کد خبر 2495
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۰

محققان علوم پزشکي اعلام کردند نوجواناني که مدتي طولاني را صرف اينترنت مي کنند بيشتر از ديگر همسالان خود در معرص خطر ابتلا به اختلال افسردگي قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سرويس جامعه مشرق، دکتر "لارنس لام" و همکارانش در چين اعلام کردند کاربران اينترنت به خصوص نوجوانان بيشتر از ديگران در معرض خطر ابتلا به افسردگي قرار دارند و خلق و خوي آنان به شدت تحت تاثير شرايط قرار مي گيرد.
اين محققان مي گويند نوجواناني که پنج ساعت يا بيشتر را در روز صرف اينترنت مي کنند در معرض اين خطر قرار دارند کساني که بيشتر از 10 ساعت در برابر اينترنت قرار مي گيرند خطر ابتلاي خود به افسردگي را به شدت افزايش مي دهند.
به گزارش خبرنگار سلامت مشرق، افسردگي اقسام گوناگون دارد که شايع ترين آن افسردگي کبير است که فرد مبتلا به آن گاهي شاد و خوشدل و موقتاً فعال مي شود.
نوعي از افسردگي کبير به افسردگي ماليخوليايي موسوم است که بيمار هيچ گاه از چيزي دلخوش نمي شود در حدود 15 درصد مبتلايان به افسردگي کبير دچار افسردگي اوهام اند که معمولاً با خلق و خوي اندوهگين همراه است؛مثلاً خود را گناهکار و غير قابل بخشش تصور مي کنند.
اين گزارش حاکيست در حدود 15 در صد مبتلايان به افسردگي کبير نيز دچار روان پريشي مي شوند.
نوع ديگري از افسردگي وجود دارد به نام افسردگي غيرمعمول که بر خلاف اسمش شايع است؛علامات مرضي آن عکس علامات مرضي افسردگي معمولي است که مبتلايان کم مي خوابند و کم مي خورند.
مبتلايان به افسردگي غير معمول زياد مي خوابند و زياد مي خورند و به سرعت اضافه وزن پيدا مي کنند.
نوع ديگر افسردگي روان رنجوري است که عموماً حدود دو سال طول مي کشد و علامات مرضي آن خفيف تر از افسردگي کبير است ولي همواره احساس ناراحتي مي کنند.
قابل تاکيد است، شيوع افسردگي در قرن بيستم به خصوص بعد از دو جنگ جهاني بيشتر شده است علت آن را مصرف دارو، الکل، افزايش استرس و کاهش اشتغال گفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس