کد خبر 251886
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶

جلسه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، روز پنج شنبه به وقت محلی در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد .

 به گزارش مشرق به نقل از مهر، جمهوری اسلامی ایران ،فلسطین ،هند ،کلمبیا ،زیمباوه، مصر ،مالزی ،اندونزی ،کوبا ،الجزایر ، بنگلادش ،سنگال و آفریقای جنوبی اعضای 13 گانه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد را تشکیل می دهند .

در این نشست که وزراء و نمایندگان عالی کشورهای عضو حضور داشتند ،اعلامیه کمیته در خصوص مسائل فلسطین به تصویب اعضاء رسید .

ظریف رئیس جلسه کمیته فلسطین با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد بطور سنتی از آرمان فلسطین حمایت نموده است ، تصریح کرد که ما آماده ارائه هرگونه حمایت  از فلسطین در مجامع بین المللی هستیم .وی با اشاره به عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان عضو ناظر ،تصریح کرد : فلسطین باید به عضویت کامل سازمان ملل در آید و جنبش عدم تعهد در این خصوص سابقه طولانی دارد.

وزیر امور خاجه کشورمان افزود :باید کمک شود تا پروسه عضویت فلسطین تکمیل شود.

در این جلسه همچنین وزیر امور خارجه فلسطین، آخرین تحولات فلسطین را تشریح کرد و اعضاء چگونگی راههای کمک به حل مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار دادند .

اعضای کمیته همچنین پیرامون تحولات جاری فلسطین از جمله شهرک سازی توسط رژم اشغالگر قدس و نحوه جلو گیری ازآن ، زندانیان فلسطینی از جمله کودکان ،حملات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدسه ،مساجد و مدارس سخنرانی کردند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس