اما الان اگه سیاستشون عوض بشه و راه درست رو پیش بگیرن مردم با بصیرت ما دلیلی نداره بگن مرگ بر آمریکا. ولی اگه بخوان دوباره بی منطقی کنن و همون سیاست کثیف گذشتشون رو در پیش بگیرن دوباره شعار مرگ بر آمریکا رو سر خواهیم داد. دوستان اگه جایی از حرفم اشتباهه تصحیح کنن. مشرق خدا خیرت بده. سانسورش نکن. ممنون
  • احمدخواجوند ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    انهائيكه وعده بهبود اقتصاد صد روزه ميدادند مادر تحريم بوديم واين تحريم بيش از سي سال است كه مارا داريم تحمل ميكنيم وافتخار هم ميكنيم كه در مقابل شيطان بزرگ ايستاده ديم واين وادادگي براي وطن فروش هاست كه در مقابل فشار امريكا بند تمن انها شول شده .
  • محسن ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    باهات موافقم. برای حل هر مشکلی باید اون رو ریشه یابی کرد. یکیش به نظر من مشکلات فرهنگی خودمونه. سن ازدواج که بالا رفته. وضع پوشش و عفاف هم که خراب شده. من دانشجو تو این شرایط باید فقط کلی تلاش کنم که در دام گناه نیفتم. برای ساخت مملکت باید کلی تلاش دیگه کنم. جونی دیگه واسم نمیمونه. دیگه نمیتونم هنگام درس خوندن تمرکز کافی رو داشته باشم. مگه چند نفر میتونن حداقل 10 سال جلوی غریضه شون رو بگیرن. وقتی من جوون این مشکلات رو داشته باشم سخته که بتونم در حل مشکل کشورم به خوبی تلاش کنم. مشرق دلم رو نشکن و سانسور نکن. ممنون
  • محسن ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    منظور از مرگ بر آمریکا مرگ بر سیاست آمریکا است. سیاستی که تا امروز بر ایران وارد کرد. مگه مردم افغانستان یا عراق مرگ بر آمریکا گفتند که الان آمریکا این وضع امنیتی خراب رو براشون درست کرد؟ تا امروز سیاست آمریکا به نحوی بود که داشت به شرف ما مردم (مثل کمک به عراق در جنگ و ....) خدشه وارد میکرد. وقتی یکی فرزند تو رو بکشه بهش نمیگی مرگ بر تو؟ نمیگی ننگ بر تو؟ یعنی پدر و مادران شهدا حق ندارن برای خون فرزندشون حتی یک مرگ بر آمریکا بگن؟ چند سال اخیر هم که به خاطر حق فناوری هسته ای ما رو تحریم کردند. آخه مدرکی دارن که ما رو محکوم به ساخت سلاح هسته ای میکنن؟ تا امروز مرگ بر سیاست آمریکا بوده و هست. اما الان اگه سیاستشون عوض بشه و راه درست رو پیش بگیرن مردم با بصیرت ما دلیلی نداره بگن مرگ بر آمریکا. ولی اگه بخوان دوباره بی منطقی کنن و همون سیاست کثیف گذشتشون رو در پیش بگیرن دوباره شعار مرگ بر آمریکا رو سر خواهیم داد. دوستان اگه جایی از حرفم اشتباهه تصحیح کنن. مشرق خدا خیرت بده. سانسورش نکن. ممنون
  • افشین ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    بی ادبی تو خونتون متاسفانه نمی خواهید حقیقت را باور کنید فقط این دولت به امید امریکا نشسته اونم که وزیر اقتصاد جواب داده امیدوار نباشید اصلا چی میگم گوش اگر گوش تو......ناله اگر ناله من
  • هاشم ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    راستی تا کی میخواهید به گردن دولت قبل بندازید مگه تو تبلیغات نگفتن 100 روزه درست میکنیم الان پر رو پر رو میگن وضع خیلی خرابه میمردید قبل انتخابات بگید یا.....
  • محسن ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    منطق اقتصادي اقايان اين است كه دلار روي 3000تومان بماند (چه با مرگ بر آمريكا چه بي ......
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    افکار شما هم بر گرفته از اصلاح طلبان به غیرته نون به روزخوره هست
  • رحیم ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    خیلی ساده اید اگه فکر کردید با برداشتن شعار مرگ بر آمریکا ، اونا دست از سر ما بر می دارند . شما با آمریکا طرف نیستید . در واقع با صهیونیزم و اسرائیل طرفید . حتی اگه نگید مرگ بر آمریکا باز هم آمریکا دشمن ماست .
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    خبرای اول از گرونی دوره احمدی نژاد هم مال رسانه های اصولگرا بود. ببینید احمدی نژاد چقدر به رسانه های اصولگرا انتقاد میکرد چقدر به رسانه های اصلاح طلب
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    وای وای وای شما الان دایه محسوب میشی؟
  • یاشار از تهران 2013 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    به نظر من با امریکا هم صلح کنیم بازم همین اشو همین کاسه هست شاید امنیتی که الان داریم اون موقع نداشته باشیم!!!چیزی که توی ایران گران بشه ارزان نمیشه!!!حالا چرا این اصلاح طلب ها از مرگ بر امریکا می ترسند؟
  • مصطفی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    دو دسته از اینکه مشکلات اقتصادی را بندازند گردن تحریم ها سود میبرن. اول دشمنان و طرفداران داخلی شان. دوم مسئولان داخل که می خواهند سو مدیریت خودشون رو بندازن گردن تحریم. و الا اگر چهار خط اقتصاد خونده باشید میدونید که نفت یک کالای کشش ناپذیر و تحریمش بعید. بنابراین درآمدهای ارزی ایران نباید چندان کاهش پیدا میکرد. اولا سوء مدیریت و دوم اثر روانی و انتظارات قیمتی منجر به گرانی ها شد.
  • sss ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    اصلاح طلبان همیشه مردم رو برای رسیدن به منافع حزبی وسیله قرار میدن
  • محسن ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    ای بلا مهندس مکانیک هستی یا میخوای مهندسیت رو از دانشگاه احمدی نژاد بگیری
  • مبارز ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    جالبه كه اين روزنامه ها همه با هم و هماهنگ مطلب ميزنن ياد اردكي ميفتم كه وقتي راه ميره يه بيست تا جوجه اردك هم ميرن دنبالش
  • ایرانی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ایران ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    رضا جان خیلی خوب اومدی دمت گرم!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    زرشك
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    شعار مرگ بر امریکا را حذف کنید که گرانی ها از بین بروند
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    مـــــــــــــــــرگ بــــــــــر آمریـــــــــــــــــکا
  • عبدالله ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    هر لحظه هزاران بار مرگ برامريكا شيطان بزرگ.
  • محمد ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    محمد آقای جنوب شهری هیچ وقت امام حسین نگفت که رسیدن به حق با فحاشی صورت میگیره؟
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    لابد اصولگراها هم عقل درست و حسابی ندارن!
  • رسول ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    مگر شما قبل از انتخايات خودت را به كري زدي بودي !؟
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    تو چند سالته ؟!
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    حتما اصول گراهايي مثل تو خيلي منطق دارند كه توي كارهاي رئيس جمهور نور چشمي خودشان مانده اند و او را باعث شكست در انتخابات ميدانند !
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    گرانیها مثل ولوم میمونه. اگر گرانی بیشتر بشه ولوم مرگ بر آمریکا گفتن هم بالا میره ولی زمانی که ارزونی بشه ولوم باز هم بالاتر میره.
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اگر سال 88 فتنه نمیکردند آمریکا احمدی نژاد رو یک قدرت تشخیص داده بود که 25000000 رای داره و پشتش محکمه و مطمئنا به سمت ایران میامد و وقتی مردم رو یکپارچه میدید به خودش اجازه نمیداد تا اعمال تحریم کنه و به مردم ایران بخنده. درخواست فتنه گران اصلاحطلب از آمریکا برای تحریم ایران رو هم یادمون نرفته.
  • حق گو ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اصلاح طلب كيلويي چند ؟! اينان همان بت پرستان قديم اند كه اكنون بتشان آمريكا و اسرائيل است و به سوي قبله آنان كه همانا دلار است . عبادت مي كنند !!!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در دولت گذشته همین حماقتی را که اکنون به اصلاح طلبان نسبت میدهید خود شما منافقان مدعی اصول بیش از اصلاح طلبان، بر ای محکوم کردن دولت دهم انجام می دادید
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ای ساندیس خور جیره خوار .
  • محمد ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    فدات بشم امریکا
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اونا از مرگ بر امریکا نمیترسن اونا به دنبال خود امریکا هستن
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    برو گمشو وطن فروش تا دنیا باقیه شعار ما مرگ بر امریکا مرگ بر اذناب امریکا مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • علی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    هر طوری مسولین نظام و رهبری صلاح بدونند ما هم مطیع هستیم.
  • محمدرضا ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اینم از ادب اصلاح طلبها.
  • محمدرضا ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    غذا رو خوش طعم میکنه.
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    از اعتدال پراکنی شما سپاسگزاریم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس