کد خبر 2483
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۷

شبکه دولتي بي بي سي انگليس در عمل به يکي از اهداف اصلي تاسيس خود، مجدداً به تحريف تاريخ پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از کيهان، اين شبکه از قول هوشنگ نهاوندي (مشاور فراماسونر محمدرضا پهلوي، رئيس دفتر فرح و رئيس دانشگاه تهران) مدعي شد رژيم پهلوي به دنبال دانشگاه ايراني و استقلال از آمريکا بود!
هوشنگ نهاوندي که سابقه عضويت در کابينه حسنعلي منصور و رياست دانشگاه هاي تهران و شيراز (پهلوي سابق) را در پرونده خود دارد، در گفت وگو با بي بي سي ادعا کرد: شاه به من مي گفت در دانشگاه، در آمريکايي بازي افراط مي کنند شما بايد به اين آمريکا بازي خاتمه بدهي، من يک دانشگاه ايراني مي خواهم. بعد از قرارداد بين دانشگاه پهلوي و دانشگاه کندي آمريکا به رياست اسدالله علم، دانشگاه کندي يک قيموميتي پيدا کرده بود. حتي سفير وقت آمريکا -که مرد خوبي بود و با من هم آشنا بود- وقتي من به رياست اين دانشگاه منصوب شدم با تعجب به شاه گفت که يک فرد تحصيل کرده فرانسه و آمريکا نرفته رئيس اين دانشگاه ايراني- آمريکايي شده است. شاه در جواب ايشان گفت هيچ نگراني نداشته باشيد ايشان دستورات من را اجرا مي کنند که البته جواب دوپهلويي بود]!؟[.
اين مهره مورد اعتماد آمريکا افزود: شاه هميشه از استقلال و آزادي دانشگاه حتي در برابر مداخلات سازمان هاي امنيتي حمايت مي کرد.
نهاوندي در پايان اين گفت وگو اظهار داشت: شاه در 3 ديداري که با او در قاهره، مکزيک و آخرين بار در بستر مرگ کردم، از خاطراتش با غم و تأثر از مداخلات سياست هاي غربي در ايران ياد مي کرد.
اين تحريف تاريخ و گشاده دستي بي بي سي (اعلام کننده اسم رمز کودتا در شب 28 مرداد) و مشاور فراماسون محمدرضا پهلوي در حالي است که اتفاقاً ديکتاتورپهلوي جشن کودتاي خيانت آميز 28مرداد 1332 (با کمک اينتليجنس سرويس انگليس و سازمان سياي آمريکا) را کمتر از 4 ماه بعد با سرکوب دانشجويان معترض به آمريکا و قرباني کردن سه تن از آنان پيش پاي نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا برپا کرد و نشان داد که بر سر استقلال کشور و دانشگاه کاملاً مصمم است!! در برنامه ريزي نظام دانشگاهي کشور نيز آنچه اصل بود روحيه آمريکازدگي مطلق و پرهيز دادن دانشجويان از سياست و هوشياري نسبت به واقعيت هاي حضور استعمار و استبداد وابسته در کشور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس