کد خبر 251287
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳

نهاد بین المللی "کودکان را نجات دهید" هشدار داد، بحران داخلی سوریه میلیون ها کودک را در خطر سوء تغذیه و کمبود شدید مواد غذایی قرار داده است.

به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: نهاد کمک رسان بین المللی موسوم به "کودکان را نجات دهید" اعلام کرد، بیش از 4 میلیون نفر در سوریه که نیمی از آنان کودک هستند قادر به تامین مواد غذایی لازم و مورد نیاز خود نیستند.
بحران داخلی سوریه بیش از 30 ماه است که ادامه یافته و در این مدت بیش از 110 هزار نفر کشته و 2 میلیون نفر به کشورهای دیگر پناه برده اند.
این نهاد بین المللی افزود، هزاران نفر در اطراف شهرهای بزرگ سوریه مثل حمص و حلب قادر به دستیابی به حداقل مواد غذایی مورد نیاز خود نیستند.
کمبود مواد غذایی موجب افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی مردم در شهرهای سوریه شده و از هر 20 کودک سوری در اطراف شهر دمشق یک نفر با سوء تغذیه شدید روبرو است.
نهادهای بین المللی تاکنون بارها از طرف های درگیر در سوریه خواسته اند تا اجازه ارسال کمک های انسانی برای مردم این کشور را بدهند. دبیر بخش خاور میانه این نهاد بین المللی تاکید کرد، جهان ایستاده است و نظاره گر قتل و کشتار کودکان در سوریه است. بحران سوریه تاکنون هزاران کودک را به کام مرگ کشانده و وضعیت کنونی سوریه نیز کودکانی را که جان سالم به در برده اند، تهدید می کند.
گرچه روسیه و آمریکا برای از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه به توافق رسیده اند ولی هنوز دو کشور بر سر پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای ملزم کردن دولت سوریه در از بین بردن این تسلیحات اختلاف نظر جدی دارند.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد، بازرسان سلاح های شیمیایی سازمان ملل روز چهارشنبه وارد سوریه خواهند شد.
این در حالی است که یک مقام آگاه دولت سوریه که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد، مساله بازگشت بازرسان سازمان ملل به سوریه همچنان در حال مذاکره و رایزنی است.
آمریکا و کشورهای غربی دولت سوریه را عامل اصلی حمله 21 اوت به حومه دمشق می دانند ولی دولت سوریه شبه نظامیان مسلح را مسئول اصلی این حمله ارزیابی کرده است. روسیه نیز اعلام کرده است که گزارش سازمان ملل دارای شواهد کافی برای سرزنش دولت سوریه نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس