کد خبر 246102
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

شرکت لهستانی "PDH" سازنده تجهیزات مورد نیاز برای طرح سرباز آینده ارتش لهستان خواهد بود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، بحث سامانه های سرباز آینده از جمله برنامه هایی است که در ارتش های جهان دنبال می شود. کشور لهستان نیز به عنوان یکی از اعضای پیمان سابق ورشو و اعضای فعلی ناتو سالهاست که به دنبال مدرن سازی توان نظامی خود است. یکی از جدیدترین دستاوردهای بومی این کشور در حوزه سامانه سرباز آینده است. شرکت "PDH " که یک کمپانی دفاعی لهستانی به شمار می آید اخیرا از نمونه های مربوط به طرح سرباز آینده این کشور رونمایی کرد.



یکی از مهمترین بخشهای این سامانه سلاح هجومی مدل " MSBS-5.56 " ساخت شرکت " Fabryka Broni " لهستان است. این سلاح هجومی با کالیبر 5.56 میلی متر در آینده به عنوان سلاح سازمانی ارتش لهستان وارد خدمت خواهد شد. شرکتهای لهستانی قصد دارند تا نارنجک انداز و یک تفنگ تک تیرانداز بومی جدید را نیز به مجموعه تجهیزات سرباز آینده لهستان اضافه کنند.



یکی از توانایی های نصب شده بر روی این سلاح وصل بودن سامانه هدف گیری آن به سامانه نمایشگری است که بر روی کلاه سرباز نصب شده است. این سامانه کمک می کند که به طور مثال سرباز در حالی که در پشت دیوار پنهان شده است و تنها با گرفتن سلاح به سمت دشمن از موقعیت آنها آگاه شده و پس از هدف گیری دشمن را مورد هدف قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس