وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه بحران این کشور را حل نخواهد کرد اما گامی رو به جلو محسوب می شود.

 به گزارش مشرق، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا که امروز به سرزمین اشغالی سفر کرده است، دقایقی پیش با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار و با وی درباره توافقات روسیه و آمریکا درباره نابودی زرادخانه شیمیایی سوریه گفتگو کرد.

جان کری در این دیدار تاکید کرد که نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه بحران این کشور را حل نخواهد کرد اما گامی رو به جلو محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات نظامی علیه سوریه همچنان وجود دارد اعلام کرد که جنگ و درگیری های مستمر در سوریه تبعات خطرناکی بر کشورهای همسایه دارد بنابراین استفاده از سلاح های شیمیایی جنایت جنگی است که جامعه جهانی را تهدید می کند.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که بر اساس توافق آمریکا و روسیه در ژنو درباره سوریه، تسلیحات شیمایی باید به طور کامل از بین برود و این توافقات باید در چارچوب سازمان ملل وارد مرحله اجرا شود.

وی همچنین اعلام کرد که روسیه توافق کرد که هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه باید تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار بگیرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که حمایت ما از مخالفان سوری ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درباره مذاکرات سازش میان فلسطین و اسرائیل گفت: برای تاسیس دو دولت مستقل باید سریع اقدام کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس