کد خبر 253876
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰

و در این وانفسای گلوگیری که گرفتار آنیم، باید به خدای مهربان و بنده نواز رو بیاوریم و از شیرزن مومنه و صاحب آبرو در پیشگاه حق التماس دعا داشته باشیم.

گروه فرهنگی مشرق - هم اینک نزدیک به 20 ماه از عروج روح ملکوتی و سرشار از صفا و عطر ایثار بانو «ننه فتح اللهی مِرِشت» شیرزن اسطوره ای دوران ما و مادر شهید والامقام «قربانعلی رخشانی مهماندوست» می گذرد و همه آنان که آن زنده یاد مهربان را با نام جاودانه «ننه علی» می شناسند، هنوز نیز در گیرودار حیرت و بُهت و شگفتی سنگین فاجعه تخریب آلونک ساده و پر از میراث معنویت او توسط مدیریت سازمان بهشت زهرا(س) مانده اند!
 
و نه اینکه دَم فروبسته و سکوت کرده اند؛ هیهات که برای شنیدن فریاد اعتراض به این فاجعه غم انگیز و خبط و خطای بزرگ فرهنگی  گوش شنوایی نیافته اند و دست یاریگری بی تزویر و سودجویی از آستین همت هیچ مسوولی به در نیامده است تا مطالبه بحق و فراموش نشدنی حقوق حقّه «ننه علی» را درخواست کند و از آمرین و عاملین فاجعه تخریب عامدانه، هدفدار، تاسف برانگیز و ضدجهادی و انقلابیگری آن نماد فاخر و یادگار ماندگار که به طرفه العینی ویران شد، بازخواست بعمل آورَد!
 
و این همه درد نیست؛ همه درد آنجاست که مدعیان مدیریت جهادی و خدمتگزاری فرهنگی اَبـَرشهر تهران و اُمُ القُرای جهان اسلام، سلسله جُنبان این فاجعه اند و به رغم سه بار وعده نامحقق مدیر بهشت زهرا(س) پیرامون بازسازی نمادی بشکوه و در خور شان «ننه علی» به جای آلونک ساده و بی پیرایه ای که مدیریت و هدایت شتابزده و غیرمنطقی آنرا بر عهده داشت، هنوز نیز با سکوت مرموز خود این اقدام مشکوک و ضدفرهنگی که به تصریح مدیرکل روابط عمومی بنیاد شهید وامور ایثارگران؛ «تخلف آشکار و بدون مجوز قانونی» بوده را توجیه نموده و بر آن سرپوش گذارده اند!!
 
و بدتر از آن، سوءاستفاده نادرست مدیری فرهنگی( از زیرمجموعه های همان مدعیان مدیریت جهادی و خدمتگزاری فرهنگی) از نام باشکوه و جاودانه «ننه علی» است که بی هیچ واهمه ای ابراز و با تبلیغات گسترده رسانه ای اعمال می شود، آنچنان که حتی صدای یکی از همفکران خود را در آورده و آشکارا از سودجویی و منفعت طلبی آن مدیر فرهنگی، به فریاد آمده است!!!
 
برای اِشراف به مطلب و نزدیک شدن به مقصود، لطفا به این تیترها توجه کنید:
آیین رونمایی مجموعه اشعار «ننه علی» در فرهنگسرای رازی
مجموعه اشعار «ننه علی» رونمایی می‌شود
آيين رونمايي مجموعه اشعار" ننه علي"
مجموعه اشعاری از شاعران نامدار کشور در وصف «ننه علی» رونمایی می‌شود
آیین رونمایی از مجموعه اشعار ننه علی برگزار می‌شود
 
و همچنین به این تیترها التفات داشته باشید:
ااهدای کتاب "ننه علی" به کتابخانه های شهر تهران
اهداءکتاب ننه علی به کتابخانه های شهر تهران
 
و..... که البته این بخشی از تبلیغات گسترده رسانه ای فرهنگسرای رازی(مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 تهران) پیرامون کتاب 160 صفحه ای مجموعه اشعار دفاع مقدس با عنوان «ننه علی» است که به جز غزل زیبا و ماندگار دکتر محمدرضا ترکی در این خصوص، هیچکدام از اشعار مندرج در این کتاب به بانوی بزرگ قصه پُر غصه ما یعنی «ننه علی» ارتباطی ندارد و در خوشبینانه ترین فرض، استفاده ابزاری و عجولانه از نام جاودانه مادر شهید بزرگواری است که نه در قید نام بود نه در بند نان؛ مظهر نورانی عشق و ایثار و عاطفه مادرانه بود و مجسمه زنده وفاداری به آرمان های شهدا و رهروی راستین راه روشن و خونبار شهدای والامقام و به خون خفته این سرزمین شهیدپرور، بی تظاهر و تزویر و نیرنگ و عوامفریبی سالوسانه....!!
 
به این بخش از اظهارات آقای «سجاد عزیزی آرام» گردآورنده محترم کتاب مجموعه اشعار دفاع مقدس که تحت عنوان «ننه علی» در فرهنگسرای رازی رونمایی شد، در گفتگو با ایسنا و ذیل تیتر اختلاف درباره‌ی کتاب‌های با نام ننه علی، دقت کنید:
 
«من در مقدمه کتاب «ننه علی» درباره دلیل انتخاب این عنوان برای کتاب توضیح داده‌ام، اما این مقدمه با نام رییس فرهنگسرای رازی چاپ شده است. در نسخه اصلی کتاب، مقدمه به نام خود من است که آن را نوشته‌ام؛ نه رییس فرهنگسرای رازی. من درباره چاپ این کتاب از فرهنگسرای رازی گله دارم. آن‌ها فقط منافع خود را درنظر گرفتند و حتا حق‌التألیف مرا ندادند.»
 
قصد تحلیل اندیشه و رفتار رییس محترم فرهنگسرای رازی طبق گفته آقای عزیزی آرام در میان نیست که نه هنگام آن است و نه مجال آن، اما فقط و فقط به منظور اشاره به این اصل مهم و اساسی که کار خیر با دروغ و خدعه پا نمی گیرد و سازگاری ندارد، تنها به این نکته بسنده می شود؛ آیا با نیت و قصدی غیر الهی می توان به تجلیل از شیرزنی الهی و آموزگاری بزرگ به نام «ننه علی» پرداخت که پای در زمین داشت و سر در آسمان و دل دریایی اش، اقیانوس بیکران عشق و ایثار و ایمان به خدا بود و باور به قیامت؟!!
 
اگر بر این پنداریم و در این گمان نادرست که با نیت و قصدی غیر خدایی، می توانیم باعث و موجب کاری شویم که خشنودی خدا در آن لحاظ شده و به سود مردم باشد و نام نیکی از ما به یادگار بماند؛ زنهار و هشدار که بی تردید، این دسیسه آشکار و ناجوانمردانه شیطان است و غوطه ور شدن در ورطه مهلک تاریکی و ظُلَماتِ نَفس...
 
و در این وانفسای گلوگیری که گرفتار آنیم، باید به خدای مهربان و بنده نواز رو بیاوریم و از شیرزن مومنه و صاحب آبرو در پیشگاه حق التماس دعا داشته باشیم که؛ ننه علی جان! ترا به عزت و حرمت فرزند دلبندت «شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست»، برای خروج ما از تاریکی دعا کن لطفا.
 
 
* سیاوش امیری - مولف و گردآورنده کتاب «اینجا آلونک ننه علی است»



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    آخر نماد ننه علی را بعنوان نماد مقاومت و ایثار مادران شهید را ساختند یا نه!!؟
  • tasnim ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    دعامون كن.. گناه تا خرخره مون اومده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس