کد خبر 246450
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی روسیه گفت: اوباما به نقطه غیرقابل بازگشتی رسیده و سناریوی نظامی حل بحران سوریه دیگر به جریان افتاده که عواقب غیرقابل پیش‌بینی داشته و عملیات زمینی در سوریه هم به منزله خودکشی آمریکا خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "کنستانتین کاساچوف" رئیس سابق کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه و رئیس کنونی آژانس همکاری‌های بین‌المللی روسیه معتقد است که نقطه بدون بازگشتی برای "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا پیش آمده و اکنون او مجبور است از توان نظامی علیه سوریه استفاده کند، در حالی‌که هر نوع عملیات زمینی در خاک سوریه، برای آمریکا به منزله خودکشی خواهد بود.
 
کاساچوف شب گذشته در یک برنامه زنده از تریبون رادیو «اخا ماسکوی» گفت: نقطه غیرقابل بازگشتی برای باراک اوباما بوجود آمده است. او اکنون بخواهد یا نخواهد در شرایطی قرار گرفته که به سمت اجرای عملیات نظامی در سوریه در حرکت است. سناریو دیگر به اجرا در آمده است و آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند مانور آزادانه‌ای داشته باشند. قضیه سوریه بیش از پیش مسئولیت سنگینی برای دولت اوباما شده، چرا که این مسئله بی‌سابقه است که آمریکا رژیم سیاسی را غیرقانونی خوانده و درصدد سرنگونی آن باشد و این رژیم توانسته باشد چند سال به موجودیت خود ادامه دهد.
 
این کارشناس برجسته روس با اشاره به عواقب غیرقابل پیش بینی و فاجعه آمیز حمله نظامی به سوریه گفت: یکی از بارزترین عواقب آن است که این حمله قطعا به از دست دادن بیشتر اعتبار آنها منجر خواهد شد.
 
به عقیده کاساچوف، البته فعلا صحبت از عملیات نظامی آمریکا در سوریه نیست، چرا که چنین اقدامی برای آمریکا یک خودکشی خواهد بود.
 
وی در خاتمه گفت: مواضع روسیه در قبال اوضاع سوریه کاملا پیگیرانه و منطقی است: اگر دلایل قانع کننده‌ای یافت شود که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده، روسیه نیازی ندارد که مواضع خویش را تغییر دهد، چرا که همواره گفته نتیجه تحقیقات سازمان ملل در این مورد باید ملاک قرار بگیرد و در این صورت قطعا چنین اقدامی را محکوم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس