تیم فوتبال پرسپولیس در هفته‌ دوازدهم لیگ برتر فوتبال با گل دقیقه 90 سید صالحی از شکست برابر صبای قم گریخت تا جدال دایی و مایلی کهن برنده نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، دومین روز هفته دوازدهم لیگ برتر با تساوی 1-1 تیم‌های صبای قم و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام قم به پایان رسید. کاشی در دقیقه 41 برای صبا و سیدصالحی در دقیقه 89 برای پرسپولیس گلزنی کردند. (فیلم خلاصه و گلهای این دیدار)

سرخپوشان که با پیروزی در این دیدار می توانستند به رده دوم جدول صعود کنند بازی را هجومی آغاز کردند و در 5 دقیقه اول مسابقه چند فرصت خوب گلزنی را ایجاد کردند. بعد از آن بازی کمی به تعادل کشیده شد و صبا نیز حملاتی را انجام داد. در نیمه اول درگیری لفظی محمد مایلی‌کهن و علی دایی باعث شد چند لحظه بازی متوقف شود.
در حالی که بازی برای دقایقی افت کرده بود روی یک ضربه ایستگاهی در کنار محوطه جریمه، مرتضی کاشی در دقیقه 41 گل صبا را به ثمر رساند تا 45 دقیقه اول با برتری میزبان خاتمه یابد.

در نیمه دوم با عقب نشستن صبا، پرسپولیس با تعویضهای خوب علی دایی به دروازه این تیم نزدیک شد. در دقیقه 60 توپ به پشت تور دروازه صبا خورد تا پرسپولیس در حسرت گل بماند. دقایقی بعد نیلسون ضربه ایستگاهی صبا را به زحمت دفع کرد. در ادامه حملات پرسپولیس افزایش یافت اما نتیجه‌ای نداشت.

با درگیری جلال حسینی و رضا عنایتی خشونت بازی بیشتر شد و مرتضی کاشی هم کارت زرد گرفت. دقیقه 72 ضربه خلعتبری به تیر دروازه صبا خورد و 3 دقیقه بعد در آستانه ورود توپ به دروازه مهدی سید صالحی در نقش مدافع صبا عمل کرد و توپ محمد نوری به پای او خورد و بازگشت.


صبا در دقایق پایانی از لاک دفاعی بیرون آمد تا کمی از فشار حملات پرسپولیس کم کند. در یک صحنه ضربه عنایتی را نیلسون مهار کرد. در نهایت مهدی سید صالحی گره بازی پرسپولیس را باز کرد و در دقیقه 90 گل تساوی را وارد دروازه صبا کرد تا دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دهند. در این گل نوروزی و نوری دو یار تعویضی پرسپولیس هم نقش داشتند.
 تورج حق‌وردی داور مسابقه به به پیام صادقیان و محسن بنگر از پرسپولیس و محست بیات از صبا کارت زرد نشان داد. در دقایق پایانی غلامرضا رضایی دیگر بازیکن تعویضی پرسپولیس هم از ناحیه بینی دچار مصدومیت شدید شد.

در پایان این مسابقه سیدمحمدمهدی سیدصالحی زننده گل پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و رضا عنایتی مرد اخلاق بازی شد.

با این تساوی پرسپولیس 21 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به نفت تهران در رده پنجم باقی ماند. این تیم در پایان هفته یازدهم در رده دوم قرار داشت. صبای قم هم با کسب یک امتیاز از این بازی 14 امتیازی شد اما رده دهم جدول را حفظ کرد.



ترکیب صبای قم:


مهرداد طهماسبی، اکبر صادقی( از دقیقه 88 نیما زند)، سید مهدی حسینی، محمود شفیعی، مرتضی کاشی، روزبه چشمی، محسن بیات، فرید بهزاد کریمی( از دقیقه 62 مجید هوتن)، مهدی مومنی و غلامرضا عنایتی کیوان امرایی( از دقیقه 77 ابوالفضل ابراهیمی)

سرمربی: محمد مایلی‌کهن

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، محسن بنگر، سیدمیثم حسینی، سیدجلال حسینی، محمدرضا خانزاده، امید عالیشاه( از دقیقه 73 هادی نوروزی)، مهرداد کفشگری، پیام صادقیان( از دقیقه 73 غلامرضا رضایی)، قاسم دهنوی( از دقیقه 58 محمد نوری)، سیدمحمدمهدی سیدصالحی و محمدرضا خلعتبری.

سرمربی: علی دایی

نتایج سایر مسابقات این هفته به شرح زیر است:

* راه آهن سورینت 1 - تراکتورسازی 2
گل‌ها: سعید دقیقی (43) و فرشاد احمدزاده (45) برای تراکتورسازی و مجتبی شیری (88) برای راه‌آهن

* داماش گیلان 0 - استقلال صنعتی خوزستان 0
گل‌ها: ب

* فولاد خوزستان 0 - نفت تهران2

گل‌ها: رسول نویدکیا (63) و کمال کامیابی‌نیا (87)

* فجرسپاسی 0 - ذوب آهن 0


* داماش گیلان 0 - استقلال صنعتی خوزستان 0

* گسترش فولاد تبریز 1 - سایپا 2
‌گل‌ها: سامان نريمان جهان (72) برای گسترش فولاد - سجاد شهباززاده (45 و 60) برای سایپا

جدول رده بندی لیگ برتر


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    خوب بودیم بچه ها اما بدشانس ،باید میبردیم ولی خارج از خونه یک امتیاز هم برده، اما خوشم گرفت از تعویض به موقع دایی که پیام و عالیشاه رو بیرون کشید چون با فیکس بودنشون داشتن مغرور میشدن که این تعویض باعث میشه به خودشون بیان، ولی کاش حقیقی رو بازی می داد .
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    افرین بچها عشق است پرسپولیس بترکه چشم هرچی کیسه
  • ناشناس ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    یه بزن زیرش واقعی بود.یه فوتبال قرون وسطایی بدون برنامه علی دایی صد سال مربی پرسپولیس باشه نمیتونه سهمیه ی آسیایی کسب کنه.
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    شانسي .
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    کیسه برو بیرون
  • مهدی ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    علی دایی اسطوره بکوری چشم هرچی حسود مخصوصا" مایلی .. امسال قهرمانیم
  • سعید ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    پرسپولیسی بودن من نباید باعث بشه که حقیقت رو نگم...واقعا کیفیت بازی خیلی بد بود، نه برنامه ای نه تاکتیک ملموسی فقط بزن زیرش شانسکی توپ بیفته یه جا یا گل میشه یا نمیشه!! واقعا چرا همچین بازیکنانی باید میلیاردی پول بگیرن!!! چه هنر خاصی بلد هستند!!؟؟ در رابطه با مقایسه استقلال و پرسپولیس، استقلال انصافا چون تیمش یکدست تر بوده تو این چند سال و کمتر تغییرات داشته هماهنگ تر بازی میکنه ولی خب پرسپولیس از تغییرات تو چند فصل اخیر ضرر زیاد دیده و طول میکشه تا ترمیم بشه، اما از لحاظ داشتن ستاره و فرستادن لژیونر به لیگهای معتبر اروپایی و همچنین بازیکن سال آسیا، خب سابقه پرسپولیس واقعا خیلی سرتر از استقلاله، امیدوارم پرسپولیس هر چه زودتر به روزهای خوبش و انجام یک بازی هماهنگ و با برنامه برگرده!
  • استقلالی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    سعی کنید دو تا بازی رو پشت سر هم ببرید.
  • رضا ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    لنگی ها هر وقت تونستید سهمیه آسیا بگیرید بعد بیاد حرف بزن حالا صعو از مقدماتی و ورود به یک هشتم و یک چهارم و نیمه نهایی " پیشکش " تون
  • آنتی کیسه ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    کیسه کشان اس تق تق تق تق لال شمادیگه چرا هنوزازحذف آسیاتون چندین ساعت نگذشته میاین اینجا پارازیت میندازین واقعا که همون طورکه قبلا گفته بودم این استقلوله هاقهرمان آسیانمیشن چون خیلی باغرورن اینوبگم امسال تولیگ به هیج جانمیرسین چون آه هواداران پرسپولیس دامن مافیاروخواهدگرفت بااین قهرمانیهای بی ارزشتون زنده بادپرسپولیس وهواداران باتعصب این تیم مردمی
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    تیم فقط پرسپولیس مربی فقط دایی
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    شما که شش تایی هستید
  • محمد ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    به پرسپوليسي بودنم افتخار مي‌كنم و ميگم كيفيت بازي بسيار بد بود. ناگفته نماند كيفيت فوتبال ايران همين است و چيز خاصي نكاشته‌ايم كه بخواهيم چيزي خاصي هم درو كنيم. وقتي استعداديابي در فوتبال تبديل شود به اسكناس‌يابي و به جاي آنكه بازيكنان پولدار شوند، پولدارها بازيكن شوند، 90 دقيقه شوت‌شوتك بازي هم طبيعي است.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    0 0
    مشرق جون فرار رو خوب اومدی......
  • پرسپولیسی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    پرسپولیس رو عاشقشم!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس